• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
برای رسیدن به شاخص استاندارد کشوری؛

استان البرز نیازمند جذب یک هزار و ۳۸ پرستار است

  • کد خبر : 11917
  • 05 آذر 1401 - 17:48
استان البرز نیازمند جذب یک هزار و ۳۸ پرستار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: شاخص کادر پرستاری استان البرز 1/3 بوده و با توجه به استاندارد کشوری که 1/8 است، این استان به جذب یک هزار و 38 پرستار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام پرستار، از مجاهدت و ایثاگری جامعه پرستاری به ویژه در روزهای سخت مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

وی از فعالیت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ پرستار در بخش دولتی و ۹۴۷ پرستار در بخش خصوصی در استان البرز خبر داد و افزود: ۴۷۴ پرستار نیز در بخش تأمین اجتماعی مشغول فعالیت هستند. تعداد کل کادر پرستاری در همه مراکز تحت پوشش، ۴ هزار و ۲۱۹ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه شاخص کادر پرستاری استان البرز ۱/۳ بوده و با توجه به استاندارد کشوری که ۱/۸ است، این استان به جذب یک هزار و ۳۸ پرستار نیاز دارد، از اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که یکی از مطالبات به حق جامعه پرستاری بود، خبر داد.

صیادی با اشاره به پرداخت علی الحساب قانون تعرفه گذاری برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ مطرح کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۱۳۸۶ تصویب شد و پس از آن تا سال ۱۳۹۹ اقدامی جهت اجرایی شدن آن صورت نگرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان بر اجرایی شدن این قانون، پس از ۱۶ سال از تصویب آن، اقدامات اولیه پیگیری و در نهایت در هفته گذشته به صورت علی الحساب و بر اساس ضرایبی از کارانه سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ پرسنل، اولین پرداختی تعرفه گذاری خدمات پرستاری برای تمامی کادر پرستاری کشور پرداخت شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11917

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.