• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه البرز:

ایجاد اغتشاش در کشور، از راهکارهای جنگ محاسباتی دشمن است

  • کد خبر : 10684
  • 28 مهر 1401 - 20:55
ایجاد اغتشاش در کشور، از راهکارهای جنگ محاسباتی دشمن است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز ایجاد اغتشاش و شورش در مملکت اسلامی را از جمله راهکارهای جنگ محاسباتی برشمرد و گفت: دشمن درصدد بهم ریختن محاسبات مردم و مسئولین است و سعی دارد القا کند که با این شورش ها و اغتشاش ها کار جمهوری اسلامی ایران تمام است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علیمراد یوسفی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در جمع هادیان سیاسی گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که به خیال باطل خود، مهار و فروپاشی جمهوری اسلامی ایران، یکی از مهمترین اقدامات برای تغییر نظم جهانی کنونی است زیرا معتقدند که باید این مانع بزرگ را در مقابل آمریکا از میان بردارند.

وی اذعان کرد: نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در تقویت بلوک بندی های جهانی و حرکت به سمت ایجاد یک محور راهبردی با همکاری روسیه و چین به عنوان دو قدرت بزرگ جهانی موجب شده از نظر آمریکایی ها ایران به عنوان یک عامل موثر در کاهش هژمونی این کشور و تهدیدی جدی برای منافع غرب تلقی شود، به همین دلیل به صورت ویژه بر براندازی این نظام متمرکز شده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به اینکه آن ها معتقدند جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت بکارگیری توان اقتصادی چین و روسیه را در مقابل آمریکا دارد و می تواند چالشی جدی برای آن ایجاد کند، افزود: ناامن سازی با استفاده از اغتشاشات و جنگ رسانه ای بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله راهبردها و راهکارهای دشمنان این نظام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مطرح کرد: هجمه های امپراتوری رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در پلتفرم های مختلف، فضای مجازی و ماهواره موجب نمایش تصویر غلطی از این نظام شده است. حتی در مذاکرات هسته ای نیز با همین امپراتوری رسانه ای، به دنبال انداختن توپ در زمین جمهوری اسلامی هستند که چهره آن را در مجامع مختلف و کشورهای دنیا مخدوش کنند.

وی، جلوگیری از رشد سرمایه گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران و الگو شدن آن در بین کشورهای مختلف را از جمله اهداف شوم دشمنان دانست و عنوان کرد: این نظام که از ابتدای انقلاب، به عنوان یک خطر جدی برای دشمنان از آن یاد می شود، در حال تبدیل شدن به الگو در بین کشورهای مسلمان است زیرا تمدن بزرگ اسلامی را شکل می دهد.

مهار هسته ای ایران، از جمله اهداف دشمن در مذاکرات هسته ای

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به پشت پرده های اقدامات دشمنان و اهداف آن ها از مذاکرات هسته ای، مهار هسته ای جمهوری اسلامی ایران را یکی از این موارد برشمرد و بیان کرد: نفت رو به پایان است و در آینده نیاز جدی کشورهای دنیا به جای نفت، انرژی هسته ای خواهد بود بنابراین انرژی ها باید از مسیر هسته ای تامین شوند.

حجت الاسلام والمسلمین، ریل گذاری فروپاشی سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، تمام نقشه های استکبار جهانی را بهم ریخته است. در زمان آغاز ناآرامی های منطقه، وزیر امور خارجه آمریکا به تولد خاورمیانه جدید اشاره کرد؛ خاورمیانه جدید از نظر آن ها یعنی تقسیم کشورها و جدا کردن آن ها از یکدیگر.

وی ادامه داد: بر خلاف تصورات دشمنان، ترکیب مورد نظر جمهوری اسلامی ایران در منطقه رقم خورد و امروز جبهه مقاومت کاملا به یکدیگر متصل شده و به اقتدار رسیده اند. مهار توان موشکی ایران، از دیگر اهداف شوم دشمنان است زیرا همه دنیا شاهد هستند که این نظام از توان موشکی بسیار خوبی برخوردار است و زمزمه هایی در این رابطه در فضای مجازی و بین کشورهای مختلف مطرح می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز، تغییر در فضای فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران را از دیگر اهداف پشت صحنه مذاکرات هسته ای دانست و گفت: اهداف غرب را در دو حوزه بررسی می کنیم؛ حوزه اول، پذیرش مذاکرات در موضوعات فرابرجامی است که دشمن سعی در پذیرش جمهوری اسلامی در مسائل منطقه ای و موشکی، مذاکره، بازی با زمان و سپس در فشار گذاشتن نظام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، با اشاره به تلاش دشمن جهت جلوگیری از الگو شدن جمهوری اسلامی ایران برای سایر ملت ها اذعان کرد: حوزه بعدی، جنگ محاسباتی در سطوح مختلف جامعه از حاکمیت تا همه آحاد مردم بوده که یکی از اهداف آن، مطرح شدن گزینه های نرم و نیمه سختی است که به ویژه در دوران دموکرات ها در آمریکا و در مورد جمهوری اسلامی ایران در طول این سال ها شاهد آن بوده ایم.

جنگ شناختی، موجب ترویج سیاهنمایی ها در ناخودآگاه مردم می شود

وی ایجاد اغتشاش و شورش در کشور و مملکت اسلامی را از دیگر اهداف حوزه دوم و از جمله راهکارهای جنگ محاسباتی برشمرد و اضافه کرد: دشمن درصدد بهم ریختن محاسبات مردم و مسئولین است و سعی دارد القا کند که با این شورش ها و اغتشاش ها کار جمهوری اسلامی ایران تمام است. همچنین برخی مواقع، شاهد ذهنیت سازی هایی توسط استکبار جهانی نیز بوده ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز اذعان کرد: دشمن در تلاش است که با تغییر این محاسبات، زمینه تغییر حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و بی ثبات سازی آن را فراهم کند. امنیت جمهوری اسلامی بر امنیت کشورهای منطقه نیز تاثیرگذار است و دشمنان به دنبال ناامن سازی این نظام و به تبع آن، القای ناامنی در همه کشورهای منطقه ای هستند که جمهوری اسلامی ایران الگوی آن هاست.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی اظهار کرد: دشمنان در فاز اول پازل دموکرات ها در حاکمیت آمریکا، جنگ شناختی گسترده ای را علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به راه انداخته اند و گاها اطلاعات کاذبی را به مردم القا می کنند که واقعیت ندارد؛ این جنگ، موجب ترویج سیاهنمایی ها در ناخودآگاه بخش قابل توجهی از مردم شده که این امر منجر به ایجاد فتنه می شود.

وی ادامه داد: دشمن با کمک گرفتن از عوامل داخلی در جنگ شناختی سعی بر ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم دارد در صورتی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین شاخصه های دولت سیزدهم، بازگشت امید به مردم و امیدوار کردن آن هاست. یکی دیگر از اهداف این نوع جنگ، ایجاد دو قطبی و چند قطلی میان مردم در محورهای مختلف است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز متذکر شد: حجم بالای عملیات رسانه ای و جنگ روانی در فضای مجازی و پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام، واتساپ و تگرام، نشانگر انجام برنامه ریزی مفصلی برای جمهوری اسلامی ایران است. در فتنه های گذشته شاهد بودیم که تلگرام، محور بود اما در این دوره، اینستاگرام و واتساپ نقش مهمی را ایفا کردند.

دشمن درصدد سلب آرامش زندگی نیروهای وابسته به دین و انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مطرح کرد: بخشی از پازل دموکرات ها در آمریکا، سوریه سازی در جمهوری اسلامی ایران است؛ همزمان با اقدامات اغتشاشگران در این کشور، حرکت به سمت اقدام در حوزه امنیتی و نظامی با استفاده حداکثری از خشونت علیه وابستگان به نظام و نیروهای مسلح را شاهد بودیم. یکی از اهداف اغتشاشات اخیر، مواجهه فضای زندگی هواداران و طرفداران نظام با خشونت شدید بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد است آرامش زندگی نیروهای وابسته به دین، مذهب و انقلاب را بگیرد، مطرح کرد: فوت خانم مهسا امینی، بهانه ای برای آغاز اقداماتی جهت تحقق این اهداف بود. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، همه ما از فوت یک خانم جوان ناراحت و نگران شدیم اما دو رویکرد تحلیلی در مورد این اتفاق وجود دارد که یکی از آن ها، این بود که اتفاقی افتاده که باید با مسببان آن برخورد شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز افزود: معاندین و مخالفان جمهوری اسلامی ایران شامل فمینیست ها، تجزیه طلب ها، سلطنت طلب ها و فرصت طلب ها با این اتفاق، فرصت را برای دستیابی به اهداف شوم ۴۳ ساله خود مبنی بر براندازی جمهوری اسلامی غنیمت شمردند و وارد میدان شدند. تحلیل دیگر نیز این است که این اتفاق، یک سناریوی سیاسی و امنیتی بود تا کشور دچار ناامنی شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی هدف این سناریو را به چالش کشیدن توان و موفقیت های جمهوری اسلامی و تضعیف ایران قدرتمند دانست و بیان کرد: دشمنان، رسانه های وابسته به خود را علیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفتند و هم افزایی و اتحاد اولیه سلطنت طلب ها، منافقین، تجزیه طلب ها، فمینیست ها و همه مخالفان نظام نیز شرایط را ناآرام کرد.

وی عنوان کرد: حضور زنان، همیشه نشانه اجتماعی نشان دادن حرکات و تجمعات است که در اتفاقات اخیر، این ظرفیت مهیا بود. بانوان به دلیل عاطفی بودن بهتر کنترل می شوند و می توانند شرایط را مدیریت کنند، بنابراین با مظلوم نمایی حضور زنان و برخورد پلیس، تجمعات افزایش می یابد و آقایان و خانواده ها نیز نگران بانوان می شوند و پای کار می آیند.

نباید از نقش عوامل فرهنگی در مسائل مختلف غافل شد 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز یکی از دلایل عصبانیت دشمنان و عزم آن ها برای براندازی نظام را موفقیت های دولت انقلابی دانست و گفت: در این دولت، اقدامات بزرگی انجام شده اما حاشیه ها اجازه نداده در جامعه تبیین و در میان مردم دیده شوند که حذف ارز ترجیحی یکی از آن ها بود؛ ۷۰ درصد ارز ترجیحی در اختیار عده ای خاص و مابقی آن در اختیار همه مردم بود که این روند نیاز به اصلاح داشت.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با اشاره به اینکه همه تحلیلگران دنیا قبول دارند که این اقدام اثرات بزرگی در کشور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با سفرهای استانی و اقدامات مطلوب، اعتماد مردم به دولت افزایش یافت و امید در دل آن ها زنده شد و همین موضوع دشمن را عصبانی کرد. از طرفی، در تابستان امسال تلاش شد علیرغم افزایش مصرف برق، مردم بدون دردسر و قطعی برق، فصل گرما را سپری کنند.

وی عضویت قطعی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و فلج شدن خط تحریم و تقریبا ناکارآمد کردن تحریم ها را یکی دیگر از موفقیت های دولت سیزدهم برشمرد و با اشاره به اجرای سیاست های اقتصادی منطقه محور و اقتدار آفرینی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: از دیگر موفقیت های دولت می توان به پیشی گرفتن صادرات از واردات کشور اشاره کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز در خصوص علل شکل گیری تجمعات اذعان کرد: یکی از دلایل حضور مردم در تجمعات، موضوع اقتصاد و معیشت بود؛ انباشت مشکلات اقتصادی مردم در دهه اخیر و پیاده سازی عدالت محوری در بعد اقتصادی همچنان دچار مشکل بود و در این مسیر با آسیب هایی مواجه شدیم که هنوز هم نتوانسته ایم از این بحران عبور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با بیان اینکه نباید از عوامل فرهنگی مانند صداوسیما، آموزش و پرورش، وزارت علوم، سازمان تبلیغات اسلامی و خانواده ها و نقش آن ها در مسائل مختلف جامعه غافل شد، بر ضرورت پالایش این عرصه ها تاکید کرد و گفت: نهادهای دست اندرکار فرهنگ جامعه باید در شورای فرهنگ عمومی استان ها نقش آفرینی کنند.

باید مراقب گسل های فعال شده علیه جمهوری اسلامی ایران باشیم 

وی، شورای تامین با مسئولیت استاندار و شورای فرهنگ عمومی با مسئولیت امام جمعه را دو رکن اصلی و اساسی هر استان و شهر دانست و ادامه داد: آیا ما توانسته ایم با استفاده از شورای فرهنگ عمومی نسبت به فرهنگسازی اقدام کنیم؟ در این شورا، ۲۶ نهاد در زمینه فرهنگ وظایفی را بر عهده دارند که مسئولین امر باید پاسخگو باشند و کم کاری های آن ها به نحو صحیح پیگیری شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: ۱۰ درصد از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مربوط به کنترل اقدامات سلبی است و ۹۰ درصد آن ها جنبه تعلیمی و تربیتی دارد اما اقدامات مثبتی در این زمینه انجام نمی شود و هجمه هایی علیه آن ها صورت می گیرد. فضای مجازی ما در اختیار دشمن است و فضای مجازی بومی و ملی نداریم و سواد رسانه مردم نیز ضعیف است که این موارد در وقایع اخیر بی تاثیر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با بیان اینکه این حوادث و وقایع، تهدیدها و فرصت هایی را ایجاد می کند که باید به هر دو بخش توجه شود، بر ضرورت غربال شدن خواص در موارد مختلف تاکید و خاطرنشان کرد: در این شرایط، طرح بزرگ دفاعی امنیتی پیرامونی به خوبی اجرا و اقدامات مطلوبی در شمال غرب و جنوب شرق انجام و عوامل نفوذی شناسایی و دستگیر شدند.

وی همراهی مردم را فرصت خوبی دانست که باید همواره قدردان آن باشیم و اذعان کرد: بدنه اصلی مردم نشان دادند که در صحنه های مختلف با اقتدار حضور پیدا می کنند. بیعتی که در این ایام با امام زمان (عج) صورت گرفت، در طول سال های گذشته سابقه نداشت. جسارت های اخیر دشمنان موجب شکل گیری بزرگترین تجمعات مردمی و بزرگترین بیعت در آغاز امامت حضرت مهدی (عج) شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز مطرح کرد: در اغتشاشات اخیر، گسل هایی در زمینه های مختلف قومی، مذهبی، جنسیتی و … علیه جمهوری اسلامی ایران در کشور فعال شدند که باید مواظب آن ها باشیم زیرا ممکن است بخشی از سرمایه های اجتماعی ما در این گسل ها از دست بروند. همچنین باید مراقب حضور هیجانی جوانان باشیم و راهکارهایی را برای جلوگیری از این تهدیدات اتخاذ کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=10684

ثبت دیدگاه

  1. cialis 40mg cost cialis 10mg brand best ed drugs

  2. buy cefadroxil cheap where can i buy lamivudine proscar 1mg ca

  3. cleocin 300mg us sildenafil ca order sildenafil

  4. buy tamoxifen 20mg pills brand cefuroxime 500mg buy ceftin 500mg online cheap

  5. careprost order buy trazodone generic trazodone 100mg for sale

  6. isotretinoin 20mg cost azithromycin pills brand zithromax

  7. azithromycin 250mg ca buy neurontin 600mg gabapentin 800mg price

  8. order lasix sale order albuterol pills ventolin oral

  9. levitra online purchase tizanidine sale hydroxychloroquine brand

  10. benicar 10mg canada buy olmesartan 20mg for sale depakote 250mg drug

  11. buy mesalamine 400mg sale purchase azelastine sprayer order irbesartan generic

  12. buy coreg generic carvedilol 6.25mg sale brand aralen 250mg

  13. order acetazolamide 250mg generic order acetazolamide 250 mg sale buy imuran 25mg pill

  14. brand lanoxin 250mg order lanoxin 250mg generic molnunat tablet

  15. order naprosyn 250mg pill order naprosyn 250mg generic cheap prevacid

  16. buy olumiant medication buy glucophage 500mg generic buy atorvastatin 20mg sale

  17. albuterol 100 mcg without prescription buy generic pyridium over the counter phenazopyridine 200mg uk

  18. buy montelukast 5mg without prescription avlosulfon pill dapsone usa

  19. order norvasc 10mg pill amlodipine 10mg pills order prilosec 20mg without prescription

  20. order generic nifedipine 30mg buy aceon 8mg pills fexofenadine 120mg tablet

  21. buy dapoxetine 30mg online cheap priligy 90mg usa xenical 120mg price

  22. buy aristocort cheap desloratadine pills loratadine tablet

  23. diltiazem usa allopurinol 100mg pills order zyloprim without prescription

  24. order crestor 20mg sale where to buy motilium without a prescription motilium for sale online

  25. ampicillin 500mg cost buy acillin medication generic metronidazole 200mg

  26. oral tetracycline purchase flexeril pills oral ozobax

  27. bactrim order cephalexin order online order cleocin 150mg generic

  28. clopidogrel 75mg us methotrexate online order warfarin 5mg without prescription

  29. budesonide over the counter cefuroxime 250mg sale careprost price

  30. metoclopramide 20mg oral losartan 25mg sale buy esomeprazole tablets

  31. order robaxin 500mg generic order methocarbamol 500mg generic suhagra 100mg pill

  32. topamax ca buy levofloxacin tablets buy levaquin medication

  33. sildenafil 50mg cost cheap sildenafil 100mg estrace 1mg drug

  34. dutasteride canada ranitidine brand meloxicam 15mg ca

  35. buy generic celecoxib over the counter order generic zofran ondansetron online order

  36. buy lamictal 200mg mebendazole drug brand minipress

  37. order generic aldactone valacyclovir 1000mg over the counter buy valacyclovir generic

  38. lamisil tablet order trimox order amoxicillin 250mg

  39. tadalafil 5mg drug fluconazole cheap erection pills viagra online

  40. arimidex 1 mg brand buy catapres pill order catapres generic

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.