• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

امام خمینی (ره) نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشت

  • کد خبر : 5806
  • 14 خرداد 1400 - 16:58
امام خمینی (ره) نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: امام خمینی (ره) نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشتند و دلسوزانه در راه سعادت مردم تلاش می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در خصوص ویژگی‌های نهضت امام خمینی (ره) بیان داشت: نهضت امام بر پایه‌های مذهبی بنا شده بود و انقلابی را تشکیل داد که تفاوت آن با دیگر انقلاب‌های جهان این بود که از میان توده‌های مردم، مستضعفان و پابرهنگان شکل گرفت و با تشکیل آن، توده‌های مظلوم و کسانی که توسط حکام آن زمان مورد ظلم قرار گرفته بودند به سمت اسلام گرایش پیدا کردند.

وی مطرح کرد: در انقلابی که بنیان‌گذار آن امام خمینی (ره) بود، کسانی با ایشان همراه شدند که جزو مستضعفین بودند و مستکبران و زورگویان در آن جایی نداشتند. در واقع انقلاب ما یک انقلاب مردمی، مذهبی و استکبارستیز است که رهبر آن نیز مذهبی، مرجع تقلید و متفاوت از دیگران بود.

رستمیان در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی اذعان داشت: همه نظریه‌پردازان و صاحبان اندیشه، شخصیت پدر پیر انقلاب را صبور و اندیشمند ارزیابی کرده‌اند و مقالات و کتب متعددی در رابطه با شخصیت ایشان نوشته شده که این موضوع نشان از آن دارد که امام نسبت به مبارزین جریان‌های دنیا، تفکری استثنایی داشتند و دلسوزانه در راه سعادت مردم تلاش می‌کردند و پس از فقرا و مستمندان، تنها دغدغه ایشان، اسلام بود که در آن زمان در شرایط خوبی قرار نداشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: امام خمینی نعمتی بود که خداوند در این قرن و عصری که عصر انفجار اطلاعات، تکنولوژی و گرایش تفکرها و اندیشه‌ها به سمت مادی‌گرایی است به جهان اسلام و مردم ما هدیه داد. ایشان در چنین عصری حرکتی را انجام دادند که همه تفکرات جامعه را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی در رابطه با انتخاب شایسته امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به‌عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام خمینی (ره) دغدغه این انقلاب را داشتند و می‌دانستند که این انقلاب به کسی نیاز دارد که سکان آن را در دست گیرد. شخصیت‌های زیادی قبل و در جریان مبارزات، در کنار امام بودند اما ایشان با شناختی که از این نظام و مسئولین داشتند، مقام معظم رهبری را به‌عنوان فردی اصلح انتخاب کردند.

رستمیان اضافه کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انقلاب در مبارزات و پس‌ازآن نیز در کنار امام بودند و ایشان در دوران ریاست جمهوری و با حضور در میدان‌های مبارزه و دفاع مقدس شایستگی خود را اثبات کرده بودند و شورای نگهبان نیز بنا به توصیه امام و شناختی که تصمیم گیران مملکت از ایشان داشتند به این نتیجه رسیدند که این انتخاب اصلح است و ایشان را پرچم‌دار این انقلاب معرفی کردند تا پرچم را به دست صاحب اصلی‌اش برساند ان‌شاءالله.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5806

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.