• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

اخبار پلیسی سه شنبه ۲۴ فروردین ماه

  • کد خبر : 5006
  • 24 فروردین 1400 - 14:48
اخبار پلیسی سه شنبه ۲۴ فروردین ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه 24 فروردین ماه را می توانید در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بازگرداندن ۶۰ میلیارد ریال اموال سرقتی به مال باختگان، بازگرداندن کیف حاوی پول و مدارک به صاحش توسط پلیس وظیفه شناس و دستگیری سارقان لوازم خودرو در کرج، از جمله اخبار پلیسی استان البرز در روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه است که مشروح این اخبار را می خوانیم.

بازگرداندن ۶۰ میلیارد اموال سرقتی به مال باختگان

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت گاو صندوق، طلا و جواهر از منازل مسکونی در شاهین ویلا، حصارک، دهقان ویلا و … کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز وارد عمل شدند و در بررسی محل سرقت ها و تحقیقات محلی صورت گرفته به سرنخ هایی از سارقان دست یافتند.

وی ادامه داد: با تحقیقات شبانه روزی کارآگاهان، یکی از متهمان پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد و اعتراف کرد که سرقت ها را با نقشه قبلی و توسط همدستش که از سارقان سابقه دار و حرفه ای است طراحی کرده و با مشارکت فرد دیگری با استفاده از خودروی پژو پارس اقدام به ۲۰ فقره سرقت گاو صندوق و طلا از منازل کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در تحقیقات پلیسی محرز شد که همدستان نامبرده به یکی از روستاهای دور افتاده غرب کشور متواری شدند و قصد فرار از مرز را دارند که کارآگاهان با دریافت نيابت قضائی به محل اعزام شدند و متهمان را در مخفيگاهشان دستگير کردند و از آن ها يک دستگاه خودروی سمند و جک با پلاک های مخدوش شده به همراه ديلم، گاوصندوق و قيچی آهن بر کشف شد.

نادربیگی بیان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و گاو صندوق، اقرار کردند که اموال مسروقه را به دو نفر مالخر که دارای سابقه کيفری در زمينه خريد اموال مسروقه هستند فروخته اند که هر دو مالخر نیز شناسايی و در عملیات های جداگانه دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این که ارزش اموال سرقتی بر اساس نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: هر پنج نفر سارق و مالخر که دارای سوابق متعدد کیفری هستند دستگیر و با قرار مناسب روانه زندان شدند. تمامی مال باختگان این پرونده نیز شناسایی شدند و مراحل بازگرداندن اموال به آن ها در دست اقدام است.

بازگرداندن کیف حاوی پول و مدارک به صاحش توسط پلیس وظیفه شناس

سرهنگ مراد دکامین، رئیس بازرسی استان البرز اعلام کرد: یکی از افسران وظیفه شناس کلانتری ۴۳ کیانمهر کیف پول حاوی کارت های بانکی و سوخت و مدارک هویتی گمشده را در منطقه کیانمهر کرج پیدا کرد و به صاحبش بازگرداند.

وی افزود: این پلیس وظیفه شناس از طریق استعلام مدارک پیدا شده، شماره تماس صاحب کیف را پیدا و نامبرده را به کلانتری دعوت کرد و تمامی مدارک را به وی تحویل داد که اين اقدام موجب قدردانی و تشکر این شهروند از عملکرد پليس شد.

دستگیری سارقان لوازم خودرو در کرج

سرهنگ محمد معظمی گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج خبر داد: در پی افزایش سرقت لوازم خودرو در منطقه جهانشهر کرج، ماموران کلانتری ۱۳ باهنر با افزایش گشت های محسوس و نامحسوس در نقاط جرم خیز سطح حوزه، یک دستگاه خودروی پیکان وانت با دو سرنشین را مشاهده کردند.

به گفته وی، ماموران پلیس، این افراد را که در خیابان در حال سرقت بودند مشاهده و بلافاصله به سمت خودرو حرکت کردند که سرنشینان به محض مشاهده پلیس، قصد فرار داشتند اما با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، دستگیر شدند.

?

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: متهمان پس از انتقال به کلانتری اعتراف کردند که تاکنون اقدام به ۳۵ فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف کرج کرده اند که در بازرسی از محل اختفای آن ها، ۵۹۶ حلقه انواع لاستیک خودرو نیز کشف شد. سارقان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان البرز انتقال داده شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5006

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.