• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

اخبار پلیسی دوشنبه ۱۷ آبان

  • کد خبر : 6883
  • 17 آبان 1400 - 19:48
اخبار پلیسی دوشنبه ۱۷ آبان
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز دوشنبه 17 آبان را می توانید در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، کشف ۲۰ کیلو تریاک از مخفیگاه یک قاچاقچی، کشف میلیاردی کالای اساسی قاچاق و خارج از شبکه توزیع در البرز، کشف مواد اولیه تولید لوازم آرایشی قاچاق در یک دستگاه خودروی ایسوزو، مخدوش کردن و دستکاری در پلاک خودرو، خط قرمز پلیس راهور است، کشف مزرعه ماینر ۱۷ میلیاردی در البرز و دپوی انواع قطعات الکترونیک در اشتهارد، عناوین اخبار پلیسی استان البرز در روز دوشنبه ۱۷ آبان است که مشروح آن را در ادامه می خوانیم.

کشف ۲۰ کیلو تریاک از مخفیگاه یک قاچاقچی

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس خبر داد: به دنبال تداوم اجرای طرح های ارتقای امنيت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردیس پس از دریافت خبری مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تهيه و توزيع مواد مخدر، شناسايی و دستگيری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی- پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده و با زیرنظر قرار دادن تحرکات او، در یک فرصت مناسب وارد عمل شدند و طی عملياتی غافلگيرانه این قاچاقچی مواد مخدر را دستگير کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی، ۲۰ کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک كشف شد.

کشف میلیاردی کالای اساسی قاچاق و خارج از شبکه توزیع در البرز

سرهنگ مهدی افشاری، رئيس پليس اقتصادی استان البرز، بيان کرد: در پی دريافت خبری مبني بر دپو و نگهداری مقدار قابل توجهی کالای اساسی و مایحتاج خارج از شبکه توزیع در يک انبار در منطقه محمدشهر کرج، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قرار گرفت.

وي افزود: کارآگاهان پس از بررسی از انبار، ۵ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج خارجی قاچاق و یک هزار و ۵۹ بسته روغن نباتی و مایع خوراکی کشف کردند. کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده رایک ميليارد و ۲۰۰ میلیون ريال برآورد کردند. در اين رابطه یک متهم دستگير و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف مواد اولیه تولید لوازم آرایشی قاچاق در یک دستگاه خودروی ایسوزو

سرهنگ علی عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد گفت: ماموران کلانتری ۱۲ رحمانیه اشتهارد در حین گشت زنی در جاده ماهدشت-اشتهارد، به یک دستگاه کامیون ایسوزو حامل بار، مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران در بررسی های صورت گرفته متوجه شدند که کامیون حامل مقدار قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی بوده و راننده هیچ گونه مدرکی مبنی بر ورود قانونی این کالاها به کشور را به همراه ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد با اشاره به توقیف خودروی مذکور توسط ماموران، عنوان کرد: در بازرسی تکمیلی از خودرو، ۲ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم مواد اولیه تولید لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف و متهم برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذی ربط معرفی شد.

مخدوش کردن و دستکاری در پلاک خودرو، خط قرمز پلیس راهور است

سرهنگ حمدالله رحمتی پور، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اعلام کرد: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر گونه دستکاری، مخدوش کردن و یا تغییر در پلاک خودرو یا برداشتن آن، جرم محسوب و جزو خط قرمز پلیس محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان متخلف بدانند در صورت بروز چنین تخلفی، علاوه بر توقیف خودرو، به مراجع قضایی معرفی می شوند و ۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: طی ۷ ماه گذشته ۱۶۳ دستگاه خودروی پلاک مخدوش توقیف و رانندگان آن ها به مراجع قضایی معرفی و بیش از ۱۸ هزار و ۳۳۶ دستگاه خودرو نیز توسط دوربین ها و ماموران پلیس راهور اعمال قانون شدند.

کشف مزرعه ماینر ۱۷ میلیاردی در البرز

سرهنگ کامران ملکی، فرمانده انتظامی شهرستان فردیس خبر داد: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از ایجاد یک مزرعه استخراج بیت کوین در منطقه شیخ آباد شهرستان کرج مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا ۳۲ دستگاه ماینر، ۲۳ دستگاه پاورماینر، ۲۴ دستگاه کیت ماینر و ۴ دستگاه مودم اینترنت قاچاق را کشف و ارزش آن ها را ۱۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

دپوی انواع قطعات الکترونیک در اشتهارد

سرهنگ علی عزیزی، فرمانده انتظامی شهرستان اشتهارد اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی دریافت خبری از مرکز پايش پليس امنيت اقتصادی مبنی بر دپوی مقدار قابل توجهی کالای الکترونیک در یک انبار در شهرک صنعتی اشتهارد، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی در محل مورد نظر حاضر و در بازرسی از آنجا ۹۸ هزار و ۲۷۳ عدد قطعات الکترونیک از قبیل قطعات اسکنر، کابل دوربين، پايه پلاستيکی دوربين و سوئيچ شبکه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال را کشف کردند. یک نفر در این رابطه دستگیر شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6883

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.