• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز:

استان البرز صاحب شهرک فناوری می شود

  • کد خبر : 17345
  • 25 اردیبهشت 1402 - 12:15
استان البرز صاحب شهرک فناوری می شود
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز از احداث شهرک فناوری در شهر هشتگرد خبر داد و گفت: زمین اختصاص یافته به این پروژه در جوار آزادراه تهران – کرج قرار داشته و تا متروی شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه فاصله دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حمیدرضا عقاب نشین، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز از احداث شهرک فناوری در شهر هشتگرد خبر داد و با بیان اینکه مساحت فاز اول این شهرک ۲۰ هکتار است، گفت: توجه به راه های مواصلاتی در جانمایی زمین برای احداث شهرک های صنعتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. زمین اختصاص یافته به این پروژه در جوار آزادراه تهران – کرج قرار داشته و تا متروی شهر جدید هشتگرد حدود سه دقیقه فاصله دارد.

وی در رابطه با دلایل ایجاد این شهرک فناوری عنوان کرد: شهرک های فناوری کمک شایان توجهی به نهادینه سازی و کارآمد کردن فرآیندهای تولید، انتقال، جذب، بومی سازی و اشاعه فناوری های نوین، استقرار نظام تجاری سازی و گسترش کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی کرده و ارتباطات و جریان دانش، میان نهادهای دولتی، واحدهای تولیدی فناور، موسسات تحقیق و توسعه و مراکز آموزشی و پژوهشی را تسهیل می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، ارتقا و بهبود ساختار صنعتی استان البرز از طریق تجهیز صنایع موجود به فناوری های برتر، اولویت دار و مهم را از دیگر شاخصه های شهرک فناوری دانست و افزود: این مجموعه ضمن فراهم کردن زیرساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولیدی، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری، زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری های جدید را فراهم می کند.

عقاب نشین با بیان اینکه از سوی دیگر این شهرک با اشاعه فناوری های جدید در کسب و کارهای تولیدی، زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیت های آن ها را پدید می آورد، اظهار کرد: در شهرک فناوری مانند سایر شهرک های صنعتی، تولید انبوه کالا صورت نمی گیرد اما به جای آن تولید آزمایشی در دستورکار است، چراکه تمرکز شرکت های مستقر در این مجموعه که دانش بنیان و فناور هستند، انجام مطالعه، تحقیق و رفع نیازهای فناورانه صنایع است.

وی با اشاره به شباهت های نحوه کار و فعالیت شهرک های فناوری با پارک های علم و فناوری، راهبرد اصلی شرکت های مستقر در شهرک های فناوری را تامین نیازهای فناورانه صنایع برشمرد و افزود: ایجاد ۴۰ شهرک فناوری در هیئت دولت تصویب شده است که در خصوص شهرک فناوری هشتگرد، پس از خرید زمین موردنیاز، آئین کلنگ زنی آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17345

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.