• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
همزمان با هفته هوای پاک انجام شد؛

افتتاح سومین خانه محیط زیست البرز در چهارباغ

  • کد خبر : 13294
  • 29 دی 1401 - 13:13
افتتاح سومین خانه محیط زیست البرز در چهارباغ
همزمان با هفته هوای پاک، سومین خانه محیط زیست استان البرز با حضور مسئولین و گروه های مردم نهاد در بوستان 9 دی حافظیه (ملک آباد) در شهرستان چهارباغ افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، همزمان با هفته هوای پاک، سومین خانه محیط زیست استان البرز با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست البرز، امام جمعه و فرماندار این شهرستان، شهردار و سایر مسئولین و روسای ادارات و گروه های مردم نهاد در بوستان ۹ دی حافظیه (ملک آباد) در شهرستان چهارباغ افتتاح شد.

مجید درگی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در حاشیه آئین افتتاح خانه محیط زیست همزمان با هفته هوای پاک در البرز، گفت: با ایجاد خانه های محیط زیست گامی در راستای جلب مشاركت عمومي و مردمي سازي برنامه ها و تحقق شعار سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه برداشته می شود.

وی ادامه داد: فراهم شدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری خصوصاً در مباحث زیست محیطی می‌تواند در بهبود وضعیت محیط زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار موثر باشد و کمک کننده باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان کرد: افزایش و گسترش خانه‌های محیط زیست و جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت های اجتماعی در کنار برنامه ریزی و تلاش مدیران شهری می تواند نقش مهمی در کاهش چالش‌های محیط زیستی شهرها و محلات آن مانند مشکلات پسماند، مصرف بی رویه آب و انرژی، آلودگی هوا وکمبود فضای سبز و … داشته باشد.

درگی در پایان خاطرنشان کرد: با ارتقای آگاهی عموم شهروندان و اطلاع رسانی های صحیح به آن ها، بستر جلب مشارکت مردم و مسئولین در فعالیت‌های زیست محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در مسائل زیست محیطی افزایش می یابد و گام های موثری برداشته می شود.

رضا فیروزی، مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چهارباغ نیز در حاشیه این افتتاح گفت: در راستای تحقق اهداف قانون هواي پاك و ايجاد حساسيت در بين مردم و تبيين نقش دستگاه هاي مختلف جهت كاهش آلودگي هوا و به منظور جلب مشاركت عمومي و مردمي سازي برنامه ها این خانه افتتاح شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13294

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.