• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
1

افزایش ۱۲/۵ درصدی افراد تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی در البرز

  • کد خبر : 9591
  • 28 شهریور 1401 - 14:10
افزایش ۱۲/۵ درصدی افراد تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی در البرز
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در البرز گفت: در مهرماه 1400 تعداد افراد تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی در این استان 83 هزار و 981 نفر بوده که در پایان تیرماه سال جاری به 94 هزار نفر رسید و افزایش 12/5 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، داوود سعدزاده مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در تشریح بیمه فراگیر خانواده گفت: سازمان تامین اجتماعی دیگر همانند گذشته نیست که فقط چند بیمه محدود را برای خدمات درمانی و بازنشستگی عرضه کند و در این راستا طرح‌های جدیدی را معرفی کرده که بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان از جمله آن هاست.

وی با تاکید بر کاهش هزینه ها از سوی تامین اجتماعی با گسترش خدمات بیمه ای، اعلام کرد: این سازمان با معرفی طرح «بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به دنبال این است تا خانواده‌ها بتوانند، بهتر و ساده‌تر از گذشته از بیمه‌ ‌های مختلف استفاده کنند. این بیمه بسته‌ای است که انواع بیمه‌های مرتبط با خانواده و افراد آن از جمله دختران، خانم‌های خانه دار و دانشجویان را شامل می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز هدف از نامگذاری این طرح را بهره مندی خانواده ها از خدمات این بیمه دانست و اذعان کرد: زنان خانه دار، دختران و دانشجویان با سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال، می‌توانند از طرح بیمه فراگیر خانواده استفاده کنند. فرزندان قبل از تشکیل خانواده و با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت ماهیانه از مزایای این بیمه بهره‌مند شده و زودتر از بقیه به سن بازنشستگی می رسند و مستمری دریافت می کنند.

سعدزاده با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و شغل ثابتی هم ندارند می‌توانند از طرح فراگیر استفاده کنند تا برای خود سابقه‌ بیمه ایجاد کنند در بیان تفاوت های بین این طرح و دیگر بیمه هاتوضیح داد: هدف سازمان تامین اجتماعی در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی بر این است که افراد بیشتری در جامعه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: لذا با اجرای طرح مذکور، این افراد می‌توانند علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی خود، از خدمات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی نیز استفاده کنند. برخلاف گذشته که فقط گروه خاصی می‌توانستند، خود را بیمه کنند و بسیاری از مردم قادر نبودند از مزایای بیمه استفاده کنند، اکنون با وجود طرح‌هایی مانند این بیمه، همه افراد جامعه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز در مورد استفاده از این طرح عنوان کرد: متقاضیان می توانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنند. فرآیند ثبت نام برای هر یک از این بیمه‌های این طرح به صورت غیرحضوری است و نیاز به مراجعه متقاضی به شعبه و یا کارگزاری تامین اجتماعی ندارد مگر اینکه مشکل خاصی در روند ثبت نام به وجود آید که چاره‌ای جز مراجعه حضوری نباشد.

سعدزاده در ادامه به معرفی بیمه های این طرح پرداخت و گفت: بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویی دو طرحی هستند که بیمه گزاران این دو گروه را تحت پوشش قرار می‌دهند. با اجرای این طرح اعضای خانواده دیگر نگرانی بابت هزینه‌های درمان و همچنین بازنشستگی ندارند. سازمان تامین اجتماعی با معرفی بیمه زنان خانه دار سعی کرده تا حداقل نگرانی خانم‌های خانه دار را برطرف کند.

وی افزود: زنان خانه دار با پرداخت ماهیانه حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و همزمان از خدمات درمانی از طریق همسر، پدر یا مادر نیز استفاده کنند. شرط سنی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه زنان خانه دار بین ۱۸ تا ۵۰ سالی است. خانم‌های فاقد بیمه یا بانوانی که قبلا تحت پوشش بیمه اجباری بوده‌اند اما در حال حاضر بیکار شده‌اند یا در خانه به صورت پروژه‌ای کار می‌کنند، می‌توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز اظهار کرد: ازکارافتادگی، فوت، حقوق بازنشستگی و دفترچه درمان (در صورت واریز حق درمان) از موارد تحت پوشش این نوع بیمه است. دانشجویان نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ ماهیانه، سوابق بیمه برای خود خریداری کنند. البته این طرح برای بازنشستگی و در شرایطی از کارافتادگی است و اگر دانشجو بخواهد از مزایای درمانی آن نیز استفاده کند، می تواند همزمان با پرداخت حق بیمه از دفترچه والدین خود استفاده کند.

سعدزاده با بیان اینکه دانشجویان در صورت بیمه نبودن پدر و مادر می توانند با پرداخت سرانه درمان از دفترچه درمانی نیز استفاده کنند مطرح کرد: این بیمه‌نامه دارای سه نرخ ۱۴، ۱۶ و ۲۰ درصد است که دو درصد بر عهده دولت است. در مهرماه ۱۴۰۰ تعداد افراد تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی در البرز ۸۳ هزار و ۹۸۱ نفر بوده که در پایان تیرماه سال جاری به ۹۴ هزار نفر رسیده است و افزایش ۵/۱۲ درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9591

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.