• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
امام جمعه کرج:

خروجی آن همه جلسات عفاف و حجاب چه بود؟/کارگران رزمندگان میدان تولید

  • کد خبر : 27625
  • 07 اردیبهشت 1403 - 15:20
خروجی آن همه جلسات عفاف و حجاب چه بود؟/کارگران رزمندگان میدان تولید
امام جمعه کرج گفت: خروجی آن همه جلسات که به عنوان عفاف و حجاب برگزار شد چه بود؟ به هر حال این جلسهات باید نمود و بروزی در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک ۱۱ اردیبهشت و روز جهانی کار و کارگر و با اشاره به بیانات همه جانبه رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: باید به فرمایشات معظم له عمل کنیم تا نتیجه مطلوب که خودکفایی و استقلال اقتصادی است حاصل شود.

وی جامعه کارگری را رزمندگان میدان تولید خواند و بیان کرد:‌ مقام معظم رهبری امسال را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام نهادند زیرا از این طریق مشکلات معیشت، اشتغال، ارزش پول، استقلال اقتصادی و … حل می شود؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا ارزش کار و جامعه کارگری را برای جامعه روشن کنیم تا هیچ کس بیکار نباشد و به گونه ای فعالیت کند که تامین کننده زندگی یا بخشی از آن باشد.

بیکاری باید در جامعه مورد مذمت باشد

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه رسانه ها و فضاهای تبلیغاتی نیز باید به گونه ای عمل کنند که بیکاری مورد مذمت و کار دارای ارزش باشد مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را ستون فقرات اقتصاد کشور عنوان کردند و معتقدند استقلال کشور وابسته به کار و کارگر است، اسلام نیز به جایگاه کارگر اهمیت زیادی داده است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نبرد اقتصادی تنگاتنگی که به واسطه سلطه گران جهانی با آن مواجه هستیم، اذعان کرد: دین مبین اسلام همچنین تن آسایی و مصرف گرایی را به شدت مذمت و همگان را به تولید و اشتغال ترغیب کرده است. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با کارگران بر امنیت شغلی کارگران تاکید کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها وظایفی دارند که باید به آنها عمل و مردم نیز باید به دنبال کار باشند عنوان کرد: مهم ترین کار برای ایجاد امنیت شغلی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی به جهت خرید کالای ایرانی به عنوان حاصل کار و تلاش کارگر ایرانی است لذا اگر این گفتمان توسعه یابد امنیت شغلی به وجود می آید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از رونق تولید با خرید تولیدات و محصولات ایرانی محقق می شود مطرح کرد: باید خرید کالای ایرانی به عنوان وظیفه عمومی و یک امر معروف و خرید کالاهای خارجی که مشابه ایرانی دارند به عنوان یک منکر در جامعه گفتمانی ما غالب شود.

شهید مطهری یک معلم در تراز انقلاب بود

امام جمعه کرج همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت و روز معلم در خصوص جایگاه ویژه استاد و خصوصیات و ویژگی های معلم تراز انقلاب بیان کرد: شهید مطهری به عنوان یک معلم وارسته خصوصیات منحصر به فرد بسیاری داشت که از مهمترین آنها می توان به نظم و برنامه داشتن اشاره کرد.

وی توجه به مقوله نظم را به عنوان یکی از عوامل موفقیت انسان های بزرگ برشمرد و افزود: نقش نظم در سامان دادن به مسائل مختلف زندگی و هموار کردن مسیر برای رسیدن به اهداف بزرگ بر کسی پوشیده نیست. از دیگر ویژگی های مهم شهید مطهری می توان به توجه وی به نیازهای جامعه و پاسخ به شبهات و معضلات فکری اشاره کرد.

مهمترین راهبرد انقلاب، تقویت نسلی است که با آموزه های مکتب اهل بیت (ع) پرورش یابد

نماینده ولی فقیه در استان البرز اذعان کرد: شهید مطهری یک معلم در تراز انقلاب و الگویی بود برای کسانی که در این مسیر حرکت می کنند زیرا او هم آموزش و پرورش می داد و هم تربیت معنوی و دعوت الهی داشت، هم معلم بود و هم مربی. امروز

مهمترین راهبرد انقلاب، تقویت نسلی است که عالم و با فرهنگ و با آموزه های مکتب اهل بیت (ع) پرورش یافته باشد.
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: فعالان جبهه انقلاب نباید اجازه دهند که نظام آموزشی کشور از این جهت منحرف شود و در دامان سکولارها و … بیفتد یا در اسنادی مانند ۲۰۳۰ گرفتار شود. معلمان باید بدانند که به معلمی نباید به عنوان یک شغل و حرفه نگاه کنند زیرا معلمی، هنر، ذوق، عشقه و جلوه ای از هنر الهی است.

وی معلمی را یکی از مشاغل خطیر دانست و افزود: معلمان باید روح امید را در دل دانش آموزان بدمند و انسان های بصیر و دشمن شناس پرورش دهند. روز معلم، روز عشق و ایثار و نیز تکریم از کسانی است که عمر خود را در راه ساختن و تربیت انسانها و نسل آینده قدشان خم و موهایشان سفید شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: معلم باید دشمن شناسی، استکبار ستیزی، زیر بار ظلم نرفتن، اهل ایثار و مجاهدت بودن و غافل از امور دیگران نبودن را به دانش آموزان یاد دهد و با ایجاد روحیه تفکر، انسان های متعهد، ارزش مدار، آرمان خواه، اهل معرفت و دغدغه مند به مسائل جامعه تربیت کند.

لکه ننگ دیگری برای سازمان ملل متحد ثبت شد

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لکه ننگ دیگری برای سازمان ملل متحد به خصوص شورای امنیت ثبت شد گفت: بعد از تلاش صهیونیست ها برای حذف فلس از نقشه جهانی، کشورهای جهان پذیرفتند و ثبت شد که این کشور یکصد و نود و چهارمین عضو رسمی سازمان ملل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: جلسه تشکیل شد اما آمریکای صهیونیست زیر بار این قصه نرفت و وتو کرد. وتو یعنی اینها فقط دم از صلح میزنند اما نمیخواهند صلحی در جهان برقرار باشد. انگلیس که رژیم صهیونیستی ساخته دست اوست مخالفت نکرد و خواب عده ای بزدل مرعوب استکبار پریشان شد.

وی گفت:‌ جبهه مقاومت با هوشمندی و دقت در ترسیم وظایف، راه نفس کشیدن این دیو خون آشام را بسته و نفس های او را به شمارش انداخته است و ارباب پلیدتر از خودش نیز با و وتو کردن و اسلحه و مهمات دادن در حال تنفس مصنوعی دادن به اوست. نفرت جهانی از آمریکا کاملا عیان شده و این روزها آزادگان جهان آزادانه شعار «مرگ بر آمریکا» سر می دهند.

ترک فعل برخی دستگاه ها مشهود است

نماینده ولی فقیه در البرز در خصوص عفاف و حجاب نیز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بنده معتقدم در دولت، قوه قضائیه و بخش های مختلف در این زمینه مسئولیت جدی وجود دارد و مسئولین باید به مسئولیت ها قانونی و شرعی خود در این زمینه عمل کنند اما با گشتی که در شهر زدم ترک فعل برخی دستگاه ها مشهود است.

آیت الله حسینی همدانی اذعان کرد: اینجا مطالبه گری می کنم تا دستگاه ها گزارش کار بدهند و خروجی و نتیجه لااقل ۳۰ جلسه ای که به عنوان عفاف و حجاب برگزار شد چه بود؟ به هر حال این جلسهات باید نمود و بروزی در جامعه داشته باشد. تذکراتی را نیز به دستگاه های مربوطه داده ام اما حمایت همه جانبه از قانون و کمک به مجریان قانون مهم است.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها حتی بخش خصوصی موظف به رعایت قانون هستند گفت: هر کس در هر کشوری که زندگی می کند باید قوانین و مقررات همان کشور را رعایت کند و نمی تواند عنوان کند که چون بخش خصوصی هستم، رعایت نمی کنم. در برخی مراکز تخلفات آزادانه مشهود است که مطلوب نیست.

وی تاکید کرد: در این موارد دستگاه های مربوطه باید ورود کنند در حالیکه گاهی برخی از این اقدام سر باز می زنند زحمات دستگاه های دیگر را نیز خراب می کنند. رهبر معظم انقلاب نیز بر نقش اصلی بانون در این زمینه تاکید دارند و معتقدند خانم ها باید در تصمیم سازی و تصمیم گیری وارد عرصه شوند زیرا آنها محور هستند.

مسئولیت بخشی از امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه هاست

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد:‌ بانوان همچنین باید با حضور و مطالبه گری و درخواست رفع این معضل که توسط بیگانگان و کم کاری برخی مسئولین به یک موضوع امنیتی تبدیل شده نقش داشته باشند. بخش امنیت آن را باید دستگاه ها دنبال کنند که این کار انجام می شود و ما هم حمایت می کنیم.

امام جمعه کرج با تاکید بر حمایت از نیروی انتظامی و پای کار آمدن همه دستگاه ها در کمک به ناجا عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و نباید در این راستا کوتاهی شود. بدنه مردم با ابتکار و سلیقه در بخش فرهنگی وارد شوند. مسئولیت بخشی از امر به معروف و نهی از منکر با دستگاه ها و بخشی نیز متوجه مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در پایان با اشاره به پیش رو بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نسبت به این قضیه بی تفاوت نباشید و با اهتمام اولیه در این دور هم شرکت کنید زیرا گاهی بی توجهی و اهمیت ندادن، خسارات غیرقابل جبرانی به بار می آورد. مراقب باشید و با دقت انتخاب کنید.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=27625

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.