• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
مدیرکل زندان های استان البرز خبر داد؛

اخذ رضایت از اولیای دم پس از ۲۳ سال در البرز

  • کد خبر : 14726
  • 08 فروردین 1402 - 16:59
اخذ رضایت از اولیای دم پس از ۲۳ سال در البرز
مدیرکل زندان های استان البرز گفت: پرونده‌ قتلی که 23 سال بلاتکلیف بود، با تشکیل گروه ویژه مددکاری و مراجعت مددکاران زندان‌های البرز به استان همدان و یافتن اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی چهارمحالی، مدیرکل زندان‌های استان البرز گفت: در یکی از بازدید‌های میدانی از اندرزگاه‌های ندامتگاه کرج در سال گذشته، با مددجویی مواجه شدیم که سال‌ها قبل در زندان همدان طی یک درگیری، هم‌بندی خود را به قتل رسانده بود.

وی مطرح کرد: صغیر بودن دختر مقتول، ناتوانی خانواده قاتل در پرداخت دیه، انتقال قاتل به زندان استان دیگر و بی‌خبری هر دو خانواده از احوال و محل زندگی دیگری، موجب شده بود تا این پرونده با پیچیدگی‌هایی همراه شود.

مدیرکل زندان‌های استان البرز با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از این قتل و ندامت قاتل از عمل خود اظهار کرد: گروه مددکاری متشکل از سه تن از مددکاران با تجربه زندان کرج طی ماموریتی به همدان با مشقت فراوان و با همکاری خوب مقامات قضایی این استان، از طریق پیگیری پرونده‌های تزریق واکسن کرونا توانستند شماره ملی دختر مقتول را بیابند و با همکاری مخابرات به آدرس وی دست یابند.

چهارمحالی ادامه داد: دختر مقتول که اکنون خود مادر شده بود با رایزنی مددکاران بدون هیچ گونه چشمداشتی رضایت خود را از دریافت دیه اعلام کرد و این مددجو توانست پس از ۲۳ سال به آغوش گرم خانواده خود بازگردد و بار دیگر طعم آزادی را بار دیگر بچشد.

وی اظهار کرد: رویکرد حال حاضر زندانبانی در ایران یک رویکرد انسان دوستانه است و برخلاف تبلیغات منفی که در این حوزه صورت می‌گیرد، خدمات ارزشمندی در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان مانند حمایت مالی، تحصیلی، تامین مسکن، جهیزیه، خدمات پزشکی و … ارائه می‌شود و همه این خدمات در گمنامی کامل کارکنان و مددکاران زندان‌ها صورت می‌گیرد.

گفتنی است طی مراسمی با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و مدیرکل زندان‌های استان البرز از محمد ابوالقاسم زاده، سعید قضات‌لو و داوود تیموری، مددکاران زندان کرج که موفق به اخذ رضایت شده بودند تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=14726

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.