• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
فرمانده انتظامی استان البرز خبر داد؛

انهدام ۲۸ باند سرقت در البرز طی ۷۲ ساعت گذشته

  • کد خبر : 23265
  • 01 آبان 1402 - 12:46
انهدام ۲۸ باند سرقت در البرز طی ۷۲ ساعت گذشته
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری بیش از 294 نفر سارق و 25 نفر مالخر در قالب 28 باند طی 72 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پلیس استان از اجرای ششمین مرحله از طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور مقابله با سارقان، مالخران و اراذل و اوباش خبر داد و عنوان کرد: اقدامات پلیس در این راستا طی ۷۲ ساعت گذشته منجر به دستگیری بیش از ۲۹۴ نفر سارق و ۲۵ نفر مالخر در قالب ۲۸ باند شد.

وی افزود: در این طرح، ۷۳ دستگاه خودرو، هفت دستگاه موتورسیکلت، ۳۰ دستگاه دوچرخه، سه هزار قطعه لوازم خودرو، بیش از ۲۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه و بیش از ۱۰۰ قطعه لوازم خانگی، مجموعا به ارزش ریالی ۵۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سارقان و مالخران کشف شد. آن ها تاکنون به بیش از ۸۰۰ فقره انواع سرقت شامل سرقت خودرو، موتورسیکلت، منزل، اماکن و تلفن همراه و کیف قاپی اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: متهمان شاخص این طرح، اعضای یک باند ۶ نفره سرقت خودرو هستند که در استان های غربی چند انبار دایر کرده و خودروهای سرقتی را در آنجا اوراق می کردند و قطعات آن ها را از طریق فضای مجازی به فروش می رساندند. سه هزار قطعه مربوط به خودرو، ۱۳ دستگاه خودرو و ۹ دستگاه اتاق خودرو از این باند کشف شد.

سردار هداوند از دستگیری ۵۵ نفر اراذل و اوباش و کشف ۱۴ قبضه سلاح گرم، جنگی و شکاری، ۲۸ عدد فشنگ مربوطه و ۱۹۱ قبضه سلاح سرد از آن ها نیز خبر داد و بیان کرد: این متهمان به ایجاد نزاع و درگیری و رعب و وحشت در جامعه، استفاده و خرید و فروش سلاح گرم و سرد و قدرت نمایی در فضای مجازی اعتراف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: انجام ماموریت های پلیس و اجرای این گونه طرح ها به صورت ماهانه منجر به کاهش ۱۲ درصدی سرقت در سطح استان البرز و افزایش ۵۷ درصدی کشفیات سرقت شده است. با توجه به تداوم اجرای این طرح ها تا پایان سال جاری، امید است بتوانیم علاوه بر رسیدگی به پرونده های روزمره، سارقان، مالخران، ازاذل و اوباش و قدرت نمایان را نیز دستگیر کنیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=23265

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.