• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

امروز شهر کرج در حال عقبگرد است

  • کد خبر : 7217
  • 18 دی 1400 - 16:45
امروز شهر کرج در حال عقبگرد است
نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: از باب نقش نظارتی شورا، به عنوان يك عضو از شورای اسلامي شهر كرج فارغ از همراهی ساير همكاران و يا عدم همراهی بر اساس وظيفه شرعی و تكليف قانونی صراحتا عرض مي كنم امروز شهر کرج در حال عقبگرد است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مریم قهرمانی صارم نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر کرج گفت: در جلسات گذشته تذكراتی را از باب اصلاح امور در دواير مختلف شهرداری عنوان کردم كه برخی بی پاسخ مانده و برخی نيز عليرغم ارسال پاسخ مكتوب اما نقصان و نقيصه ذكر شده همچنان به قوت خود باقی ست.

وی با اشاره به اینکه بديهی ترين وظيفه شهرداری در قبال مناطق به ويژه محلات كم برخوردار بهسازی معابر و آسفالت و جدول است، خاطرنشان کرد: مردم انتظار ويژه و توقع بالايی ندارند اما همين حداقل ها و ضرورت ها كه هزينه چندانی هم ندارد انجام نمي شود. به عنوان يك عضو شورای کرج بر اساس وظيفه شرعی و تكليف قانونی، فارغ از همراهی ساير همكاران و يا عدم همراهی صراحتا عرض مي كنم امروز شهر کرج در حال عقبگرد است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: ارائه آمارهای غيرواقعی و رفتارهای نمايشی و دوربينی به محوريت اقدامات مديريت شهری تبديل شده است و اين رفتار به اغلب مديران منصوب شده و مورد حمايت شهردار تسری پيدا كرده است. امروز باید اینجا اعلام کنم به سهم خودم از مردم شهر عذر می خواهم و بابت شعارهایی که داده شد و وضعیتی که امروز شهر به ان دچار شده، شرمند‌ایم.

وی گفت: از اهالی حسن‌آباد در منطقه ۸، از اهالی منطقه ۳ و خیابان پنجم بابت عدم انجام وظایف شهرداری در بازگشایی معبر، از اهالی حصارک پایین به دلیل عدم بازگشایی معبری که شورا نیز در این خصوص مصوبه داشته، از ساکنین شیخ آباد در منطقه ۲ به دلیل فقدان اراده در اجرایی شدن ابتدایی ترین مطالباتشان، از اهالی آق تپه در منطقه ۴ و تک تک همشهریان از صمیم قلب عذرخواهی می کنم که طی چند ماه گذشته به هیچ‌ یک از وعده‌ها عمل نشده است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: امروز با تاسف فراوان پروژه‌های مهم شهر به تعطیلی کشیده شده‌، هیچ پروژه‌ جدیدی در شهر شروع نمی‌شود و حتی برنامه‌ مدونی نیز برای اداره‌ شهر وجود نداشته و گوش شنوایی هم برای تذکرات اعضاء شورا وجود ندارد. کوتاهی شهرداری در انجام وظایف محوله و خدمت به مردم باعث نمی‌شود که اعضای شورا از تلاش برای احقاق حقوق مردم دست بردارند.

وی ادامه داد: برخورد شهردار با تذکرات و طرح سئوال مطرح شده در چند روز قبل که به دنبال فرمایشات نماینده محترم ولی فقیه مطرح شد، باز هم نشان داد که هیچ اراده‌ای برای اصلاح وضع فعلی وجود ندارد. از ابتدای حضورم در عرصه‌ شورای شهر، همواره به مردم اعلام کردم که کنار آنها بوده و صدایشان خواهم بود، اما خوب است تا مردم در مورد شعارهای دیگر اعضای شورا تاملی کرده و قضاوت کنند که تا امروز چقدر در تحقق وعده‌ها توفیق حاصل شده است.

قهرمانی صارم گفت: امروز برخی مدیران شهرداری کرج دچار آفت نمایش شده و خودنمایی و جولان در فضای مجازی برای آن ها مهم تر از کار مردم است. آیا تابه حال به این فکر کرده‌اید که دلیل حضور جمعیت قابل توجه در ملاقات‌های عمومی شهردار چیست؟ چرا مردم باید یک روز خود را معطل دیدار با شهردار کنند تا کارشان در یک منطقه یا سازمان به سرانجام برسد؟

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم در انجام کارها در مناطق و سازمان‌ها مشکلی نداشتند که به شهردار مراجعه نمی‌کردند، پس حتما و قطعا در شهرداری کار به صورت اصولی انجام نمی‌شود و ناتوانی برخی مدیران، باعث شده تا مردم سرگردان بین شهردار و مدیران شوند. مشکل این است که از یک طرف شعارهای دهن‌پرکن داده می‌شود و ادعای انقلابی‌گری گوش فلک‌ را کر کرده، اما از طرفی نشانه‌های فساد گاه و بیگاه از پشت برخی افراد هویدا می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در شهر کرج در حال تبدیل شدن به یک سرطان است و گویا در دو سه هفته‌ اخیر این بیماری سرعت سرایت بیشتری پیدا کرده و با حجمی قابل توجه به ویژه در مناطق۳، ۴ و ۵ در حال اجراست. خبرهایی به گوش ما می‌رسد و من حتم دارم به گوش بقیه اعضا هم رسیده است.

قهرمانی صارم با اشاره به اعداد و ارقام چند صد میلیون تومانی که بابت هر کدام از ساخت و ساز‌های غیرمجاز رد و بدل می‌شود خاطرنشان کرد: اگر تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در ۲۰ روز اخیر را ضرب در این اعداد کنیم به ارقام چند ده میلیاردی می‌رسیم که این موضوع، فسادی آشکار است.

وی در پایان گفت: تصاويري تهیه شده که در آن ها، فقط از تعدادي از ساخت و سازهاي غيرمجازي که در ۳ هفته اخیر انجام شده نشان داده می شود و البته مشت نمونه‌ خر‌وار است. این را هم اضافه کنم تصاویر قبل و بعد این ساخت و سازهای غیرمجاز و تاریخ دقیق وقوع این تخلفات موجود است، لذا جای هیچ بهانه‌تراشی و تقصیر را به گردن این و آن انداختن، وجود ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7217

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.