• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

افتتاح ۸ پایگاه اورژانس در البرز تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 6521
  • 30 شهریور 1400 - 20:08
افتتاح ۸ پایگاه اورژانس در البرز تا پایان سال جاری
رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز گفت: اکنون ۹ پایگاه جدید اورژانس نیز در این استان در دست ساخت قرار دارد که از این تعداد، هشت پایگاه پایان سال جاری افتتاح می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر مهرداد بابایی، رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز در آئین افتتاح مرکز پایش تصویری مراقبت های درمانی اورژانس البرز گفت: راه اندازی مرکز پایش تصویری مراقبت های درمانی «ام سی ام سی» یک خدمت تخصصی خاص برای ارتقای سطح خدمات اورژانسی به شمار می رود.

وی ادامه داد: این مرکز به صورت شبانه روزی با پایش برخط و تصویری مراکز اورژانس بیمارستان های استان، زمینه مدیریت خدمات رسانی به بیماران و حادثه دیدگان حوادث مختلف به ویژه در شرایط بحرانی را فراهم می کند.

بابایی مطرح کرد: به مناسبت ۲۶ شهریور، روز اورژانس، یک پایگاه اورژانس در منطقه برغان شهرستان ساوجبلاغ راه اندازی و عملیات ساخت یک پایگاه دیگر نیز با مشارکت یک فرد خیر در شهرستان فردیس آغاز شد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز بیان کرد: اکنون این مرکز دارای ۶۶ پایگاه با ۸۵ کد عملیاتی، ۷۳ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ دستگاه موتورسیکلت آمبولانس است .

وی عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۲۰ پایگاه به تعداد پایگاه های اورژانس البرز افزوده شده است. اکنون ۹ پایگاه جدید اورژانس نیز در این استان در دست ساخت قرار دارد که از این تعداد، هشت پایگاه پایان سال جاری افتتاح می شوند.

وی افزود: راه اندازی مرکز خدمات هوایی اورژانس البرز یکی از دیگر از پروژه های امدادی استان است که تا دو ماه آینده افتتاح می شود که با راه اندازی آن افزون بر ارتقای سطح خدمات تخصصی اورژانس زمینه برای افزایش تعداد بالگردها نیز فراهم خواهد شد.

بابایی با بیان اینکه اکنون هفت پایگاه اورژانس در شهرستان پرجمعیت فردیس فعال هستند، اظهار کرد: هشتمین پایگاه امدادی این شهرستان نیز به کمک یک خیر ساخته می شود. امسال بیش از ۱۱۰ هزار ماموریت امدادی در استان البرز صورت گرفته که بخشی از آن ها کرونایی بوده است .

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۸ هزار ماموریت امدادی برای خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ در البرز انجام شده است. در موج های چهارم و پنجم کرونا میزان ماموریت های اورژانس البرز بیش از ۵۰ درصد نسبت به موج های قبلی افزایش داشته است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز خاطرنشان کرد: امسال افزون  بر خرید پنج دستگاه آمبولانس جدید و دو دستگاه خودروی عملیاتی پشتیبانی فرماندهی، سه پایگاه اورژانس نیز در استان البرز افتتاح شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.