• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

البرز خوابگاه هنرمندان/ کسی در این استان دغدغه هنر و هنرمند را ندارد

  • کد خبر : 9577
  • 28 شهریور 1401 - 11:02
البرز خوابگاه هنرمندان/ کسی در این استان دغدغه هنر و هنرمند را ندارد
مسئول کمیته اجرایی جشنواره تئاتر بسیج در استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز فقط به خوابگاهی برای هنرمندان تبدیل شده است، گفت: به نظر می رسد در این استان کسی دغدغه دغدغه هنر و هنرمند را ندارد و فرهنگ و هنر در این استان رها شده است.

محمد کاوه ای، هنرمند پیشکسوت البرزی و مسئول کمیته اجرایی جشنواره تئاتر بسیج در استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، جشنواره های برگزار شده در استان ها را ویترین فعالیت های هنری دانست و با اشاره به برگزاری جشنواره های تئاتر اذعان کرد: پس از اتمام این جشنواره ها حمایت کمی از اجراهای عمومی صورت می گیرد که این موضوع مستلزم توجه بیشتری است زیرا می تواند در ترویج فرهنگ و هنر بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که با هم اندیشی مسئولان مربوطه، یک خروجی مطلوب حاصل شود تا اجراهای عمومی به صورت فصلی، ۶ ماهه و … صورت گیرند. سالن های نمایش در البرز، اغلب خالی و درب های آن ها بسته است و چندان به این اماکن رسیدگی نمی شود. اگر جلسه ای خارج از موضوع هنر، در این سالن ها برگزار شود، کمبود امکاناتی از جمله برق، روشنایی و … نشان می دهد که اجرایی در آن جا صورت نگرفته است.

به گفته مسئول کمیته اجرایی جشنواره تئاتر بسیج در استان البرز، این مشکلات برطرف نمی شود مگر از سوی کسانی که دغدغه مند هستند و در هر شرایطی خود را به آب و آتش می زنند و با وجود تمامی مشکلات، دست از هنر نمی کشند. سالن های این استان ظرفیت های خوبی دارند که باید مورد استفاده قرار گیرند، نه اینکه فقط برای برگزاری همایش ها از آن ها استفاده شود.

کاوی ای، با تاکید بر ضرورت انسجام هنرمندان و مسئولین خاطرنشان کرد: حمایت از یک هنرمند، فقط جنبه مالی ندارد بلکه می توان از او حمایت کرد تا با اجرای مردمی، خود و کارش را معرفی کند؛ این خواسته هنرمندان نیز بوده و هست و بسیار برای آن ها لذت بخش خواهد بود. با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و دغدغه های معیشتی مردم، هنر به خوبی می تواند مردم را از این شرایط دور و روحیه آن ها را شاد کند.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی نباید موضوعات فرهنگی را درگیر کند، اضافه کرد: در شهر ما، اتفاق فرهنگی شاد و جالبی رقم نمی خورد که خانواده ها را به سمت خود بکشاند و از نظر روحی بر آن ها تاثیرگذار باشد. رادیو و تلویزیون نیز تا جایی نتوانسته مخاطبان را راضی کند که به سینمای خانگی روی آورده اند. بنده به عنوان یک مخاطب و سرباز فرهنگی از این وضعیت رضایت ندارم، مردم که جای خود دارند.

این پیشکسوت عرصه تئاتر با اشاره به اینکه استان البرز فقط به خوابگاهی برای هنرمندان تبدیل شده است، تصریح کرد: همه عوامل تولید آثار هنری، در این استان حضور دارند اما انسجامی برای دور هم جمع کردن و حمایت از آن ها وجود ندارد. انتظار می رود سالی یک بار جلسه ای با حضور هنرمندان برگزار و در خصوص مطالبات آن ها گفت وگو و از ظرفیت های آن ها در جهت رفع مشکلات مربوطه استفاده شود.

کاوه ای بیان کرد: هنرمندانی را در البرز داریم که دغدغه مند هستند اما به اجبار باید آن ها را پای کار بیاوریم زیرا معتقدند کسی از آن ها نخواسته وارد میدان شوند و کار کنند. ظاهرا در این کلانشهر هر یک از مسئولین از زاویه دید خود به موضوعات نگاه می کند و کسی دغدغه دغدغه هنر و هنرمند را ندارد و فرهنگ و هنر در این استان رها شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9577

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.