• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران؛

اقتصاد این دولت وابسته به مذاکرات هسته ای نیست

  • کد خبر : 9338
  • 10 شهریور 1401 - 13:40
اقتصاد این دولت وابسته به مذاکرات هسته ای نیست
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتصاد این دولت وابسته به مذاکرات هسته ای نیست، اظهار کرد: در دوره قبل ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد اما رئیس جمهور آمریکا به تعهدات خویش عمل نکرد و برجام را پاره کرد؛ بنابراین مذاکرات این دوره با دوره قبل متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار اسماعیل کوثری نماینده مردم‌ تهران در مجلس شورای اسلامی و مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در استان البرز که پیش از ظهر امروز با حضور استاندار البرز، نماینده مرم کرج در مجلس شورای اسلامی، شهردار و اعضای شورای شهر کرج، مسئولین استانی، کارمندان و اصحاب رسانه در سالن شهیدان ‌نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: جا دارد در این محفل از امام خمینی (ره) یادی کنیم که با دست خالی در مقابل طاغوت زمان ایستاد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: ایشان در سال ۱۳۴۲ نصیحت وار به شاه توصیه کرده بودند که دست از بیگانگان بردارد و به مردم ایران خدمت کند و همان‌ مسیر خدمت را ادامه دهد اما شاه همانند یک انسان ضعیف النفس و وابسته نتوانست وابستگی های خود را ترک کند زیرا کاملا عامل سرسپرده آمریکا و کشورهای تحت سلطه آن ها بود؛ امام خمینی (ره) نیز وقتی دیدند کشور در حال واگذاری به بیگانگان و بالاتر از آن، تاریخ در حال تغییر است، دیگر نتوانستند شرایط را تحمل کنند. مردم‌ نیز به ندای ایشان لبیک‌ گفتند و با دستان خالی در مقابل تفکرات‌ مادی ابرقدرت های شرق و غرب صف آرایی کردند و به‌ پیروزی رسیدند.

نماینده مردم‌ تهران در مجلس شورای اسلامی عواملی همچون رهبری، کارگزاران و مردم را در موفقیت یک حکومت بسیار موثر دانست و بیان کرد: طی ۴۳ سال گذشته عمدتا دو عامل رهبری و مردم‌ کنار یکدیگر بوده اند و مردم در برخی مقاطع از اقدامات کارگزاران رضایت داشته اند اما در برخی موارد نیز آنچنان که باید، رضایت حاصل نشده است. شهید رجایی قبل از ریاست جمهوری، نخست وزیر ایران بود و بنی صدر قبول نمی کرد که وی رئیس جمهور باشد اما به دلیل انسجام اکثریت نمایندگان مجلس و مردم، رجایی عهده دار این مسئولیت شد و در طول مدت کوتاه ریاست جمهوری خود که کمتر از دو ماه بود ثابت کرد که ساده زیستی در زندگی وی، سرلوحه امور است.

سردار کوثری خاطرنشان کرد: زمانی که شهید رجایی به جبهه ها سرکشی می کرد نیز ساده زیستی در رفتار و گفتار او بسیار مشهود بود و همین امر سبب محبوبیت وی در بین مردم و مسئولین شد و خداوند نیز به واسطه تواضع و فروتن او چنان لطف و برکتی به وی عطا کرد که یادش هیچ گاه از ذهن مردم پاک نشود. وقتی مردم ساده زیستی شهید رجایی را می دیدند اطمینان حاصل می کردند که اگر امکاناتی برای آن ها نیست برای مسئولین هم نیست و همین امر سبب افزایش اعتماد بین دولت و مردم می شد. به امید روزی که طرز فکر، اخلاق و رفتار این شهید الگوی همه ما در طول مسئولیت باشد.

وی در ادامه بیان کرد: دولت فعلی با شهامت و مردانگی اقدامات بزرگی از جمله جراحی اقتصادی را انجام داده که در ظاهر برای مردم سخت بوده و هست اما واقعیت این است که اگر این جراحی صورت نمی گرفت، با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم و ضربه سنگینی به کشور وارد می شد. نمایندگان نیز هنگام ارائه گزارش عملکرد در مجلس شورای اسلامی به بهبود شرایط خوش بین هستند، ما نیز آثار و تبعات این جراحی را مشاهده می کنیم. در حال حاضر اقتصاد کشور رشد خوبی کرده اما هنوز تا زمان حصول نتیجه باید راه طولانی طی شود تا مشکلات مختلف مردم به خصوص مستاجران حل شود.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه اقتصاد این دولت وابسته به مذاکرات هسته ای نیست، اظهار کرد: در دوره قبل ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرد اما رئیس جمهور آمریکا به تعهدات خویش عمل نکرد و برجام را پاره کرد؛ بنابراین مذاکرات این دوره با دوره قبل متفاوت است و آمریکایی ها و اروپایی ها متوجه اشتباه خود شده اند و درخواست مذاکره داده اند. اکنون آن ها به ما نیاز دارند زیرا ما از تولید و غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصد به اورانیوم ۶۰ درصد رسیده ایم و آن ها به خوبی می دانند که اگر بیش از این معطل کنند ما این موضوع را به صورت کامل به نتیجه می رسانیم.

سردار کوثری تاکید کرد: این نظام و انقلاب به لطف خدا و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری که سیاست های کلان نظام را مشخص و به دولت ابلاغ می کنند رو به پیشرفت است. اکنون رهبری، کارگزاران و مردم با یکدیگر همراه و همسو هستند و دشمنان از این وحدت و انسجام وحشت دارند و در رسانه های مجازی صهیونیستی و استکبار طوری وانمود می کنند که ما به آن ها احتیاج داریم در حالی که واقعیت این گونه نیست. در واقع ما به دنبال احقاق حق خود هستیم و به این مهم نیز دست خواهیم یافت. فقط کافی است به عنوان خادمان ملت گوش به فرمان رهبر باشیم تا چراغ امید را در دل مردم زنده کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9338

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.