• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6

اخبار پلیسی سه شنبه ۲۳ دی ماه

  • کد خبر : 3204
  • 23 دی 1399 - 23:35
اخبار پلیسی سه شنبه ۲۳ دی ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه 23 دی ماه را در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، توقیف پیکان وانت حامل سیگار خارجی قاچاق در کرج، کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی، پلیس البرز ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی را ترخیص کرد و توقیف هیوندای قاچاق در شهر جدید هشتگرد از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه ۲۳ دی ماه هستند که مشروح این اخبار را می خوانیم.

توقیف پیکان وانت حامل سیگار خارجی قاچاق در کرج

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: ماموران کلانتری ۱۲ چمران، در حین ماموریت یک دستگاه خودروی پیکان وانت را که در حال بارگیری جعبه های سیگار بود مشاهده کردند.

وی ادامه داد: ماموران برای بررسی موضوع به سمت خودرو رفتند و در بازرسی از آن ۴ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق که فاقد هرگونه بارنامه و مجوز گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و پرونده برای تحقیقات بیشتر به پلیس امنیت اقتصادی استان البرز ارسال شد.

کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی

در پی اقدامات اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز متمرکز بر روی عناصر حمل و نقل مواد مخدر مشخص شد فردی در امر خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد و به تازگی مقدار قابل توجهی تریاک را از قاچاقچیان خریداری کرده و به وسیله یک خودروی نیسان وانت در حال انتقال آن به استان های مرکزی کشور از جمله البرز است.

به منظور جلوگیری از پخش مواد مخدر در استان های مسیر، موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اطلاع داده شد و اکيپی از ماموران با پشتيبانی و هدايت اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان البرز به محور مواصلاتی رودبار – ایرانشهر اعزام شدند و به صورت نامحسوس اقدام به رصد و پايش خودروهای عبوری کردند.

خودروی نیسان وانت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و وی در عملیاتی غافلگیرانه متوقف و راننده آن دستگیر شد. در بازرسی از خودروی توقیف شده، ۱۰۰ کيلو و ۴۰۰ گرم ترياک کشف و به همراه متهم تحویل مراجع قضایی شد.

پلیس البرز ۳ هزار موتورسیکلت رسوبی را ترخیص کرد

سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: ۲۳ هزار و ۳۱۴ موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان متوقف شده که تاکنون ۳ هزار و ۵۲۲ دستگاه ترخیص شده است؛ مالکان سایر موتورسیکلت ها نیز باید سریعا نسبت به تعیین تکلیف وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ماه ۹۸ و موتورسیکلت های غیررسوبی ها در توقفگاه ها براساس دستور العمل اجرایی پلیس راهور کشور باید ترخیص شوند.

شرق خاطرنشان کرد: پیشتر بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، از ۱۸ آبان تا ۱۸ دی ماه بود اما با توجه به استقبال و اقدام مالکان موتورسیکلت ها برای آزادسازی وسایل نقلیه خود و بهره مندی از شرایط در نظر گرفته شده، اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

رئیس پلیس راهور استان البرز گفت: مالکانی که موتورسیکلت آن ها در پارکینگ ها توقیف شده می توانند تا ۱۷ دی ماه سال جاری با مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کرده و در صورت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال به منظور تقسیط آن به واحد اجراییات پلیس راهور و ارائه سند مالکیت مراجعه کنند.

شرق بیان کرد: برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت ها حداکثر هشت سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتور سیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است می تواند پس از بازدید کارشناس راهور و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

رئیس پلیس راهور استان البرز یادآورشد: موتورسیکلت هایی که هیچ گونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه پارکینگ ندارند از این خدمات مستثنی بوده و باید مالکان یا نماینده قانونی آن ها به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گفته وی، این طرح ترخیص، مشمول موتورسیکلت های رسوبی است که فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در راستای اجرای دستورات مقام قضایی توقیف شده اند پس از مراحل مربوطه در فرآیند ترخیص این دستورالعمل قرار می گیرند. موتورسکیلت های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی شوند.

توقیف هیوندای قاچاق در شهر جدید هشتگرد

سرهنگ سید مجید فیض جعفری، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران کلانتری ۱۶ شهر جدید هشتگرد حین ماموریت به یک دستگاه خودروی هیوندا مشکوک شدند و پس از استعلام محرز شد که پلاک خودرو جعلی است.

وی اظهار کرد: ماموران دستور توقف خودرو را صادر کردند و در بررسی مدارک آن مشخص شد که خودرو فاقد پلاک بوده و به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فیض جعفری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی خودروی توقیفی را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ منتقل شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=3204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.