• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

استان البرز قطب علم و فناوری و پیشگام در حوزه کشاورزی است

  • کد خبر : 12124
  • 17 آذر 1401 - 20:09
استان البرز قطب علم و فناوری و پیشگام در حوزه کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، البرز را جزو استان های پیشگام در حوزه کشاورزی و قطب علم و فناوری دانست و گفت: برپایی این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای نمایش یافته ها و دستاوردهای محققین توانمند ما در استان البرز فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به همراه معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر ترویج و سرپرست اداره روابط عمومی سازمان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و فناوری های شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی قرار گرفتند.

دکتر عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، این استان را جزو استان های پیشگام در حوزه کشاورزی و قطب علم و فناوری دانست و با اشاره به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولیدات دانش بنیان گفت: برپایی این نمایشگاه ها فرصت خوبی برای نمایش یافته ها و دستاوردهای محققین توانمند ما در استان البرز فراهم می کند.

وی، تقویت شرکت‌های فناورمحور و دانش بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی را از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران این عرصه، بر لزوم توجه به تحقیقات نیازمحور برای حل مسائل بخش کشاورزی استان از جمله ارتقای بهره وری آب و اصلاح الگوی کشت تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه، اقتصادی کردن تولید در اراضی خرد، توسعه گلخانه ها، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه پرورش دام و طیور،کشت و فراوری گیاهان دارویی، تکمیل و توسعه زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی و افزایش راندمان انتقال آب به مزارع کشاورزی را از دیگر مواردی دانست که باید به آن ها توجه شود.

گفتنی است، در این نمایشگاه، آخرین دستاورد های شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی در حوزه تولید بذور گیاهی دانه های روغنی (کلزا)، چغندرقند و سبزی و صیفی، اصلاح ارقام زراعی، کودهای زیستی و حشره کش های زیستی، تولید واکسن های دام وطیور، علوم دامی و دامپزشکی، در معرض دید عموم قرارگرفت.

شایان ذکر است، این نمایشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرج از ۱۵ آذرماه آغاز به کار کرده و تا ۱۹ آذر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=12124

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.