• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته/ البرز استان نمونه کشور در اجرای طرح شهید عجمیان شد

  • کد خبر : 27922
  • 18 اردیبهشت 1403 - 14:23
اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته/ البرز استان نمونه کشور در اجرای طرح شهید عجمیان شد
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان البرز در سال گذشته را برشمرد و گفت: البرز به عنوان استان نمونه کشور در اجرای طرح شهید عجمیان شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ محمد فلاحتکار مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، اقدامات گروه‌های جهادی استان در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد و با اشاره به آغاز اجرای طرح جهاد آبرسانی در کشور گفت: در این طرح قرار بود البرز ۳۰ پروژه را ظرف مدت ۳۰ ماه انجام دهد و تکمیل کند.

وی با بیان اینکه با تلاش جهادی و تعامل با آبفای استان، اقدام مذکور ظرف ۹ ماه رقم خورد بنیان کرد: این در حالی است که این پروژه ها باید با هزینه ۵۰ میلیارد ریالی انجام می‌شد اما با هزینه کمتر به سرانجام رسید. در خصوص اجرای ۱۹ پروژه آسفالت بین روستایی در استان نیز آسفالت ۲۳۴ هزار مترمربع با توان مردم صورت گرفت. طی سال گذشته در راستای اجرای طرح شهید عجمیان نیز، بازسازی و نوسازی ۳۶۱ باب مدرسه در سطح استان انجام شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اتمام این طرح در ۲۵۰ باب مدرسه ظرف مدت دو ماه و انتخاب و تقدیر از استان البرز به عنوان استان نمونه در کشور اذعان کرد: اهدای ۷۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند، جشن عروسی برای ۲۵۲ زوج کم برخوردار و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط گروه های جهادی استان البرز بود.

سرهنگ فلاحتکار با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۱ پروژه بهسازی و راه سازی روستایی نیز در زمینه زیرسازی و آماده سازی انجام شد مطرح کرد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی، تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خانگی اعطا می‌کند که در سال گذشته دو هزار و ۳۵۲ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تا ۱۵۰ میلیون تومانی در این زمینه پرداخت و ۷۴۷ نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات مشاغل خانگی نیز به منظور فروش تولیدات این افراد در سطح استان برپا شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام اتوبوس‌های شادی به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی، حقوقی و … به مردم پس از ایام محرم و صفر از اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ مراسم مذهبی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵۳ تیم پزشکی عمومی، دندانپزشکی، مشاوره پزشکی و… به مناطق محروم اعزام شدند و نسبت به خدمت رسانی به مردم اقدام کردند.

راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، کاشت ۶۸ هزار نهال با توان گروه‌های جهادی و انجام پروژه تعمیر و بازسازی ۶ گلزار شهدا در سطح استان را از دیگر اقدامات جهادگران بسیجی برشمرد و بیان کرد: همچنین طی یک سال گذشته ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی و مردم یاری در پایگاه‌های بسیج و محلات راه اندازی و ۳۲ کارگاه اشتغال به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان راه اندازی شد.

سرهنگ فلاحتکار با بیان اینکه اعطای تسهیلات و ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه و مشاوره‌ها موجب ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم شد، عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده توسط جهادگران بسیجی البرز در سال گذشته می‌توان به آزادی ۱۰۵ زندانی جرایم غیرعمد و اهدای ۱۹ هزار سری لوازم التحریر به دانش آموزان محروم و کم برخوردار اشاره کرد.

وی همچنین از ساخت ۱۴ باب منزل محروم و تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۹۱ باب منزل در سال گذشته خبر داد و با اشاره به آماده سازی یک هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در خصوص برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در البرز توضیح داد: در این هفته که از ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۲۵ اردیبهشت ادامه دارد، هفت کارگاه تولیدی و اشتغال افتتاح می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان البرز، افتتاح پنج نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی، افتتاح سه بازارچه و نمایشگاه عرضه محصولات مشاغل خرد خانگی و ۵۵ مورد بازدید حمایتی از کارگاه‌های اشتغال را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته برشمرد و افزود: برگزاری نشست صمیمی فرمانده سپاه البرز با مسؤولان و شورای جهادی استان به منظور اعلام سیاستگذاری ها از دیگر برنامه هاست.

وی در پایان اظهار کرد: آسفالت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از راه‌ها و جاده‌ها، انتقال و تعویض شبکه آب به طول پنج کیلومتر و ۲۵۰ کیت انشعاباتی، خدمت رسانی ۲۰ تیم دامپزشکی در سطح البرز و اعزام ۲۰ نفر به استان لرستان از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این ایام هستند. همچنین ساختمان این سازمان طی حدود هشت ماه احداث شده و آماده بهره برداری است.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.