• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج مطرح کرد؛

ارتقای منظر شهری کرج با یکپارچه‌سازی درختان

  • کد خبر : 18072
  • 09 خرداد 1402 - 17:10
ارتقای منظر شهری کرج با یکپارچه‌سازی درختان
رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج گفت: یکپارچه‌سازی درختان در معابری که دارای منظر عمومی گسترده هستند، نقش مهمی در زیبایی شهری داشته و امروز به عنوان الگویی در توسعه فضای سبز محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علیرضا عاقلی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به نقش بی بدیل کاشت درخت و توسعه فضای سبز در زیبایی شهر گفت: اغتشاش بصری ناشی از کاشت ناموزون درختان با گذشت زمان، علاوه بر افت کیفی منظر، مشکلاتی همچون عدم آبیاری متوازن و عدم رسیدگی مناسب را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه کاشت نا به جای درختان به مرور زمان خطرات ناشی از رشد گیاهان را در پی خواهد داشت، بیان کرد: یکپارچه‌سازی درختان در معابری که دارای منظر عمومی گسترده هستند، نقش مهمی در زیبایی شهری داشته و امروز به عنوان الگویی در توسعه فضای سبز محسوب می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه کاشت یکپارچه درختان طی چند سال اخیر در کلانشهر کرج، نقش مختصری در ارتقای سیما و منظر شهری ایفا کرده است، اظهار کرد:در گذشته حضور نقطه ای و منفرد برخی درختان در بلوارها و معابر احساس نمی شد اما با حضور یکسان و به اصطلاح خطی، نقش خود را به عنوان یک پروژه تعریف کرده اند.

عاقلی با اشاره به ایجاد آرامش و نظم بصری در شهروندان با مشاهده درختان یکپارچه در معابر مطرح کرد: خیابان ولیعصر تهران را می‌توان به عنوان الگوی مهمی از این نوع درخت کاری معرفی کرد؛ مدلی که بعدها در شیراز، اصفهان، تبریز و دیگر شهرهای کشور نیز اجرا و نتایج حاصل از زیبایی آن با افزایش سن درختان قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در کرج نیز از سال‌های دور یکپارچه‌سازی درختان در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج قرار گرفته و حتی پیش از تشکیل این نیز شاهد کاشت همسان درختان در این کلانشهر بوده‌ایم. این مدل از کاشت را می‌توان در بلوارهایی همچون اقاقیا و استقلال در مناطق عظیمیه، نبوت، بلوار شورای کرج و مهرشهر دید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18072

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.