• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
نماینده ولی فقیه در استان البرز:

امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان جایز نیست/ دشمنان هرگز فاصله بین مردم و اسلام و انقلاب را نخواهند دید

  • کد خبر : 16320
  • 02 اردیبهشت 1402 - 13:14
امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان جایز نیست/ دشمنان هرگز فاصله بین مردم و اسلام و انقلاب را نخواهند دید
امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست، گفت: مردم ما با وجود همه مشکلات، عاشق اسلام و انقلاب و امامشان هستند و دشمنان نظام اسلامی هرگز فاصله بین مردم و اسلام و انقلاب را نخواهند دید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر این شهر با اشاره به اینکه امید است تقویت زمان شناسی، از جمله برکات ماه مبارک رمضان باشد، گفت: امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست، نباید در این برهه حساس، بی تفاوت باشیم.

وی یکی از واجب ترین وظایف و تکالیف ما را مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: بر همه ما در هر شغل و مسئولیتی که هستیم، لازم است که در برابر تهاجم بی‌امان بیگانگان به دفاع از مرزهای عقیده و فرهنگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل‌بیت (ع) بشتابیم و بدانیم جهادی که امروز بر همه ما واجب شده، همین جهاد فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز جهاد امروز را به مراتب خطرناک تر از جنگ نظامی دانست و بیان کرد: هدف جنگ نظامی اشغال خاک و کشورگشایی بود اما جنگ امروز، ایمان ما را نشانه گرفته است. اگر ما سرباز و یار امام زمان (عج) هستیم، ایشان از ما تقوا، جهاد فرهنگی و دستگیری از شیعیان به ویژه جوانان را می خواهند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: آیا امام از ما راضی است وقتی بچه شیعه که همه عشقش امام حسین و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود، حالا مورد هجوم بی‌رحمانه گرگ‌صفتان در فضای مجازی و حقیقی، دین و ایمان او مورد حمله قرار گیرد و کسانی که می‌توانند کاری انجام دهند، فقط نگاه کنند؟ آیا برای این می‌توانیم به امام زمان خودمان پاسخ خوبی بدهیم و بگوییم ما سرباز تو هستیم؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه تکلیف امروز روشن بوده و آن جهاد تبیین، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز این موضوع را مطالبه کرده و حکم جهاد را صادر کرده اند، هر کس باید به اندازه و در حد توان خود در این مسیر گام بردارد. این همه اعلام می کنیم وای اگر رهبر حکم جهادم دهد، این همان حکم جهان است. ایشان در چند مورد حکم جهاد داده اند که ما باید وارد میدان شویم.

وی با اشاره به اینکه در نظام ما ساختارها کاملا روشن هستند، عنوان کرد: عده‌ای برای بهره‌های سیاسی و امیال دیگری که دارند فکر و ذهن مردم را خراب می‌کنند. امسال سال انتخابات است و از الان آرایش گرفتن را آغاز کرده اند، بنابراین باید کاملا هوشیار باشید؛ گذشته افراد و عملکرد و صحبت های کاندیداهای احتمالی را از اکنون در رصد داشته باشید.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید در مسیر امیدآفرینی و ایجاد وحدت در جامعه همه قدم برداریم را فراموش نکنیم، بیان کرد: بحث همه‌پرسی از چند منظر قابل ‌بررسی است، گاهی برای تعیین نوع حکومت همه‌پرسی صورت می‌گیرد؛ مثل رأی قاطع و دشمن خردکنی که مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی دادند و تکلیف نظام آینده کشور را مشخص کردند.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: وقتی نظام حکومتی مشخص شد دوباره همان حکومت خود را در معرض همه‌پرسی قرار نمی‌دهد، در هیچ جای دنیا هم مرسوم نیست. گاهی همه‌پرسی برای قانون اساسی یا اصطلاحاتی است که باید در آن صورت گیرد و برای این مورد همه‌پرسی می‌کنند که این کار هم دو بار در کشور ما انجام شد.

وی افزود: در نوع دیگر، گاهی همه‌پرسی راجع به موضوعات کلان و پراهمیتی است که قانون اساسی حدود آن را مشخص کرده است، مثل اصل ۵۹ قانون اساسی. همه‌پرسی باید با پیشنهاد رئیس‌جمهور باشد یا ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با تصویب دو سوم نمایندگان و تائید شورای نگهبان و امثال این‌ها که آن زمان قابل برگزاری می‌شود؛ نمی‌شود مورد بر خلاف شرع و قانون اساسی را هم در معرض همه‌پرسی قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: چرا ما نمایندگان مجلس، شورای شهر و مجلس خبرگان را انتخاب می‌کنیم؟ یعنی چون عامه مردم در همه امور تخصص لازم را ندارند یا فرصت متخصص شدن برای آن‌ها فراهم نیست، افراد را انتخاب می‌کنند تا آن افراد وکیل آن‌ها باشند و به‌وسیله آن‌ها در امر حکومت مشارکت داشته باشند و مسائلی که مربوط به حکومت است را به پیش ببرند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: حتی در مواردی که در مجلس موضوع تخصصی پیش می‌آید، آنجا هم نمایندگان احتیاج به کمک دارند؛ لذا مرکز پژوهش‌های مجلس به نمایندگان کمک تخصصی می‌کند تا منافع ملت را بهتر بفهمند. در دولت و نهادهای دیگر هم همین‌طور است. حتی خود مقام معظم رهبری نیز در موضوعات مختلف از نظر کارشناسی‌ که توسط مراکز مختلف تهیه می شود، استفاده می‌کنند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: طرح موضوعات در مقاطع خاص حکایت از جریانی دارد که لازم است مردم هوشیار باشند و درگیر مسیرهای انحرافی نشوند؛ به فضل خدای تعالی مردم بصیر ما با حضور گسترده و پیام‌دار در مقاطع مختلف بهترین همه‌پرسی‌ها را انجام داده‌اند. کسانی هم که القا می‌کنند مردم ایران از اعتقادات دینی و انقلابی روی گردان شده‌اند، حضور عاشقانه آن ها در نماز عید فطر را ببینند.

وی اذعان کرد: مردم ما با وجود همه مشکلات و سختی های گوناگونی که متحمل می شوند، عاشق اسلام و انقلاب و امامشان هستند و دشمنان نظام اسلامی هرگز فاصله بین مردم و اسلام و انقلاب را نخواهند دید. امروز، روز عید و مواسات و دستگیری از همه محرومان بوده و زکات فطره واجب است که قطعا پرداخت کرده اید. باید توجه بیشتری به محرومان شود که این امر پاداش مضاعفی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=16320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.