• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

افتتاح خط تولید واکسن ضدسرطان در البرز/ تولید واکسن کرونا به جوانان ما قدرت بخشید

  • کد خبر : 8217
  • 15 تیر 1401 - 13:19
افتتاح خط تولید واکسن ضدسرطان در البرز/ تولید واکسن کرونا به جوانان ما قدرت بخشید
رئیس قوه قضائیه در جریان افتتاح خط تولید واکسن ضد سرطان در البرز گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا به جوانان ما اعتماد و قدرت بخشید و ثابت کرد که دانشمندان و محققان ما علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و فشارهای فراوان می توانند یک کار بزرگ و به‌ظاهر انجام نشدنی را به نتیجه برسانند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی دارویی برکت در استان البرز، از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد و با حضور در ساختمان شرکت شفا فارمد، از نزدیک در جریان روند تولید واکسن «کوو ایران‌ برکت» قرار گرفت و سوالاتی را در زمینه شروع طرح تحقیقاتی ساخت این واکسن و استقرار و جانمایی تجهیزات ساخت آن مطرح کرد.

پس از این بازدید، خط تولید واکسن و محصولات بیولوژیک و پپتیدی شرکت بیوسان فارمد با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان مجموعه گروه دارویی برکت و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، افتتاح شد. محصولات دارویی این شرکت که امروز خط تولید آن افتتاح شد، در زمینه‌های مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی و‌ عروقی، بیماری ام‌اس، ناباروری و ‌بیماری‌های‌خونی نیز کاربرد دارند.

رئیس قوه قضائیه پس از افتتاح این خط تولید، با بیان اینکه دانش و علم تولید دارو دانشی نیست که در یک مقطع زمانی کاربرد داشته باشد و‌ در زمان دیگر به آن احتیاجی نباشد، موضوع طب، دارو و داروسازی را مقوله‌ای دارای اهمیت بالا دانست که بشر از ابتدای خلقت خود بدان نیاز داشته و این نیاز همچنان ادامه دارد. اینکه روند تولید دارو در مجموعه برکت روندی مستمر و ادامه‌دار است و مقطعی نیست، موضوعی مهم است.

وی همچنین تولید واکسن بومی کرونا را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: تولید واکسن ایرانی کرونا به جوانان ما اعتماد و قدرت بخشید و ثابت کرد که دانشمندان و محققان ما علی‌رغم وجود محدودیت‌ها و فشارهای فراوان نیز می توانند یک کار بزرگ و به‌ظاهر انجام نشدنی را به نتیجه برسانند.

تولید علم ما را در برابر دشمنی‌ها ایمن می‌کند

در خلال این بازدید، مسئول گروه تحقیقاتی تولید واکسن ایرانی کرونا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز ضمن بیان پیشرفت‌های و توانمندی‌های متخصصان کشورمان در زمینه تولید واکسن، به ارائه توضیحاتی از روند تولید واکسن کوو ایران برکت پرداخت و گفت: در حال حاضر این ظرفیت وجود دارد که در صورت ورود هر نوع ویروس دیگری به کشور، طی مدت بسیار کوتاه واکسن بومی آن ساخته شود.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا د‌ر کشور تا مطالعه بالینی فاز نخست واکسن بومی این بیماری، حدود ۱۱ ماه زمان سپری شد اما از زمان ورود امیکرون به کشور تا زمان تولید واکسن آن تنها ۲۹ روز گذشت گفت: کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در فروردین امسال از خط تولید واکسن کوو ایران برکت بازدید کردند و در گزارش خود به تجهیزات بی‌نظیر این خط تولید و ارزش علمی بالای این مجموعه اذعان کردند.

وی ادامه داد: تولید واکسن ایرانی کرونا و نجات جان انسان‌ها از طریق تولید این دارو در دوره ای نسبتا کوتاه و با توجه به فشارهای ظالمانه و تحریم ها علاوه بر آنکه تراز کشور ما را در دنیا بالا برد و در ردیف کشورهای بسیار پیشرفته در زمینه تولید این نوع واکسن قرار داد، بسیاری از جهانیان را نیز به شگفتی واداشت. تولید علم و ساخت محصولات دارویی در حوزه‌های مختلف، برای کشور ما تولید قدرت کرده و ما را در برابر تهدیدات و دشمنی‌ها ایمن می‌کند.

گفتنی است درحالیکه عمده دانش فنی تولید محصولات بیولوژیک، پپتیدی و واکسن در اختیار تعداد کمی از کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد، شرکت بیوسان فارمد به عنوان یک شرکت دانش بنیان با بهره گیری از زیرساخت های تولیدی و اتکا به دانش محققین و متخصصین داخلی هم تراز با شرکت های داروسازی مطرح جهان اقدام به توسعه دانش فنی تولید این محصولات کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=8217

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.