• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
طی چهار ماه گذشته صورت گرفت؛

افزایش ۳۱۵ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در البرز

  • کد خبر : 21210
  • 22 مرداد 1402 - 19:08
افزایش ۳۱۵ درصدی جمع آوری معتادان متجاهر در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز به کشف بیش از هفت تن انواع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: جمع آوری چهار هزار و 325 معتاد متجاهر و اقزایش 315 درصدی این رقم نسبت به سال گذشته و دستگیری دو هزار و 997 قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر و افزایش دو درصدی آن از اقدامات این مجموعه است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تلاش دشمن در جهت تولید محتوای نادرست و نیز رسالت خطیر اصحاب رسانه در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی اخبار صحیح به مردم گفت: شما اصحاب رسانه باید در راستای رسالت خود، اخبار را در قالب و چهارچوبی منتشر کنید که دشمن نتواند از آن بهره برداری کند.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یک طرفه است و دشمن هزینه های زیادی را متحمل می شود تا بتواند بر روح و روان مردم ما به خصوص جوانان مسلط شود و ما با بضاعتی که داریم تلاش می کنیم در داخل کشور معاندین و اهداف آن ها را تحت الشعاع قرار دهیم و در این مسیر تمام تلاش خود را در ناکام ماندن دشمنان به کار می گیریم.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به گزارش عملکرد این مجموعه از زمان فرماندهی وی در استان البرز، به بیان عملکرد و ارائه آمارها پرداخت و بیان کرد: طی چهار ماه گذشته شاهد کاهش ۱۱ درصدی سرقت ها در استان بوده ایم. کشفیات مربوط به سرقت ها نیز ۱۶/۶ درصد افزایش داشته است. انهدام ۱۳۲ باند سرقت توسط افراد مامورنما با ۱۰۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان نیز از دیگر اقدامات این مجموعه در این مدت بوده است.

سردار هداوند، اجرای ۲۳ طرح ضربتی و عملیاتی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، کشف یک هزار و ۹۴۷ دستگاه خودرو، ۳۳۰ دستگاه موتور سیکلت، انهدام ۶۵ باند جرائم اقتصادی و کاهش یک درصدی این تخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان البرز در چهار ماه گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به دستگیری و جمع آوری ۷۰ نفر از اراذل و اوباش سطح شهر در راستای ارتقای امنیت عمومی و کشف سلاح و مهمات از آن ها اعلام کرد: با استمداد از دیگر نیروهای پلیس و استقرار آن ها تصادفات خسارتی نیز طی این مدت پنج درصد، تصادفات منجر به فوت در محورهای مواصلاتی ۲۲ درصد و در سطح شهر نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

افزایش ۴۲ درصدی کشفیات جرائم اقتصادی در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار کرد: صدور ۱۳۱ هزار مورد گواهینامه، ارائه خدمات ترخیص اینترنتی خودروها از طریق اپلیکیشن پلیس من و ارائه خدمات لازم و نیز استعلام های اینترنتی از طریق همین اپلیکیشن نیز از دیگر اقداماتی است که می توان به آن ها اشاره کرد. خودروهایی که به قصد دور دور در شهر می چرخیدند و آسایش هموطنان را مختل می کردند نیز توسط ماموران توقیف و پس از انتقال به پارکینگ و تعهد از رانندگان آن ها ترخیص شدند.

سردار هداوند با اشاره به جرائم رایانه ای و افزایش ۴۲ درصدی این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۱۱ مورد کشفیات و دستگیری ۵۱۶ نفر در این رابطه، انهدام هفت باند اسکیمری و دستگیری ۲۰ نفر در این رابطه، انهدام پنج باند کلاهبرداری های واتساپی و دستگیری ۲۲ نفر و انهدام هفت باند اسکیمری نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات این مجموعه می توان به کشف بیش از هفت تن انواع مواد مخدر شامل حشیش، گل، تریاک، هروئین، شیشه و … و جمع آوری چهار هزار و ۳۲۵ معتاد متجاهر و اقزایش ۳۱۵ درصدی این رقم نسبت به سال گذشته و نیز دستگیری دو هزار و ۹۹۷ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر و افزایش دو درصدی آن اشاره کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه به جهت اطلاع رسانی در انتقال اخبار صحیح به مردم، بیان کرد: طی این مدت بیش از دو هزار نفر از هم استانی ها در سامانه ۱۹۷ حضور پیدا کردند و در ملاقات های حضوری، مسائل و مشکلات خود در زمینه های پلیسی و امنیتی بیان کردند و دستورات لازم در این زمینه نیز صادر شد.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=21210

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.