• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد؛

افزایش ۵۷ درصدی کشفیات سرقت در استان البرز

  • کد خبر : 22822
  • 15 مهر 1402 - 16:30
افزایش ۵۷ درصدی کشفیات سرقت در استان البرز
فرمانده انتظامی استان البرز گفت: آمار کشفیات سرقت در البرز در 6 ماهه نخست سال جاری، بیش از 12 هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 57 درصد افزایش داشته است. 

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، امنیت حرف اول را در جامعه می زند که اگر نباشد سنگ رو سنگ بند نمی شود و صدمات بسیاری به مردم وارد می شود، بنابراین ضرورت دارد اصحاب رسانه و مردم پلیس را در راستای برقراری نظم و امنیت یاری کنند.

وی هفته نیروی انتظامی را فرصت خوبی برای بازگو کردن اقدامات موثر پلیس دانست و مطرح کرد: در مجموعه اقدامات دولتی، بیشترین ماموریت ها بر عهده نیروی انتظامی است، به گونه ای که از تولد تا مرگ انسان، در هر موضوعی که با آن برخورد می کنیم، نیروی انتظامی نقشی را ایفا می کند. این نهاد از مرز تا قلب پایتخت، از مرزبابی تا سایر نیروهای انتظامی به ملت ایران خدمت رسانی می کند.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمندار، پلیس خدمتگزار» تعیین شده که بسیار بامسماست و همه مردم باید به آن توجه کنند. یک شهروند قانونمدار باید در چارچوب قانون حرکت کند و پلیس نیز به چنین شهروندی خدمت رسانی می کند و هر کسی که خارج از آن حرکت کند، استحقاق بهره مندی خدمات پلیس را ندارد.

سردار هداوند با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت اذعان کرد: در این هفته تلاش می کنیم خدمات بیشتر و مضاعفی را خارج از ماموریت های خود به مردم ارائه دهیم. هر روز هفته نیروی انتظامی به نام های مختلفی مانند پلیس مقتدر، پلیس انقلابی، پلیس هوشمند، پلیس دانش بنیان و پلیس پاسخگو نامگذاری شده است و همه پلیس های تخصصی نیز در خدمت مردم هستند.

وی بیان کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان البرز اجرا شده و تا پایان سال جاری نیز به صورت مداوم ادامه دارد و با مجرمان و هنجارشکنان به صورت قاطع برخورد می شود تا گریزی از دست قانون نداشته باشند. اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی باید برای شهروندان تشریح شود تا آن ها دریابند که چه موضوعاتی در این استان رقم خورده و چه جرائمی وجود داشته و پلیس چگونه با آن ها برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز مهم ترین ماموریت پلیس آگاهی را مبارزه با جرائمی مانند قتل و سرقت دانست و از اجرای طرح های مختلف امنیت اجتماعی توسط پلیس آگاهی این استان خبر داد و افزود: آمار کشفیات سرقت در البرز در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۲ هزار مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۷ درصد افزایش داشته است. 

سردار هداوند عنوان کرد: در زمینه جرائم اقتصادی نیز ۸۳ پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته و در این زمینه ۱۷۲ متهم نیز دستگیر شده اند که ۳۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در این زمینه شاهد بوده ایم. ارزش ریالی کشفیات این حوزه، بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف حدود ۱۴ میلیون عدد انواع اقلام قاچاق در این مدت و افزایش ۲۸ درصدی ارزش ریالی این کشفیات خبر داد و بیان کرد: پلیس اطلاعات و امنیت نیز بیش از ۹۰ نفر از اراذل اوباش سطح دار را دستگیر کرده که تحت کنترل هستند و هر ماه احضار و عملکرد آن ها بررسی و با تخلفات آن ها به صورت قانونی برخورد می شود. 

وی مهم ترین ماموریت پلیس راه را برقراری نظم و کنترل ترافیکی در جاده ها و محورهای مواصلاتی عنوان و مطرح کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان ۱۱۵ مورد کاهش یافته و تصادفات خسارتی در محورهای مواصلاتی نیز ۳ هزار و ۴۶۸ مورد بوده که ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. 

سردار هداوند با بیان اینکه تصادفات و تخلفات حادثه ساز در سطح شهرستان های البرز به ویژه کرج ۵۴ مورد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته است. از جمله خدمات ارائه شده به مردم توسط پلیس راهور می توان به بیش از ۴۹۶ هزار خدمت در مرکز شماره گذاری، صدور بیش از ۱۸۹ هزار گواهینامه و ارائه خدمات ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی از طریق سامانه پلیس من اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: استعلام تخلفات رانندگی و نمره منفی گواهینامه و نوبت دهی اینترنتی مراکز تعویض پلاک از طریق سامانه پلیس من از دیگر خدماتی است که از طریق سامانه پلیس من ارائه می شود. در طول این مدت ۴۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده و در حال پیگیری برای رفع آن ها هستیم که تاکنون موفق به رفع یک نقطه با کمک شهرداری شده ایم.

وی با اشاره به حدود ۱۳ هزار و ۱۹۸ مورد اعمال قانون خودرویی و توقیف یک هزار و ۱۱ دستگاه خودرو اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ فقره خدمات ترافیکی نیز ارائه شده است. طی این مدت، پلیس فتای استان البرز نیز بیش از یک هزار و ۹۰۰ مورد کشفیات جرائم رایانه ای داشته که منجر به دستگیری ۷۰۰ نفر در این زمینه شده است.

سردار هداوند با اشاره به کشف بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد جرائم اقتصادی در فضای مجازی و افزایش ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اذعان کرد: در زمینه جرائم اجتماعی بیش از ۲۰۰ مورد کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش یافته است. در حوزه جرائم سیاسی نیز بیش از ۲۰ مورد کشف شده و شاهد افزایش ۱۰ درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته هستیم.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه مهم ترین اقدام پلیس مبارزه با موادمخدر، پاکسازی جامعه از فروشندگان موادمخدر و سوداگران مرگ و برخورد قاطع با توزیع کنندگان است، خاطرنشان کرد: در یکی دو ماه اخیر، بیش از پنج هزار نفر از معتادین متجاهر و فروشندگان موادمخدر در البرز که در کنار آموزشگاه ها و مدارس پرسه می زدند دستگیر شدند که این امر نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشت.

وی از کشف حدود ۱۱ تن مواد مخدر طی هفت ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری، بیش از چهار هزار نفر از شهروندان به دفتر نظارت همگانی مراجعه کرده اند. در طول این مدت، ۲۷ طرح دستگیری سارقان حرفه ای و ۱۲ مرحله جمع آوری معتادین متجاهر اجرا شده است که با دستگیری این افراد، آمار سرقت های خرد کاهش می یابد.

سردار هداوند تصریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که برخی دشمنان به ویژه در فضای مجازی درصدد آلوده کردن فضا و خودزنی هستند و جامعه را طور دیگری جلوه می دهند، در صورتیکه در سایر کشورها اتفاقات ناگوار و بسیار بدی می افتد که ما از آن ها اطلاع نداریم زیرا اشراف صددرصدی بر آن ها صورت می گیرد تا نتوانند هر خبری را انعکاس دهند. 

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: اخباری که در سایر کشورها تولید می شود، باید از فیلتر یک دستگاه امنیتی عبور کند و سپس منتشر شود اما در کشور ما برخی خبرنگاران، اخباری را منتشر و منعکس می کنند که گاها صحت دارد؛ باید توجه داشته باشیم که این امر برای استقلال کشور خوب نیست و صدماتی را به دنبال دارد بنابراین نباید خودزنی کنیم.

خبرنگار:‌مینا صدیقیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=22822

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.