• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
12

انهدام باند بزرگ جعل مدارک هويتی در البرز

  • کد خبر : 2720
  • 07 دی 1399 - 19:04
انهدام باند بزرگ جعل مدارک هويتی در البرز
فرمانده انتظامی استان البرز، از دستگیری اعضای باند جعل مدارک هویتی که با تهیه دسته چک های جعلی اقدام به 30 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پروند کلاهبرداری از مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اجاره قالب های بتنی با ارائه دسته چک های جعلی، تحقیقات در خصوص ابعاد پنهان این پرونده آغاز و رسیدگی به آن به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از سوی کارآگاهان یکی از مظنونان پرونده در چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و دستگیر و در بازرسی از وی سه قطعه کارت ملی و دو فقره دسته چک جعلی کشف و متهم پرونده برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در بررسی ها مشخص شد نامبرده با همدستی چهار نفر ديگر با تهيه مدارک جعلی از طریق خريد کارت ملی افراد معتاد و کارتن خواب و دستکاری درآن ها از جمله جابجایی عکس آن با عکس خودشان و مراجعه به بانک و افتتاح حساب، دسته چک دریافت کرده و با تبليغات گسترده در سایت های خرید وفروش کالا، با چک های جعلی اقدام به اجاره قالب های بتنی و پرداخت اجاره آن می کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این که متهمان در این مدت اقدام به عقد قرارداد با کارگاه های فروش و اجاره تجهیزات ساختمانی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال کرده اند خاطرنشان کرد: کلاهبرداران، پس از اجاره قالب های بتنی، آن ها را به دو نفر مالخر با قیمت پایین تر از قیمت بازار فروخته اند.

سردار محمدیان با اشاره به این که متهمان تا کنون، با ارائه دسته چک های جعلی، مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از مالکان تجهیزات ساختمانی کلاهبرداری کرده اند افزود: با تلاش کارآگاهان مخفیگاه مالخران نیز در شهر قدس استان تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی هر دو متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان این که تا کنون پنج نفر از مال باختگان شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد اعلام کرد: چنانچه با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند برای طرح شکایت خود به پلیس آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون، مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2720

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.