• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بازدید معاون سواد آموزی اداره کل آموزش پرورش از زندان کرج/ مرکز یادگیری محلی «امید» تجهیز می شود

  • کد خبر : 5659
  • 29 اردیبهشت 1400 - 20:19
بازدید معاون سواد آموزی اداره کل آموزش پرورش از زندان کرج/ مرکز یادگیری محلی «امید» تجهیز می شود
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، امروز از فضای آموزشی و فرهنگی ندامتگاه مرکزی کرج بازدید کرد و مقرر شد مرکز یادگیری محلی «امید» تجهیز شود و تاسیس دو مرکز یادگیری محلی نیز در ندامتگاه فردیس نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، تقی نادری معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، به منظور ارتقای سطح سواد زندانیان استان البرز، امروز از فضای آموزشی و فرهنگی ندامتگاه مرکزی کرج بازدید کرد و در حاشیه این بازدید طی نشستی با مسئولین مربوطه، آموزش و بازتوانی اجتماعی زندانیان را باعث امنیت جانعه دانست و گفت: جهت دست یابی به این مهم لازم است همگرایی افزایش یابد.

وی زندان را یک جامعه دانست و اذعان کرد: خدمت رسانی به این جامعه که در دل یک جامعه بزرگتر قرار گرفته نیازمند تغییر دیدگاه است و نباید به عنوان یک کار اداری به آن نگاه شود بلکه این مقوله مهم نیاز به کار جهادی و نیت قربة الی الله دارد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه یکی از شاخص های اصلی پذیرش مسئولیت اجتماعی، کمک به آسیب دیدگان و معلولین جامعه است عنوان کرد: در راستای کمک به افرادی که قربانی مسائل پیچیده و آسیب های اجتماعی هستند، لازم است همه نهادهای فرهنگی، حمایتی و اجتماعی در این خصوص همگرایی داشته باشند.

سید جواد تهامی، معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان های استان البرز نیز در ادامه ضمن بیان ساختار و تشکیلات مراکز تامینی و تربیتی استان البرز گفت: نیازهای زندانیان در زندان ها همانند نیازهای دیگر شهروندان در جامعه است و باید اعتباراتی برای نیازهایی از قبیل رشد و شکوفایی، آموزش و … تعریف شود؛ زندان به تنهایی قادر به تامین همه این نیازها نیست و نیاز به تشریک مساعی است.

تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در زندان های استان البرز

حمید قبادی، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های البرز نیز در ادامه به مصوبه تاسیس دو مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه فردیس در دو بخش آقایان و خانم ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرکز یادگیری محلی «امید» در ندامتگاه کرج دایر است که امیدواریم با اختصاص مربی بتوان این مرکز را فعال کرد.

وی افزود: پذیرش اجتماعی و بازتوانی زندانیان در فرایند اصلاح و تربیت، بدون جامعه پذیری مددجویان میسر نیست و اگر گمان شود این رسالت مهم فقط وظیفه یک نهاد خاص است، به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت و انسجام و مشارکت همه متولیان فرهنگی و اجتماعی شهر را طلب می کند.

گفتنی است در ادامه این دیدار، مقرر شد مرکز یادگیری محلی «امید» تجهیز شود و تاسیس دو مرکز یادگیری محلی نیز در ندامتگاه فردیس نیز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5659

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.