• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز مطرح کرد؛

البرز جزو چهار استان اول کشور در نرخ باروری پایین

  • کد خبر : 11253
  • 15 آبان 1401 - 15:18
البرز جزو چهار استان اول کشور در نرخ باروری پایین
سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: البرز از جمله استان هایی است که نرخ باروری پایینی دارد و در این زمینه، در زمره چهار استان اول کشور است که بهبود این وضعیت، تلاش مضاعفی را می طلبد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سیده زهره آثاری، سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با توجه به اینکه با تاثیرگذاری و نیروی رسانه، ظرف کمتر از ۱۰ سال موفق به کاهش جمعیت شدیم، امیدواریم با حرکت موتور پیشران رسانه، بتوانیم کاستی های موجود را رفع و عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی، جمعیت را یکی از مهم ترین موضوعات کشور و دفتر حوزه زنان و خانواده دانست و مطرح کرد: البرز از جمله استان هایی است که نرخ باروری پایینی دارد و در این زمینه، در زمره چهار استان اول کشور است که بهبود این وضعیت، تلاش مضاعفی را می طلبد. تقریبا بیش از هشت سال، علیرغم دغدغه و فریادهای مقام معظم رهبری، موضوع جمعیت از جایگاهی برخوردار نبود و اتفاقی در این زمینه رقم نخورد، تا اینکه در آبان سال ۱۴۰۰، مجلس کنونی قاون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز افزود: نمایندگان مجلس اذعان می کنند که بی شک این قانون حلال مشکلات نیست اما در حال تلاش هستند تا با وضع این قانون، روند برخی موضوعات این حوزه را تسهیل کنند، ما نیز بر اجرای این قانون و نظارت بر روند آن مکلف شدیم. در این قانون جایگاهی برای جریان سازی و گفتمان سازی تعریف شده که دستگاه های فرهنگی و اجتماعی مکلف هستند در این زمینه اقدام کنند که اداره کل تبلیغات اسلامی البرز در این حوزه پیشقدم شد.

برگزاری ۳۰۰ همایش، جهت جریان سازی موضوع خانواده و جوانی جمعیت

آثاری از انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز به منظور برگزاری ۳۰۰ همایش، برنامه، سمینار و دوره آموزشی جهت جریان سازی و گفتمان سازی موضوع خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و عنوان کرد: طبق دستور استاندار، همه دستگاه های استان شامل سازمان هایی که مکلف به فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و مجموعه هایی که ظرفیت حمایت از این موضوع را دارند، موظف به حمایت از اجرای این طرح شدند.

وی افزود: بخشی از این اقدام نیازمند ظرفیت تشکل های فعال مردمی دارد که در تلاش هستیم آن ها را پای کار بیاوریم. البته این مجموعه ها شناسایی شده و اعلام آمادگی کرده اند. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، اجرای این طرح آذر سال جاری کلید می خورد. این موضوع منفعتی برای اداره کل امور بانوان و تبلیغات اسلامی ندارد و آحاد جامعه نسبت به آن مکلف هستند. از اصحاب رسانه درخواست می شود با اطلاع رسانی گسترده، ما را در این امر مهم یاری کنند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز، سقط جنین را یکی از موضوعات حائز اهمیت در حوزه زنان و خانواده دانست و اظهار کرد: روزانه نزدیک به دو هزار سقط قانونی و غیرقانونی در کشور صورت می گیرد که میزان سقط های قانونی بسیار پایین است. یکی دیگر از موارد این حوزه، درمان ناباروری است که حمایت های خوبی در لوای قانون از این موضوع در حال انجام است و در تلاش هستیم امور مراجعین نیازمند به درمان ناباروری را تسهیل و از آن ها حمایت کنیم.

آثاری، تسهیل ازدواج را سومین موضوع حائز اهمیت در این زمینه برشمرد و بیان کرد: بی شک این سه مورد کمک شایانی به موضوع جوانی جمعیت خواهند کرد. بحث فرزندآوری در وهله بعدی قرار دارد که با عنایت خداوند اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد تا خانواده ها تمایل بیشتری نسبت به افزایش فرزندان خود نشان دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=11253

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.