• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
به مناسبت هفته ملی کودک؛

البرز، برای اولین بار میزبان نمایشگاه اسباب بازی می شود

  • کد خبر : 10254
  • 12 مهر 1401 - 16:16
البرز، برای اولین بار میزبان نمایشگاه اسباب بازی می شود
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز خبر داد: به مناسبت هفته ملی کودک پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در باغ گلهای پارک چمران کرج با حضور تولیدکنندگان ملی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهری فلاح، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی کودک و با محوریت نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی در کرج، در اتاق جلسات این مرکز برگزار شد، کانون پرورش فکری را خانه والدین و فرزندان آن ها دانست و گفت: این مکان باید فضایی باشد که در آن اتفاقات خلاقانه ای رخ دهد.

وی ادامه داد: این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و رسالت خود که پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان و تربیت ایرانی اسلامی آن هاست، فعالیت می کند. فضاهای روباز این مجموعه به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که کودکان، احساس آرامش کرده و به راحتی در آن فعالیت می کنند. کتابداری کانون نیز به همین شکل بوده و بچه ها برای مطالعه کتاب های مورد علاقه خود، حق انتخاب دارند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز بیان کرد: فعالیت های عمومی در این مرکز، توسط کودکان و نوجوانان صورت می گیرد و پس از گذشت مدتی از حضور و کشف استعدادهای آن ها، مربیان مربوطه آموزش های لازم را به بچه ها داده و سپس آن ها را به سمت کارگاه های تخصصی هدایت می کنند تا در راستای استفاده از استعدادهای ذاتی خود آموزش دیده و فعالیت کنند.

فلاح با تاکید بر رشد استعدادهای ذاتی کودکان و نوجوانان و توجه به رویکرد تربیتی در این قشر، اظهار کرد: برخی از آن ها ممکن است در زمینه هایی مانند نقاشی، گویندگی، فن بیان و … استعداد خاصی نداشته اما توانایی خاصی در زمینه های مدیریتی دارند و می توانند در این مرکز آموزش های لازم در این زمینه را دیده و رشد خوبی داشته باشند؛ در واقع کانون، فضایی برای تمرین زندگی بچه ها است.

وی اذعان کرد: در راستای فعالیت های تربیتی این بچه ها باید محتاطانه برخورد کرد زیرا برخی از آن ها درکی از بعضی واژه ها مانند حجاب، ایثار و شهادت و … ندارند و ما باید با استفاده از شیوه های غیرمستقیم و مثال های عینی، این فرهنگ و مفاهیم را در ذهن آن ها نهادینه کنیم تا به بالندگی لازم در مباحث فرهنگی برسند و مطالب مورد نظر را به خوبی درک کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به حدود ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، هنری، علمی و ادبی که به صورت متناوب در این مرکز صورت می گیرد خاطرنشان کرد: گروه های سنی که می توانند در این مجموعه حضور داشته باشند، رده سنی بین هفت تا ۱۶ سال هستند اما به دلیل استقبال و تقاضای والدین جهت حضور دیگر گروه های سنی، برای این مورد نیز چاره اندیشی صورت گرفت.

فلاح ادامه داد: برای کودکان زیر هفت سال کارگاه های کوتاه یک ساعته متناسب با صبر و حوصله آن ها با موضوعاتی همچون نقاشی، کار با سفال، بازی و قصه در فضایی مناسب تدارک دیده شده و کودکان در آن حضور پیدا می کنند. نوجوانان ۱۶ سال به بالا نیز که پیش از این استعدادیابی شده اند در قالب انجمن های کانون به صورت تخصصی تر وارد می شوند تا اطلاعات خود را افزایش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: این هفته بهانه ای است تا اذهان عمومی به سمت کودکان و علایق آن ها جلب و حقوق آنان یادآوری شود. کانون پرورش فکری البرز نیز در این هفته با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» فعالیت های خود را به صورت نمادین به نمایش می گذارد تا عموم مردم با آن ها آشنا شوند.

فلاح اعلام کرد: هفته ملی کودک از ۱۶ مهر آغاز می شود اما کانون فعالیت های خود را از ۱۴ مهر جاری آغاز می کند. با توجه به اینکه یکی از اهداف گام دوم انقلاب، محرومیت زدایی است و بر اساس طرح ۲۰۲۰ که بر رفع این معضل تاکید دارد، این مجموعه نیز با همراهی استاندار البرز و قرارگاه اجتماعی، اقدام به راه اندازی کتابخانه سیار کرده تا فعالیت های خود را معرفی کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز افزود: برای استانی با این تراکم جمعیت، تنها یک کتابخانه سیار روستایی وجود دارد که در مواقع لزوم، در مناطق حاشیه ای استان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون از همین تریبون استفاده کرده و از مسئولین خواستاریم به کمک ما بیایند و خودروی سیاری را به این موضوع اختصاص داده و در اختیار ما قرار دهند.

وی با اشاره به درگیری هایی که بعضا بین کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین رخ می دهد خاطرنشان کرد: در این راستا و با هدف ایجاد تعامل و همدلی میان این بچه ها، نقاشی گروهی در قالب طرح دیواری را با حضور کارشناسان هنری در این مناطق اجرا و پس از استعدادیابی های انجام شده، مشخصات آن ها را دریافت و هفته بعد در همان محل حضور پیدا کرده و آن ها را برای حضور در کارگاه های تخصصی دعوت کردیم.

فلاح با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به کودکان و نوجوانان این مناطق و شناسایی استعدادهای آن ها ادامه داد: ظرف ماه های اخیر حدود ۲۰۰ نقاشی از این بچه ها دریافت کردیم که از میان ان ها ۶۸ مورد انتخاب شد و قرار است همزمان با آغاز فعالیت های کانون در هفته ملی کودک در روز ۱۴ مهر جاری در خانه هنرمندان کرج از آن ها رونمایی شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری خانه هنرمندان استان البرز اظهار کرد: هدف ما از برگزاری نقاشی گروهی در مناطق مذکور، فقط حضور نبود بلکه ما قصد داشتیم آن کودکان و نوجوانان در روز افتتاحیه کنار نقاشی های خود حضور پیدا کرده و حال و هوا و احساس خود زمان ترسیم آن نقاشی را برای بازدید کنندگان بازگو کنند. در پایان این نمایشگاه نیز هدایایی به این بچه ها اهدا می شود تا این مسیر را با اشتیاق بیشتری طی کنند.

جشن روز جهانی کودک در سالن نژادفلاح کرج

فلاح همچنین با اشاره به دوران شیوع کرونا و محدودیت ها مطرح کرد: ۱۵ مهر جشن بادبادک ها همراه با کارگاه بادبادک سازی با همکاری کارخانه صنایع خلاق و در محل همین کارخانه برگزار می شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند اوقات خوشی را سپری کنند. جشن روز جهانی کودک نیز ۱۶ مهر در تالار بزرگ شهیدان نژادفلاح با حضور گروه نمایشی , … برگزار می شود.

عروسک مل مل مهمان کودکان کرجی می شود

وی ضمن اعلام این خبر که ۱۶ و ۱۷ مهر شخصیت عروسکی مل مل در باغ گلهای پارک چمران، مهمان کودکان کرجی خواهد بود، از برگزاری پنجمین نمایشگاه اسباب بازی با حضور تولید کنندگان ملی و ایرانی در باغ گلهای پارک چمران کرج برای نخستین بار خبر داد و گفت: ۱۸ مهر ساعت ۱۱ صبح افتتاحیه این نمایشگاه است. ورود به این نمایشگاه برای عموم مردم آزاد و رایگان خواهد بود.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اعلام کرد: برنامه های متنوع دیگری نیز در نظر گرفته شده تا در غرفه های مختلف این نمایشگاه فعالیت های کانون پرورش فکری البرز به مردم معرفی شود. اجرای برنامه نقاشی «اسباب بازیهای من» نیز یکی دیگر از فعالیت های پیش بینی شده در این نمایشگاه است تا از این طریق کودکان، اسباب بازیهای دلخواه خود را در قالب نقاشی عنوان کنند.

فلاح با بیان اینکه همه اسباب بازیهای این نمایشگاه ایرانی و تولید داخل هستند اضافه کرد: مربیانی از جهاد دانشگاهی کرج در این نمایشگاه حضور دارند که نقاشی های کودکان را تفسیر و نتیجه پژوهش ها را به تولیدکنندگان اسباب بازی منتقل می کنند تا ذائقه کودکان و نوجوانان در ساخت و تولید اسباب بازی های ایرانی در نظر گرفته و وسایل بازی باب میل و سلیقه آن ها ساخته شود.

نمایش نیم وجبی در کرج به روی صحنه می رود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز از اجرای نمایش «نیم وجبی» در سالن نمایش کانون خیابان ساسانی کرج از ۱۶ تا ۲۰ مهر در دو زمان صبح و عصر خبر داد و گفت: آسمان نما و رصدخانه مرکز نجوم کانون نیز از ۱۶ تا ۲۰ مهر پذیرای دانش آموزان مدارس خواهد بود. کتابخانه سیار نیز در دو شیفت صبح و عصر به ترتیب در روستاها و مناطق کم برخوردار استان دایر است.

فلاح ضمن قدردانی از اداراتی که در این مسیر همراه کانون بوده اند و نیز تشکر از دانشگاه علوم پزشکی البرز به خاطر همکاری در زمینه سلامت دانش آموزان در نمایشگاه اسباب بازی، با اشاره به ۲۰ مهر و روز بزرگداشت حافظ اعلام کرد: در این روز تعداد زیادی از دانش آموزان غزلخوان با حضور استاد کاکاوند غزلیات حافظ را بازخوانی می کنند و  استعدادیابی آنان صورت می گیرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اشاره به بحث فرزندآوری که دغدغه این روزهای برخی خانواده ها شده است، عنوان کرد: ۲۲ مهر با همکاری حوزه هنری استان البرز از یک فراخوان نقاشی با موضوع «خانواده من» رونمایی و کانون البرز به عنوان دبیرخانه این جشنواره معرفی می شود تا همه دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش بتوانند در آن شرکت کنند.

وی توضیح داد: برنامه های در نظر گرفته شده برای مناسبت های مختلف که مهم ترین آن ها روز جهانی کودک است، در دو بخش مرکز محور و استان محور برگزار و در همین راستا در ۶ مرکز فرهنگی هنری استان، برنامه های مختلفی اجرا می شود که متناظر با آن در شهرستان های البرز نیز برنامه های مختلفی با موضوع کودک اجرایی خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه اسباب بازی از ۱۸ تا ۲۲ مهر از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب دایر است اذعان کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم تا اطلاع رسانی های لازم در زمینه برنامه های هفته ملی کودک به خوبی صورت گیرد و این نمایشگاه به گونه ای برگزار شود که هر کدام از مهمانان و تولیدکنندگان اسباب بازی در کشور در صورت تکرار نمایشگاه، برای سال های بعد نیز تمایل به شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10254

ثبت دیدگاه

  1. coursework for psychology degree custom coursework writing coursework uk creative writing english coursework

  2. coursework writing service coursework grade boundaries buy
    coursework online coursework knowledge definition

  3. knewton coursework coursework download online coursework do my coursework

  4. design technology coursework coursework utd coursework to order differential equations coursework

  5. coursework title coursework ne demek coursework
    b science titles narrative coursework examples

  6. coursework based degrees coursework common app coursework for bcaba courseworkinfotest.com

  7. coursework moderation
    creative writing english coursework
    buy coursework

  8. coursework sample coursework history a level coursework only degree coursework resume example

  9. meet singles personals for free internet dating share dating

  10. ۱۰۰ free chat and dating for adults free best free online meeting sites
    dating sites free for men single date online

  11. online dating games free dating sites for single men and women no email dating
    site datingwebsiteshopper.com

  12. date online free site dating online dating daiting online single women near me

  13. free online dating site for free free adult personals free dating sight christiandatingforfree

  14. christian dating for free mature free and single lstill18 single women single free dating sites without registering

  15. mba admission essay writing service cheap custom essay papers cat essay writer best article writing service

  16. cheap essays online essay writing service scams help with argumentative essay need help writing scholarship essay

  17. how can i pay someone to write my essay medical
    school essay help essay proofreading services personal essay writers

  18. custom english essays online essay writing service review essay writer professional essay writing services

  19. best free vpn app for windows best buy vpn the best vpn 2018 free vpn apps

  20. free online vpn browser nord vpn free free vpn for phone best vpn reddit 2022

  21. vpn proxy free trial vpn best free vpn app best free vpn for laptop

  22. casino games win real money blackjack casino online casino sites zone online casino free games

  23. casino money gambling online real money online slots what is the best online casino for real money

  24. free online casino bonus online casino bonuses online gambling real money real online gambling slots

  25. real casino online usa online casino poker
    gambling website online gambling sites no deposit online casino usa real money no deposit bonus

  26. casino world free online poker what is the best online casino for real money casino games wind creek online casino real money

  27. online gambling sites mobile casino games bet casino online zone online casino

  28. top online real money casinos casino usa online casinos for real money money sign

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.