• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

البرز از جمله استان‌های پیشرو در زمینه ترویج نماز است

  • کد خبر : 6982
  • 10 آذر 1400 - 19:27
البرز از جمله استان‌های پیشرو در زمینه ترویج نماز است
فرمانده سپاه استان البرز گفت: البرز ازجمله استان‌های پیشرو در بحث ترویج نماز است با وجود اینکه زیرساخت‌های این استان متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در اولین همایش استانی نماز که در حسینیه عاشقان ثارالله کانون شهید سبحانی کرج، برگزار شد، در خصوص اقدامات سپاه در حوزه زیرساختی در چند سال اخیر از مرمت و بازسازی و تجهیز حسینیه کریم اهل‌بیت (ع) در ستاد سپاه این استان خبر داد و اظهار کرد: اکنون این حسینیه از وضعیت مناسبی برخوردار است. 

وی با اشاره به تعمیر، مرمت و بازسازی حسینیه امام خمینی (ره) سپاه ناحیه امام حسین (ع) و وضعیت مناسب کنونی آن مطرح کرد: تجهیز نمازخانه فرودگاه بین‌المللی پیام و سرویس‌های بهداشتی و اقلام آن‌ها و نیز مرمت و بازسازی نمازخانه لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰۰ میلیون تومان نیز طی این چند سال صورت گرفته است. نمازخانه‌های نواحی امام سجاد (ع) و طالقان نیز از وضعیت مطلوب و مناسبی برخوردار هستند.

فرمانده سپاه استان البرز اذعان کرد: تقریباً تمامی نواحی و رده‌های سپاه استان البرز دارای نمازخانه‌های آبرومند هستند و مشکلی از این نظر وجود ندارد. در خصوص اقدامات برون‌سازمانی سپاه نیز می‌توان گفت که البرز تنها استانی است که سپاه آن اقدام به ساخت مصلای یک شهرستان کرده است. مصلای شهرستان طالقان به همت سپاه این استان با اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان از بودجه سازندگی در حال ساخت بوده و بیش از ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی داشته است و تلاش می‌کنیم تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سردار حیدرنیا با اشاره به گردشگرپذیر بودن شهرستان طالقان ادامه داد: با توجه به نیاز مردم و گردشگر به مکانی برای اقامه نماز، مسجد صاحب‌الزمان (عج) در این شهرستان احداث و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد. در راستای احداث خانه‌های عالم و مساجد در مناطق محروم و کم برخوردار نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و سپاه و بسیج با همکاری خیرین بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برای احداث، مرمت و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های عالم در همه شهرستان‌های البرز هزینه کرده است.

وی ساخت و مرمت بیش ۱۵۰ مسجد و احداث ۷۶ خانه عالم در کنار مسجد را از دیگر اقدامات سپاه و بسیج عنوان کرد و بیان کرد: البرز ازجمله استان‌های پیشرو در بحث ترویج نماز است با وجود اینکه زیرساخت‌های این استان متناسب با جمعیت آن رشد نکرده است. تلاش‌های بسیاری در این سال‌ها صورت گرفته اما زیرساخت‌های معنوی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا پیشرفت چندانی نکرده که تمرکز ما بر جبران این عقب‌ماندگی در سال‌های آینده است.

حجت‌الاسلام علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این مراسم مطرح کرد: نماز یکی از مهم‌ترین عبادات و ساده‌ترین، غنی‌ترین و زیباترین رابطه انسان با معبود است و این ارتباط با خدا در مجموعه سپاه و بسیج نمود ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم توفیقات و درخشش مجموعه سپاه و بسیج، اهمیت به این فریضه الهی است و نیروهایی که در این مجموعه از وجود آن‌ها بهره‌مند هستیم توانسته‌اند در برنامه‌ها، مناسبات و مراسمات تأثیرگذار باشند. نماز در دین مبین اسلام اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که امام حسین (ع) در روز عاشورا به دلیل اقامه نماز سینه خود را سپر دشمنان قرار داد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه نماز دربرگیرنده تمام فضائل انسانی و زداینده تمام رذایل است، بیان کرد: ما جرأت و جسارت فریاد زدن را در اذان نماز می‌آموزیم، حضور در صحنه را از اجتماع در مساجد یاد می‌گیریم، توجه به عدالت را در انتخاب امام جماعت عادل جستجو می‌کنیم و توجه به ارزش‌ها و کمالات انسانی و افراد پیشکسوت را از مکبر نماز می‌آموزیم.

حجت‌الاسلام یوسفی افزود: همچنین طهارت و نظافت را از وضو، اتحاد را در صفوف نماز و جهت‌گیری واحد را از قبله واحد می‌آموزیم. توجه به سیاست را از آنجا احساس می‌کنیم که اگر نماز کسی بدون ولایت باشد قابل قبول نیست و موردتوجه قرار نمی‌گیرد. توجه به نظم و انضباط را در صفوف منظم نماز و تأکید بر این ارزش‌ها را در تربت پاک امام حسین (ع) و شهدای کربلا می‌بینیم.

وی عنوان کرد: توجه به بهداشت عمومی نیز در سفارش‌هایی که به پاکی و نظافت مساجد و مسجدیان و اهل نماز شده قابل‌مشاهده است. توجه به خداوند در همه بخش‌های نماز مشاهده می‌شود، توجه به نماز در «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ»، توجه به انتخاب راه درست در «اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ» و پرهیز از منحرفان و غضب شدگان را در «غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ» مشاهده می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز مطرح کرد: توجه به نبوت و اهل‌بیت پیامبر (ص) را از «السلام علیک ایها النبی و رحمة الله و برکاتة» و توجه به پاکان و صالحان را از «السلام علینا و علی عبادالله الصالحین» درمی‌یابیم. توجه به تغذیه سالم را نیز در آنجا می‌بینیم که در حدیثی آمده که نماز کسی که وارد مست‌کننده‌ها شد، قابل‌قبول نیست مگر اینکه توبه کند.

حجت‌الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: آراستگی ظاهر را در آنجا می‌بینیم که سفارش شده از بهترین لباس‌ها و خوشبوکننده‌ها در نماز استفاده شود. شرط حلال بودن‌ مکان و لباس، انسان را از تجاوز به حقوق دیگران بازمی‌دارد، شرایط پاک بودن آب وضو و مکان و لباس و بدن نمازگزار انسان را از آلودگی‌ها دور می‌کند و شرط قبله انسان را از نگاه بی‌هدف و سراسیمه بودن بازمی‌دارد و به توجه به مرکزی خاص دعوت می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه رکوع و سجده در نماز انسان را از تکبر بازمی‌دارد، اضافه کرد: توجه به پوشش مناسب در نماز انسان را از منکر برهنگی و بی‌حیایی حفظ می‌کند، نماز جماعت انسان را از انزوا و گوشه‌گیری نجات می‌دهد و در یک کلام، طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نماز یک کارخانه بزرگ انسان‌سازی است.

وی گفت: همکاران ما در مجموعه سپاه و بسیج استان البرز با استفاده از این موارد توانسته‌اند نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری را در رفتار و اعمال و مناسبات داخل استان و خارج مجموعه داشته باشند. امروز سپاه استان البرز به فضل الهی و به برکت این ویژگی‌های ایجاد شده در پاسداران و بسیجیان به یکی از سپاه‌های پیشتاز در کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6982

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.