• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

ایجاد یک دبیرخانه دائمی، رویکرد اصلی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی است

  • کد خبر : 2646
  • 06 دی 1399 - 12:51
ایجاد یک دبیرخانه دائمی، رویکرد اصلی قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی است
مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رویکرد اصلی قرارگاه فرهنگی جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، ایجاد یک دبیرخانه دائمی در طول سال است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، امیر رحمانی مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز در نخستین نشست خبری قرارگاه فرهنگی جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی که با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد از تشکیل قرارگاهی با رویکرد مردمی خبر داد و گفت: بزرگترین حسنی که ما به دنبال آن هستیم چهره مردمی بودن این قرارگاه است که در سطح استان البرز پیگیر آن هستیم.

وی ضمن اشاره به شهادت سردار سلیمانی و تاکیدات مقام معظم رهبری بر مکتب حاج قاسم سلیمانی، در رابطه با روند شکل گیری این قرارگاه و فعالیت های صورت گرفته در آن و نیز برنامه های در نظر گرفته شده مطرح کرد: حضور علاقه مندان و عاشقان سردار دلها در تشییع پیکر این شهید بزرگ تبدیل به یک جریان عمومی در سطح کشور شد و استان البرز نیز از این ماجرا مستثنی نبود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی از برگزاری جلسات و برنامه ریزی اقدامات فرهنگی خبر داد و بیان کرد: گزارش این فعالیت ها به امام جمعه کرج ارائه شد و مورد استقبال وی قرار گرفت و مقرر شد آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، رهبری این مکتب را بر عهده گیرد و فعالیت ها زیر نظر امام جمعه کرج انجام و سپس گزارش اقدامات به وی ارائه شود.

رحمانی ایجاد یک دبیرخانه دائمی در طول سال را رویکرد اصلی این قرارگاه عنوان کرد و ادامه داد: رویکردهایی که مقام معظم رهبری به آن ها اشاره و تاکید کردند در این قرارگاه مدنظر قرار گرفته و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و در همین راستا فاز دوم کار با محوریت برنامه ریزی برای ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم با مسئولین و دستگاه های مرتبط اداری در سطح استان صورت گرفته است افزود: در این زمینه جلسات مکرری با سپاه البرز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج، دانشگاه آزاد، آموزش و پرورش، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تمام دستگاه هایی که در سطح استان مشغول انجام امورات فرهنگی و فعالیت های جهادی هستند تشکیل شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی از حضور و اهتمام ویژه جبهه مردمی انقلاب در این جلسات خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر کرج، کمیسیون فرهنگی شورا، روابط عمومی شهرداری و سازمان سیما و منظر نیز در این زمینه پای کار آمدند و جلساتی در این رابطه تشکیل شد تا در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی علاوه بر اکران شهری، یک پویش خوب مردمی نیز در شهر دیده شود.

رحمانی با اشاره به سه مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، حماسه نهم دی و نیز چهلم شهید دانشمند هسته ای، شهید فخری زاده اظهار کرد: سعی کردیم در برنامه ریزی های شهری هر یک از این مناسبت ها لحاظ شود تا بتوانیم چهره خوب و ویژه ای را برای این ایام در شهر طراحی کنیم؛ از روزهای آینده اکران شهری آغاز می شود و تلاش می کنیم فضای شهر آن گونه که باید تغییر کند.

وی در تشریح فعالیت های انجام شده در قرارگاه سلیمانی به طراحی مسابقه ای با بخش های ارائه ایده های فرهنگی، طراحی لوگوی قرارگاه، ارسال تصاویر از مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی و نیز نقاشی کودکان اشاره و اعلام کرد: بنرهای مربوط به این مسابقه در شهر اکران شده و تبلیغات لازم در فضای مجازی نیز صورت گرفته و تاکنون آثار زیادی ارسال شده است؛ مهلت ارسال آثار به این مسابقه تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی از جمع آوری امضای الکترونیکی در محکوم کردن نحوه شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک اقدام منحصر به فرد در سطح کشور نام برد و اذعان کرد: متنی با موضوع محکومیت نحوه شهادت شهید سردار سلیمانی به زبان های عربی و انگلیسی ترجمه و در فضای مجازی منتشر شد و در حال جمع آوری امضای الکترونیکی در فضای مجازی هستیم.

رحمانی با اشاره به فیلتر و پاک کردن فعالیت هایی به نام شهید سلیمانی در فضای اینستاگرام اعلام کرد: این اقدام موجب شد تا ضرورت ایجاد اپلیکیشنی در این زمینه احساس شود که در این راستا اپلیکیشنی در حال ساخت است تا بارگذاری تمام تولیدات فرهنگی که در سطح کشور، استان و به صورت ویژه در این قرارگاه ساخته می شود در اپلیکیشن مذکور صورت گیرد.

وی از ساخت نماهنگی با مشارکت حوزه هنری استان البرز خبر داد و گفت: به منظور ترویج مکتب سلیمانی و تبلیغ حداکثری این مکتب نماهنگی با صدای حمید مشتاق در حال ساخت است که تلاش می کنیم تا ایام شهادت سردار دلها آماده و منتشر شود. همچنین مسابقه ای با محورهای شعر و دلنوشته در حوزه ـموزش و پرورش طراحی شد و تاکنون حدود ۷۰۰ اثر ارسال شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری تجمعات اذعان کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما برگزاری مراسمات مختلف در حوزه فضای مجازی است اما در حال رایزنی با ستاد مقابله با کرونا هستیم که در صورت موافقت این ستاد، مراسمی را درخور شان سردار آسمانی در فضای باز برگزار کنیم.

رحمانی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده سردار دلها و بنیاد شهید سلیمانی و تاکید ایشان بر انجام فعالیت های علمی و پژوهشی اظهار کرد: در این راستا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، برای نخستین بار در کشور، اندیشکده ای با عنوان شهید سلیمانی در این دانشگاه راه اندازی شد و دانشکده علوم سیاسی نیز دفتری را در اختیار این اندیشکده قرار داد که مراحل تجهیز و آماده سازی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تمام فعالیت ها بر اساس دغدغه مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در البرز با رویکرد جوانان و نوجوانان صورت گیرد گفت: انسان ساز بودن این مکتب خواسته امام جمعه کرج است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ تاکید ما و امام جمعه کرج بر انتشار چند قطعه فیلم و عکس از سردار سلیمانی و انتشار آن در سطح شهر و فضای مجازی نیست بلکه تبدیل این مکتب به یک رویش اجتماعی گسترده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=2646

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.