• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ارائه برنامه های ۶ نامزد تصدی شهرداری کرج

  • کد خبر : 6318
  • 02 شهریور 1400 - 18:13
ارائه برنامه های ۶ نامزد تصدی شهرداری کرج
شش گزینه تصدی شهرداری کرج امروز دوم شهریور ۱۴۰۰  در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج برنامه‌های خود را تقدیم اعضای شورا کرده و به پرسش‌های اعضای شورای شهر پاسخ دادند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر کرج در روز ۱۴ مرداد ۱۴۰۰، اعضای این شورا با ابقای علی‌اصغر کمالی زاده موافقت نکرده و مصطفی سعیدی سیرایی را به عنوان سرپرست شهرداری تعیین کردند. جلسه انتخاب شهردار کرج، مجدداً در این شورا برگزار و اعضای شورا نسبت به بررسی گزینه‌های تصدی این شهرداری اقدام کردند.

کاوه حداد پور، سید علی آقازاده، مجید رمضانی، سید علی اکبر میروکیلی، مصطفی سعیدی سیرایی و امیر یزدی شش گزینه تصدی شهرداری هستند که امروز سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰  در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج برنامه‌های خود را تقدیم اعضای شورا کرده و به پرسش‌های اعضای شورای شهر پاسخ می دهند.

 حدادپور: شهردار کرج وظیفه دارد به دور از فساد، بستری برای دیده شدن نیازهای مردم فراهم کند

کاوه حداد پور یکی از گزینه های شهرداری کرج با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج  با ارائه برنامه خود برای مدیریت شهر، با اشاره به اینکه شهردار عضو چهاردهم شورای شهر است، اظهار کرد: برنامه های شهری باید با پیشنهادات اعضای شورا و شهردار و با همراهی مردم ارائه و اجرا شود.

وی ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در اجرای برنامه های شهری، اضافه کرد: مهم‌ترین حقوق مردم، شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات است. شهردار کرج به عنوان منتخب شورا وظیفه دارد به دور از فساد، بستری برای دیده شدن نیازهای مردم فراهم کند تا آن ها حس تعلق بیشتری نسبت به شهر داشته باشند.

گزینه شهرداری کرج، کم کردن هزینه های شهر را از ضروریات دانست و افزود: از بین رفتن فاصله محلات غنی و محروم ضروری است که باید از اولویت‌های مدیریت شهری باشد. تغییر ذهنیت مردم نسبت به ساختار شهری، ایجاد فضاهای اجتماعی شهری، ایجاد امکان حلقه های شهروندی، ایجاد هویت شهروندی و تحولات فرهنگی نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حدادپور در ادامه به تدوین برنامه هایی در زمینه های مالی اقتصادی، خدمات شهری و محیط زیست، هوشمند سازی و شفافیت، عمران و ترافیک، شهرسازی و املاک، فرهنگی و مذهبی، حقوقی و امور پیمانها و علوم و فن آوری نیز اشاره کرد.

از جمله برنامه های حدادپور در حوزه های یاد شده می‌توان از ایجاد انضباط مالی و عدالت در پرداخت مطالبات پیمانکاران، کاهش سهم تهاتر و واگذاری املاک و دارایی سرمایه ای (جلوگیری از آینده فروشی شهر)، ارتقای وضعیت مدیریت بحران و میزان پدافند پذیری شهر در حوادث و تلاش برای گسترش ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان و ارتباط سیستمی با سایر دستگاه ها یاد کرد.

پیاده سازی سند جامع مدیریت هوشمند ترافیک جهت کنترل هوشمند ترافیک و تخلفات از طریق نصب دوربین های تصویری با اجرای تقاطعات هوشمند نصب و راه اندازی سامانه پلاک خوان، بهبود کمی و کیفی پارکینگ های همگانی به ویژه در مناطق شهرسازی و املاک، بروز رسانی و تدقیق و پایش طرح تفضیلی جهت تامین سرانه های خدماتی و توزیع متناسب آن در سطح شهر، از جمله برنامه های ارائه شده از سوی حداد پور در زمینه های مختلف شهری بود.

همچنین شناسایی نیازهای فرهنگی مرتبط با حوزه مدیریت شهری و تمرکز بر ارتقای دانایی و فرهنگی شهروندان در آن حوزه ها و تلاش برای گسترش مراکز علمی استارت آپی و کار آفرینی، تعرف و شکل گیری رابطه مراکز دانشگاهی پژوهشی با شهرداری نیز از دیگر برنامه هایی بود که حدادپور به آن ها اشاره کرد.

گفتنی است، در کارنامه کاوه حدادپور مدیریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز و معاون امور عمرانی استانداری البرز به چشم می‌خورد.

آقازاده: برخی از هزینه‌های کرج را باید کشور بپردازد

سید علی آقازاده، گرینه تصدی شهرداری کرج نیز با حضور در جلسه رسمی شورای شهر، به ارائه برنامه های خود پرداخت و به محورها و برنامه راهبردی خود برای مدیریت شهر کرج اشاره کرد و گفت: مناسبات مدیریت شهر با حاکمیت، حکمرانی خوب شهری، مدیریت منابع و مصارف و هوشمندسازی شهر و شهرداری از جمله آن هاست.

آقازاده در خصوص «مناسبات مدیریت شهر با حاکمیت» به تقسیم‌بندی وظایف محلی، هماهنگی و همگرایی مدیریت شهری با سطوح شهر، استان و دولت، جایگاه مدیریت شهری در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی، پالایش وظایف شهرداری و اصلاح امور اشاره کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج در خصوص موضوع «حکمرانی خوب شهری» به رعایت قوانین و مقرارت متناسب با الزامات حکمرانی خوب شهری، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، شفافیت و سلامت سازمانی، قانون‌گرایی، دیپلماسی شهری، مشارکت پذیری، بازنگری ساختار نیروی انسانی اشاره کرد.

آقازاده به اهمیت یکپارچگی سامانه‌های موجود در شهرداری و ایجاد پنجره واحد خدمات نیز اشاره کرد و گفت: استقرار نظام مدیریت دانش و بهره گیری از تجربیات مدیریت شهری، محلی و ملی ضروری است. از جمله الزامات و پیش نیازهای تبدیل کرج به یک شهر نوین، زیست پذیری و پایداری، رقابت پذیری شهر، برخورداری از یک سیستم برنامه ریز، هماهنگ و کارآمد، تاب آوری شهر، دربرگیری اجتماعی و اقتصادی است.

گزینه تصدی شهرداری کرج توزیع ناعادلانه خدمات، ناآگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی، ارتباط ضعیف مردم با کارکنان شهرداری، نگرش قدیمی در حکمرانی شهری، حاشیه نشینی و بافت فرسوده و تبعات آن را از جمله چالش‌هایی دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، کودکان کار و غیره، حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی، تداخل کاری حوزه فرهنگی و اجتماعی با نهادهای مشابه و غیره را نیز از اهم چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی در شهر کرج دانست.

آقازاده بر تهیه و تدوین سند طرح جامع فرهنگی و اجتماعی، مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌ها، نهادها و شهروندان، استقرار استارت آپ‌ها و کسب و کارهای دانش بنیان در راستای بازآفرینی عرصه‌های ناکارآمد شهری با مشارکت دولت، تعامل با تشکل‌های اجتماعی و تسهیل گری، تهیه برنامه جامع عملیاتی گردشگری مبتنی بر ظرفیت های شهری نیز تاکید کرد.

وی در بخش دیگری به طرح پیشنهاداتی در حوزه سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت مردمی پرداخت و افزود: مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد، حفظ و تقویت هویت محله‌ای، نظام شایسته سالاری و ارتقای رضایتمندی و در نتیجه اعتماد و حس تعلق کارکنان به شهرداری، شناسایی و اصلاح فضاهای بی‌دفاع شهری، ایجاد بانک ایده شهر و شهر خلاق از جمله پیشنهاداتی است که در این حوزه ارائه می‌شود.

گزینه تصدی شهرداری کرج در ادامه به اهمیت حوزه مالی و اقتصاد شهری پرداخت و با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری کرج در حال افزایش است، بخش زیادی از این مشکل با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند حل شود، یکی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی را مانع زدایی و تسریع در صدور پروانه ساخت، طراحی و انتشار اوراق مشارکت جذاب، مدیریت هوشمند با شناسایی دارایی‌ها و وصول مطالبات، ایجاد ارزش افزوده در اراضی متعلق با شهرداری و ایجاد نیروگاه تولید برق با مشارکت بخش خصوصی دانست.

گزینه تصدی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه جایگاه شهرداری کرج کمتر از استانداری یا وزارت خانه نیست، مطرح کرد: کرج در کنار پایتخت باید دیده شود، این کلان‌شهر در کنار تهران می‌تواند خدمات ارزنده‌ای به کشور ارائه کند. ارتباط کرج با مرکز باید بیش از گذشته برقرار و تقویت شود در حالی که ارتباط کرج با مرکز در سال‌های اخیر ضعیف بوده است.

آقازاده در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برخی از هزینه‌های کرج را باید کشور بپردازد، به عبور روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو از این کلان‌شهر اشاره و بیان کرد: چرا هزینه‌های این تردد سنگین که منجر به آلودگی هوا می‌شود را باید کرج بپردازد؟ دولت باید برخی از هزینه‌های کلان‌شهر کرج را بپردازد، برای مثال احداث بزرگراه شمالی وظیفه وزارت راه بوده است.

وی در خصوص موضوع بازنشستگی خود که مطرح شده، با بیان اینکه بنا بر قانون خدمات کشوری تا سه سال و نیم دیگر می‌توانم کار کنم بعد از این مدت نیز با نظر وزیر کشور می‌توانم به خدمت ادامه دهم افزود: به گفته متولیان، میزان پیشرفت این پروژه در حال حاضر ۴۷ درصد است یکی از برنامه‌های بنده برای این پروژه اتصال ایستگاه شهید سلطانی به ایستگاه K یعنی ایستگاه چهارراه طالقانی است.

رمضانی: ضرورت ایجاد شورای اجتماعی ضروری

مجید رمضانی یکی از گزینه های تصدی شهرداری کرج صبح با حضور در صحن علنی شورا به منظور ارائه برنامه خود برای مدیریت شهر، دو بسته پیشنهادی اقتصادی و اجتماعی را به عنوان مهمترین اولویت اداره شهر، مطرح کرد و در بسته پیشنهادی اقتصادی به تامین مالی، مولدسازی و مدیریت دارائی ها، مشارکت و سرمایه گذاری، تعاملات بین بخشی و سایر ظرفیت ها اشاره کرد و مهم ترین آن را سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی دانست.

رمضانی تشکیل سه نهاد «شهریاران»، «شهردانان» و «شهربانان» را به عنوان برنامه های خود در بسته پیشنهادی اجتماعی ارائه داد و با تاکید بر توجه به بایدها و نبایدهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور عملیاتی گفت: ایجاد شورای اجتماعی محلات و مشارکت مردم در اداره شهر امری موثر در ارائه خدمات مطلوب تر است.

تحول و نوآوری از دیگر برنامه های رمضانی بود که به آن اشاره و از دسته بندی این برنامه با عناوین، مردم و اقتصاد شهر، مردم و سلامت شهر، مردم در ورزش شهر و مردم و زندگی شهری یاد کرد. توجه به حمل و نقل عمومی، وجود بافت های فرسوده به ویژه در مناطق کم برخوردار، اهمیت ندادن به جوانان و آسیب های اجتماعی، وضعیت رفت و روب و پسماند و ثبات افزایش درآمد و جذب درآمد های پایدار نیز به عنوان سیاست شهرداری جهت توسعه خدمت رسانی از سوی رمضانی مطرح شد.

میروکیلی: لزوم راه اندازی سامانه ساماندهی کودکان کار/ کلان شهر کرج نیازمند نماد است

سید علی اکبر میروکیلی یکی دیگر از گزینه های تصدی شهرداری کرج نیز با حضور در صحن علنی شورا به ارائه برنامه های خود پرداخت و با بیان اینکه برنامه پیشنهادی از سوی وی از ویژگی های علمی برخوردار بوده، دانش محور و امکان پذیر است، بر عملیاتی بودن برنامه خود برای مدیریت شهر تاکید کرد و گفت: این برنامه برپایه قانون نوشته شده و در آن به بحث اشتغال زایی توجه ویژه ای شده است.

میروکیلی در ادامه به اهمیت اجرای اقدامات فرهنگی اشاره کرد و با اشاره به اهمیت شناخت وضعیت موجود در این حوزه به سرانه فرهنگی در کلان شهر کرج اشاره کرد و گفت: تعیین مساحت کاربری های فرهنگی هنری در سطح مناطق ده گانه ضروری است همچنین راه اندازی سامانه ساماندهی کودکان کار و ساماندهی آن ها با همکاری سازمان های مرتبط ضروری است.

میروکیلی بر حفظ و تقویت هویت محله ای و توسعه فرهنگ شهروندی مرتبط با وظایف شهرداری تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره سالانه هنر در کرج، توسعه سرانه فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر با جلب مشارکت دیگر ادارت، سازمان ها و نهادهای همکار، شناسایی نیاز محله های سطح شهر از طریق مشارکت و انجام فعالیت محله محور، ضروری است.

وی در بخش دیگری به چالش های موجود در حوزه ترافیک کلان شهر کرج اشاره کرد و گفت: وجود شهرهای اقماری و نامناسب بودن مبادی ورودی، نامناسب بودن زیرساخت های حمل و نقل و عدم وجود پارکینگ و پارک سوار از جمله چالش های حوزه ترافیک در سطح شهر کرج است.

گزینه تصدی شهرداری کرج راه اندازی حداقل یک خط مترو و بهره برداری از آن، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، خط ویژه بی.آر.تی و تراموا، نوسازی و توسعه ناوگان اتوبوسرانی، توزیع متناسب تاکسی در سطح شهر به نسبت تقاضا و ساماندهی برخی خطوط تاکسیرانی در سطح و افزایش تاکسی گردشی را از جمله برنامه هایی دانست که با اجرا شدن آن ها ترافیک شهر کاهش خواهد یافت.

میروکیلی همچنین به اهمیت جذب سرمایه گذار با هدف توسعه شهر اشاره و با بیان اینکه توسعه شهر با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است، به راه اندازی خط تندرو «اِرم – باغستان» اشاره کرد و افزود: طبق آمار واصله از شهرداری کرج، در حال حاضر ۴۴ دستگاه اتوبوس اسکانیا در شبکه اتوبوسرانی کرج فعال هستند که می توان ناوگان مورد نیاز را از این تعداد انتخاب کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج در ادامه با تاکید بر استفاده از فناوری های روز دنیا و انرژی های تجدید پذیر، گفت: تکمیل شبکه فیبر نوری و افزایش دوربین های ثبت تخلف و نظارت تصویری مورد توجه است. برای پیشبرد راه اندازی بزرگراه شمالی که موجب کاهش ترافیک می شود نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.

وی بر افزایش فضای سبز منطبق بر فناوری GIS نیز تاکید کرد و ادامه داد: بهینه سازی مصرف آب برای آبیاری فضای سبز با استفاده از تکنولوژی های نوین، لایه روبی و احیای قنوات کرج و استفاده بهینه از آن ها و کف شکنی چاه ها، اجرای ایده «درخت من» و افزایش تعداد درختان نیز مدنظر است.

وی با اشاره به انتقال روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله به حلقه دره، با بیان اینکه از این میزان۹۰۰ تن برای کرج و ۶۰۰ تن برای شهرهای اقماری است، بر ضرورت ایجاد شهرک های صنوف و بازارهای بازیافت تاکید و عنوان کرد: راه اندازی سامانه جامع تفکیک پسماند زباله با طرح توجیه اقتصادی نیز در دستور کار است.

میروکیلی به توسعه گردشگری شهر کرج نیز اشاره کرد و مطرح کرد: تپه مرادآب و حاشیه رودخانه کرج دو منطقه مستعد برای توسعه گردشگری هستند. کلان شهر کرج نیازمند نماد است، ما باید کرج را به جهان معرفی کنیم، مسئله خواهرخواندگی می تواند به این مهم کمک کند.

یزدی: مبارزه با فساد در شهرداری با راه‌اندازی اتوماسیون یکپارچه

امیر یزدی دیگر گزینه تصدی شهرداری کرج نیز با حضور در صحن علنی شورای این شهر به ارائه برنامه های خود پرداخت و بیان کرد: ایجاد شورای راهبردی مدیریت شهری به منظور ارتقای جایگاه تعاملی اعضای شورای شهر با شهردار، فراتر از نقش تقنینی و نظارتی به منظور هم افزایی هرچه بیشتر و ایجاد رویکرد هم آفرینی و همفکری بین شهرداری و شورای اسلامی شهر در دستور کار است.

وی بر ایجاد و راه اندازی قرارگاه «مردمی پیشرفت» به منظور ساماندهی مشارکت نهادهای مردمی، گروه های جهادی، سمن ها و غیره در پیشبرد اهداف ماموریت های شهرداری تاکید کرد و گفت: افزایش نقش مردم در حل مسائل شهری با رویکرد شفاف سازی و افزایش اعتماد مورد توجه ویژه است.

گزینه تصدی شهرداری کرج خاطرنشان کرد: راه اندازی نظام پیشنهادات، بانک خلاقیت و ایده های کاربردی به منظور همبستگی بیشتر شهرداری با شهروندان، مراکز علمی و دانشگاهی، اصحاب رسانه و غیره در ارائه راهکارهای عملیاتی از جمله برنامه های است که در صورت انتخاب بنده اجرا خواهد شد.

یزدی به اهمیت تاسیس کانون ارزیابی مدیران حرفه ای (پایه، میانی و ارشد) به منظور انتصاب مدیران شایسته و متناسب هر پُست اشاره کرد و افزود: راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی شهر کرج به منظور کمک گرفتن از گروه های جهادی و مردمی برای حل مشکلات مناطق کم برخوردار در دستور کار است.

به گفته وی اجرای طرح «قلب محله» با هدف تقویت جایگاه اجتماعی مساجد به منظور ایجاد پاتوق فرهنگی، تفریحی، علمی، عبادی و تربیتی جوانان از جمله برنامه هایی است که اجرا می شود.

گزینه تصدی شهرداری کرج در بخش دیگری به اهمیت اقتصاد شهری اشاره کرد و گفت: توجه جدی به معرفی کامل فرصت های سرمایه گذاری توسط شهرداری برای جذب سرمایه گذار، ضرورت مطالعه دقیق و ارائه طرح و برنامه های انگیزشی برای جذب سرمایه گذار، ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار، جلوگیری از ایجاد رانت به ویژه برای افراد خاص مثلا شفاف سازی زمینه های سرمایه گذاری از جمله برنامه هایی است که در دستور کار است.

یزدی در خصوص مبحث مدیریت مالی، به احصاء و پیگیری دریافت سهم شهرداری از جرائم وصل شده ماده ۲۳ قانون نحوه رسیدگی به تخلفات جرائم رانندگی، احصاء و پیگیری دریافت سهم شهرداری از ماده ۳۸ و تبصره دو ماده ۳۹ قانون عوارض متمرکز فراورده های نفتی، دخانیات و شماره گذاری و همچنین احصاء و پیگیری دریافت بدهی های عوارض جرائم ساختمانی دستگاه های اجرایی اشاره کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج به مدیریت منابع نقدی و غیرنقدی نیز اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه های غیرضروری و تقویت نظارت های مالی بر ارکان شهرداری و شرکت های سرمایه گذار مدنظر است.

وی با اشاره به اقداماتی که باید در حوزه شهرسازی انجام شود افزود: اجرای نماهای غیرمرتبط با فرهنگ و هویت معماری اصیل ایرانی و اسلامی، ساخت و ساز بدون رعایت اصول و ضوابط و مقررات ملی ساختمان در حاشیه شهر و عدم استحکام بناهای ساخته شده، ساخت و ساز در مسیر گسل، مرتفع سازی صحیح و به موقع از جمله مسائلی است که در این حوزه مطرح است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

یزدی بر تقویت کمیته سیما و منظر شهری خصوصا از حیث نماسازی و هویت معماری شهر تاکید و بیان کرد: رفع مشکلات شهرسازی از طریق کاهش بروکراسی اداری و حذف ضوابط و مقررات دست و پاگیر و تک نقشه ای کردن پروانه های ساختمانی به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری به برنامه های خود در حوزه فنی و عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیازمند برنامه ریزی و پیگیری برای تکمیل و اتمام پروژه های نیمه کاره، اجرای سیستم بهای تمام شده طرح ها و پروژه های عمرانی، مطالعه و توجه به ابعاد و اثرات مثبت و منفی اجرای طرح ها و پروژه ها در زندگی مردم هستیم.

اهتمام و پایبندی به اجرای برنامه ها با رویکرد توزیع مناسب فضای سبز و کاهش هزینه های اجرایی و نگهداری فضای سبز، ایجاد کمربند سبز حداقل از شرق شهر و نیز محدوده اتوبان و رودخانه کرج، تعیین تکلیف باغ سیب، کاخ شمس و اراضی پیرامون، از جمله برنامه های گزینه تصدی شهرداری کرج در حوزه محیط زیست بود که ارائه شد.

یزدی در ادامه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد یکی از سخت ترین کارها در شهرداری است، گفت: گردش مالی بسیار زیادی در شهرداری ها صورت می گیرد و عموما نیز به علت ضوابط، مقررات و قوانین پیچیده و فراوان، راه های دور زدن آن ها فراوان است لذا با تمام توان و انرژی در جهت مبارزه با آن اقدام می کنیم.

سعیدی سیرایی: عدالت در توزیع خدمات شهری ضروری است

مصطفی سعیدی سیرائی گزینه تصدی شهرداری کرج برنامه های خود را با پیش مقدمه کار انقلابی و جهادی تشریح کرد و ضمن تاکید بر توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر به دو مشکل اساسی مترو و بزرگراه شمالی اشاره کرد.

سعیدی با تاکید بر ضرورت تکمیل این دو پروژه عنوان کرد: این در حالی است که منابع مالی شهرداری محدود بوده و رسیدگی به معضلات دیگری از جمله توجه به مناطق کم برخوردار و فراهم کردن آرامش همچنین توسعه خدمات در این مناطق نیز حائز اهمیت است.

گزینه تصدی شهرداری کرج ادامه داد: بر همین اساس برای تکمیل پروژه های کلان شهری نیازمند تعامل عوامل استانی و کشوری هستیم که امید است این تعامل بیش از پیش تقویت شود.

وی از تشکیل کارگروه اقدام و عمل در زمان تصدی خود به عنوان سرپرست شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: در این کارگروه که از برنامه های آتی شهری نیز است، به تعیین تکلیف پرونده های ماده ۵، پرونده های خاص قضایی، بدهی جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰، رسیدگی به پرونده های کمیسیون توافقات و ارائه راهکار برای تسویه بدهی شهرداری بابت دریافت وام و اوراق مشارکت پرداخته می شود.

سعیدی سیرائی، اعتقاد به کار انقلابی و جهادی را لازمه اقدام و عمل دانست و اضافه کرد: شفافیت با مردم و مبارزه با فساد، مدیریت شهری را در رسیدن به سیاست اصلی که همان کار انقلابی و جهادی است یاری می کند.

تسهیل امور مردم در کارهایی که به شهرداری مربوط است، رعایت دقیق قوانین و عدم تخطی از آن با حیله های شبه قانونی، آلوده نشدن به اسراف و هدر ندادن بیت المال با تجملات زائد، آسان سازی خدمات رسانی و عدالت و فراگیری در خدمات شهری و توجه به نیازهای جانبازان و مصدومان جسمی از جمله برنامه هایی بود که سعیدی سیرائی به آن اشاره کرد.

گزینه تصدی شهرداری کرج همچنین به نگاه عدالت گستر به محله ها و اشخاص محروم، توجه ویژه به بانوان و جوانان، اولویت دادن به مناطق مستضعف نشین و سالم سازی محیط زیست را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6318

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.