• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7

ایجاد فضای سبز در ۶ هکتار از کارخانه جهان چیت/ باغ آلوی مهرشهر به فضای سبز عمومی تبدیل می‌شود

  • کد خبر : 9255
  • 05 شهریور 1401 - 12:53
ایجاد فضای سبز در ۶ هکتار از کارخانه جهان چیت/ باغ آلوی مهرشهر به فضای سبز عمومی تبدیل می‌شود
سرپرست شهرداری کرج اعلام کرد: طبق توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان کشور، به زودی باغ آلوی مهرشهر و ۶۰ درصد کارخانه جهان چیت کرج به منظور تبدیل به فضای سبز عمومی تحویل گرفته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، منوچهر غفاری سرپرست شهرداری کرج در حاشیه جلسه بررسی فرصت‌های همکاری و تعامل بنیاد مستضعفان کشور که با حضور رئیس بنیاد، استاندار و مدیران کل استان البرز و با هدف توسعه‌ و ارتقای زیرساخت‌های استان برگزار شد، گفت: در این جلسه دو موضوع مشترک بین شهرداری کرج و بنیاد مستضعفان کشور مطرح شد که موضوع اول در خصوص تعیین تکلیف وضعیت کارخانه جهان کرج چیت بود.

وی با اشاره به وسعت این کارخانه توضیح داد: بر اساس توافق اولیه ۶۰ درصد از کارخانه ۱۰ و نیم هکتاری جهان چیت به شهرداری کرج واگذار شده و ۴۰ درصد مابقی نیز متعلق به بنیاد مستضعفان است که بنابر قرار قبلی این ۴۰ درصد تغییرکاربری داده شد اما بنیاد، خواهان تغییرکاربری جدید آن بود که طی توافقات انجام شده در این جلسه بنا شد ظرف یک ماه آینده اقدامات لازم در این خصوص صورت گیرد.

سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه ۶۰ درصد از سهم شهرداری کرج بیش از ۶ هکتار است که به زودی تحویل گرفته می‌شود، افزود: ایجاد فضای سبز و اماکن خدماتی، بخشی از برنامه‌های شهرداری در رابطه با سهم خود از کارخانه جهان چیت است و بنا شده ظرف یک ماه آینده پیگیری‌های لازم جهت تحویل این زمین به شهرداری کرج نیز صورت گیرد.

غفاری با اشاره به تعیین تکلیف باغ آلوی مهرشهر کرج به عنوان یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون تعهد شهرداری در خصوص تغییر کاربری این باغ که می بایست بابت بهای کارشناسی شده این مجموعه انجام شود، به سرانجام نرسیده بود؛ در این خصوص باید دو مصوبه کمیسیون ماده پنج اخذ شود که حدود ۹۰ درصد فرایند آن انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بناست ظرف یک ماه آینده این دو مصوبه از کمیسیون ماده پنج اخذ شود و توافق صورت گرفته با بنیاد مستضعفان را نهایی کنیم تا باغ آلوی مهرشهر که در ضلع شمالی کاخ مروارید قرار گرفته است، به منظور تبدیل به فضای سبز با کاربری عمومی تحویل شهرداری کرج شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.