• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

اخبار پلیسی شنبه ۲۶ تیر ماه

  • کد خبر : 6103
  • 26 تیر 1400 - 22:19
اخبار پلیسی شنبه ۲۶ تیر ماه
مشروح اخبار پلیسی استان البرز در روز شنبه 26 تیر ماه را می توانید در این قسمت بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، کشف ۲۰۵ كيلوگرم مواد افيونی در عملیات مشترک پلیس، کلاهبردار فروشنده سوالات امتحان نهایی در تور پلیس فتا، کشف ۵۶ کیلوگرم هروئین در یک عملیات مشترک پلیسی، دستگيری فروشنده لوازم آرايشی غيرمجاز اينستاگرامی در کرج، پایان عربده کشی شرور حصارک بالا، دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی در کرج و صدور اخطاریه پلمب برای ۱۵۴ واحد صنفی متخلف در ۴۸ ساعت گذشته، عناوین اخبار پلیسی استان البرز در روز شنبه ۲۶ تیر ماه هستند که مشروح آن ها را در ادامه می خوانیم.

کشف ۲۰۵ كيلوگرم مواد افيونی در عملیات مشترک پلیس

سرهنگ علی سلیم پور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خبر داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله مواد مخدر از طریق محورهای روستايی شهرستان بم در استان کرمان مطلع شدند و موضوع را به پلیس اين شهرستان گزارش دادند.

وی افزود: بلافاصله با هدایت اطلاعاتی پلیس البرز تیم های عملیاتی پلیس شهرستان بم به محور روستايی دولت آباد – بم اعزام شدند و این محور را تحت کنترل خود قرار دادند و با مشاهده خودروی پرايد راه باز كن و پژو ۴۰۵ حامل مواد، طی عملياتی منسجم در دو نقطه مختلف خودروهای قاچاقچيان را متوقف كردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز بيان کرد: در اين عمليات، سه نفر قاچاقچی دستگير شدند و طی بازرسی از خودروی پژو ۴۰۵ آن ها ۲۰۰ كيلوگرم ترياک و ۵ كيلو و ۵۰۰ گرم هروئين كشف و متهمان برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبردار فروشنده سوالات امتحان نهایی در تور پلیس فتا

سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتای استان البرز بیان کرد: ماموران پلیس فتا حین گشت زنی اینترنتی و رصد فضای مجازی با یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ و فروش سوالات امتحانات نهایی کرده بود مواجه شدند و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد گرداننده این صفحه با سوءاستفاده از ناآگاهی نوجوانان، اقدام به فروش سوالات تقلبی با قیمت پنج میلیون ریال می کند. بلافاصله اقدامات پلیسی در این زمینه آغاز شد و با توجه به اینکه متهم بسیار حرفه ای عمل کرده بود، پس از چند ماه تلاش کارشناسان پلیس فتا، هویت گرداننده صفحه مذکور شناسایی شد.

سرپرست پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه گرداننده این صفحه اینستاگرامی، به ۵۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال اقرار کرد از شهروندان خواست برای دریافت آخرین هشدارهای پلیس فتا در حوزه کلاهبرداری های اینترنتی به سایت این پلیس به آدرس cyberpolice.ir مراجعه کنید.

کشف ۵۶ کیلو هروئین در یک عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ علی سلیم پور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز خبر داد: در پی اقدامات اطلاعاتی پليس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد فردی مبادرت به راه اندازی کارگاه تولید هروئین کرده تا مواد مخدر استحصال شده را در استان های البرز و تهران به فروش برساند.

وی افزود: پس از اطلاع موضوع به پلیس مواد مخدرغرب تهران، اکيپی از ماموران به صورت تلفيقی با رصد سوژه، متهم را به همراه همدست خود پس از خروج از مخفیگاهشان در یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در شهریار دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز اظهار کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۵۶ کیلوگرم هروئین بسته بندی شده، سه کيلو و ۱۰۰ گرم هروئين خيس، ۲۹ کيلو و ۴۰۰ گرم محلول هروئين و ۲۵ کيلوگرم کربنات پتاسيم به همراه آلات و ادوات توليد هروئين کشف و به همراه متهم تحویل مراجع قضائی شد.

دستگيری فروشنده لوازم آرايشی غيرمجاز اينستاگرامی در کرج

سرهنگ رسول جلیلیان سرپرست پلیس فتای استان البرز خبر داد: در پی رصد و پايش فضای مجازی توسط کارشناسان پليس فتای استان، صفحه ای در شبکه اجتماعی اينستاگرام شناسايی شد که گرداننده آن، اقدام به تبليغات گسترده و فروش محصولات غيرمجاز خارجی در شبکه های اجتماعی می کرد.

وی افزود: با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد این فرد بدون اخذ مجوزهای لازم اقدام به فروش محصولات آرايشی و بهداشتی در فضای مجازی کرده و مکان مشخصی برای فروش محصولات خود ندارد و صرفا از این بستر برای ثبت سفارش مشتريان استفاده می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی های بیشتر، هویت گرداننده این صفحه اینستاگرامی مشخص و با هماهنگی مقام قضايی، اکيپي از مامورين به مخفيگاه متهم در یکی از نقاط کرج اعزام شدند و دريک عمليات غافلگيرانه وی را دستگير کردند.

جلیلیان گفت: این متهم در اعترافات خود، به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز با برندهای معروف در فضای مجازی اعتراف کرد. در این خصوص پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

پایان عربده کشی شرور حصارک بالا

سرهنگ علی قاسم پور، فرمانده انتظامی شهرستان کرج اظهار کرد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان از سوی یکی از اوباش سابقه دار در حصارک بالا، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۳۲ این منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از اعزام به محل مورد نظر، یکی از اوباش سابقه دار را که با حالت غیرعادی و در دست داشتن یک قبضه قمه اقدام به قدرت نمایی و برهم زدن نظم عمومی می کرد مشاهده و طی عملیاتی ضربتی وی را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری از جمله شرارت، ایجاد رعب و وحشت و تخریب اموال عمومی بود پس از تشکیل پرونده، به منظور تحقیقات تکمیلی به پلیس امنیت عمومی استان البرز منتقل شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی در کرج

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کرج، بررسی موضوع در دستور کار پایگاه دوم پليس آگاهی البرز قرار گرفت و ماموران موفق به شناسایی یکی از اعضای باند سارقان شدند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان با انجام تحقیقات متوجه شدند که نامبرده به تازگی به جرم سرقت توسط پلیس دستگیر و به یکی از زندان های استان البرز منتقل شده است افزود: در تحقيقات و بازجویی های پلیس، متهم به ۲۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی با همدستی دو نفر دیگر اقرار کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدستان متهم در عملیات های جداگانه و نیز شناسایی مالباختگان اظهار کرد: متهمان در بیان شیوه و شگرد سرقت های خود گفتند که در طول روز در خيابان ها و کوچه ها پرسه می زدند و اگر درب آپارتمان يا منزلی باز بود وارد آن می شدند و اقدام به سرقت وسايل آن می کردند.

صدور اخطاریه پلمب برای ۱۵۴ واحد صنفی متخلف در ۴۸ ساعت گذشته

سرهنگ حمیدرضا افشار، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اعمال محدودیت فعالیت صنوف توسط ستاد ملی کرونا، پلیس اماکن عمومی برای نظارت بر نحوه اجرای این طرح، بازدید از صنوف مختلف را در دستور کار خود قرار داد.

وی با اشاره به بازدید از ۶۴۷ واحد صنفی در مناطق مختلف شهر کرج، اظهار کرد: در این طرح برای ۱۵۴ واحد اخطاریه پلمب صادر شد و ۱۶ واحد نیز به دلیل عدم رعایت محدودیت ها و سایر تخلفات صنفی پلمب شدند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان البرز با بیان اینکه صنوف پلمب شده به تذکر قبلی پلیس توجه نکرده بودند، خاطرنشان کرد: پلیس در کنار سایر دستگاه ها، با نظارت مستمر بر نحوه اجرای محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا، سعی در کنترل شیوع ویروس منحوس کرونا دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6103

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.