• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3

افتتاح نخستین مرکز بازتوانی قلب در البرز

  • کد خبر : 9329
  • 09 شهریور 1401 - 21:49
افتتاح نخستین مرکز بازتوانی قلب در البرز
مركز بازتوانی قلب، فیزیوتراپی و دندانپزشكی در كلینیك تخصصی شهید رجایی و یک بخش مراقبت های ویژه کودکان در بیمارستان امام علی (ع) کرج راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، دکتر شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از افتتاح مرکز بازتوانی قلب با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران قلبی در کلینیک تخصصی شهید رجایی کرج به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: به دلیل خدمات ارائه شده به بیماران، راه اندازی این مرکز تا حد قابل توجهی از مراجعات و هزینه های بعدی جهت دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی و بیمارستان ها پیشگیری می کند.

وی با بیان اینکه این مرکز برای اولین بار در استان البرز راه اندازی شده و پنجمین مرکز در کشور محسوب می شود ادامه داد: در این مجموعه همه خدمات با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه انجام می شود. در فاز اول توسعه ای کلینیک شهید رجایی، سونوگرافی و داروخانه راه اندازی و در فاز دوم مرکز بازتوانی قلبی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی افتتاح شد و امید است در فاز بعدی آزمایشگاه مرجع دانشگاه و کلینیک پوست و مو راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: به همت تيم اجرايي مجتمع آموزشي و درمانی امام علی (ع) کرج و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز ظرف مدت يك هفته، یک بخش PICU (مراقبت های ویژه کودکان) در بخش جراحی اطفال این بیمارستان افتتاح و به ۱۰ تخت مراقبت های ویژه کودکان (SPICU) و ساير تجهيزات لازم، مجهز شد.

صیادی ادامه داد: در حال حاضر مرکز آموزشی و درمانی امام علی (ع) کرج دارای ۲۵ تخت فعال در بخش PICU داخلی و جراحی اطفال است. با افزايش این تخت ها، گامي بزرگ در راستای خدمات جراحي کودکان در اين مجتمع درمانی برداشته و ارائه خدمات درماني تخصصي به اطفال تسهيل شد.

وی اين اقدام خوب را حاصل تلاش جمعي كارشناسان و پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی البرز برشمرد و بیان کرد: از اينكه نصب و راه اندازي دستگاه ها در اسرع وقت و بلافاصله پس از تحويل به بيمارستان صورت گرفت و اکنون قابل استفاده برای مردم استان است از مسئولین این مرکز تشکر می کنم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9329

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.