• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
معاون وزیر کشور:

البرز می‌تواند در زمینه تولید دارو در منطقه نقش‌آفرینی کند

  • کد خبر : 27819
  • 12 اردیبهشت 1403 - 21:00
البرز می‌تواند در زمینه تولید دارو در منطقه نقش‌آفرینی کند
معاون امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه البرز می‌تواند در زمینه تولید دارو در منطقه نقش‌آفرینی کند گفت: دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت های فرا قاره‌ای باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محسن کوشش تبار معاون امور اقتصادی وزیر کشور در حاشیه رونمایی از داروی بوپرنورفین در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، وضعیت علمی و فناوری این استان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: نگاه استاندار البرز به موضوع تولید دارو، نگاهی نرم‌افزاری بوده و این اتفاق خوبی است که در این استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه استان البرز با راهبری بخش دارو و دیگر زمینه‌های این حوزه وضعیت مطلوبی دارد و توانسته جایگاه خود را در زنجیره دارو پیدا کند عنوان کرد: البرز همچنین می‌تواند در زمینه تولید دارو در منطقه نیز نقش‌آفرینی کند. دارو موضوعی است که می‌تواند زمینه ساز فعالیت های فرا قاره‌ای باشد.

معاون امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: این موضوع نقش‌آفرینی البرز را نیز به نمایش گذاشته که در نمایشگاه ایران اکسپو نیز مشهود است و استقبال و نظرات ویژه بازدیدکنندگان از غرفه‌های استان گواه این ادعاست. توسعه زنجیره تولید دارو در البرز علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند منافع دیگری نیز برای استان و کشور داشته باشد، این زنجیره نه تنها نباید منقطع شود بلکه باید توسعه نیز پیدا کند.

گفتنی است این محصول در اندیکاسیون‌های ضد درد و ترک اعتیاد کاربرد دارد و در دو دوز ۱۰۰ و ۳۰۰ تولید می‌شود. با توجه به اینکه بیماران سرطانی و افراد درگیر اعتیاد با دردهای مزمن به صورت مداوم دست و پنجه نرم می‌کنند، این دارو با تکنولوژی هوشمند خود به صورت خودکار و به مدت یک ماه در بدن بیمار به کاهش درد کمک می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27819

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.