• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

امر به معروف و نهی از منکرهای زیست محیطی در البرز اجرایی می شود

  • کد خبر : 7224
  • 18 دی 1400 - 17:15
امر به معروف و نهی از منکرهای زیست محیطی در البرز اجرایی می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: حفظ و حراست از محیط زیست در آموزه های دینی و در سیره نبوی و بزرگان دین بسیار تأکید شده و قطعاَ هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست و طبیعت و نیز کشتار حیوانات از بزرگترین منکرات است که باید از آنها جلوگیری شود که با امر به معروف می‌توان به موقع با کسانی که حرکت و سمت و سوی توسعه را به سمت تخریب غیرقابل جبران محیط زیست و از بین رفتن تنوع زیستی می‌برند مقابله و جلوگیری کرد.

وی افزود: اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست یکی از مهم ترین برنامه های امر به معروف است و بدین منظور برنامه های آموزشی مختلفی مانند بازدید از موزه تاریخ طبیعی، برای تمام مقاطع مختلف آموزش و پرورش، مهد کودک ها و پیش دبستانی ها، اداره کل بهزیستی و دانشجویان دانشگاه ها و حتی عموم مردم به صورت رایگان، همچنین یک ساعت با محیط بان و مدیریت سبز در سطح استان از سوی محیط زیست انجام شده و با جلب مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد تلاش شده برای بهبود مستمر شرایط محیط زیست، گام های تأثیرگذاری برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه مقوله امر به معروف و نهی از منکر بر اساس احکام اسلامی یک حرکت مردمی پیشگیرانه است ادامه داد: پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان سرمایه های ملی، از بزرگترین معروفات است و حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر می توانند با هم افزایی و همکاری مشترک، ارتباطات گسترده تری در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته باشند.

خکیمی، توجه به محیط زیست را از مولفه‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر تاثیر رفتار بیش از گفتار است. اصلاح رفتار، نگاه و تفکر افراد منجر به گسترش معروف در حوزه‌های مختلف می شود و این امر، با ارائه و انجام رفتارهای درست و بهره‌مندی از روش‌های روزآمد ممکن می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلیمن محمد منتج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز ضمن اشاره به تاکیدات آموزه‌های دینی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از راهکارهای مهم در حفظ و حراست از محیط زیست دانست و گفت: برای بهره‌گیری از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حفاظت محیط زیست باید در بحث آموزش و فرهنگسازی ورود جدی داشته باشیم.

وی افزود: در شرایطی که جامعه ایران با معضلات محیط زیستی متعدد از جمله هدررفت آب، آلودگی هوا، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، زمین‌خواری‌ها، انتشار آلاینده ها در صنایع و… دست به گریبان است، امر به معروف و نهی از منکر می تواند ابزاری برای اصلاح رفتارها باشد. امروزه می‌توان می توانیم با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر، عواملی را که باعث تخریب محیط زیست شده و نتیجه آن توسعه ناپایدار می‌شود را شناسایی و مشکل را حل کنیم.

گفتنی است در این نشست، تفاهم نامه پنج ساله ای با موضوع همکاری میان اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با موضوع بهره گیری از توان و ظرفیت های علمی، اجرایی و کارشناسی و تخصصی طرفین منعقد شد که به زودی شاهد نتایج درخشان آن خواهیم بود. امضای این تفاهم نامه گام مثبتی در راستای تغییر نگاه ها به مقوله امر به معروف و نهی از منکر و حرکت به سمت پیشگیری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=7224

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.