• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
در هفته میراث فرهنگی؛

بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان البرز رایگان می شود

  • کد خبر : 17262
  • 23 اردیبهشت 1402 - 15:45
بازدید گردشگران از اماکن تاریخی استان البرز رایگان می شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از امکان بازدید رایگان گردشگران و تورها از اماکن تاریخی البرز در این هفته خبر داد و گفت: آثار و بناهای تاریخی این استان از 28 اردیبهشت تا 3 خرداد، پذیرای گردشگران و تورهای گروهی است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به پیام ملی هفته میراث فرهنگی مبنی بر «میراث فرهنگی؛ هویت ملی و نشاط اجتماعی» از امکان بازدید رایگان گردشگران و تورها از اماکن تاریخی البرز در این هفته خبر داد و گفت: آثار و بناهای تاریخی این استان از جمله تپه ازبکی، کاروانسرای ینگی امام، آسیب مهدی آباد و … از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد، پذیرای گردشگران و تورهای گروهی است.

وی با بیان اینکه طی مکاتبه‌ای با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی، از تورهای گروهی دعوت می شود به صورت رایگان از آثار تاریخی استان البرز بازدید کنند، از برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه میراث فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: در هفته میراث فرهنگی، کارگاه آموزشی مرمت اشیای تاریخی در محوطه کاخ مروارید برگزار می شود و در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان، این آموزش ها پس از هفته میراث فرهنگی نیز ادامه می یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی قوانین مرتبط با میراث فرهنگی برای علاقه مندان به فعالیت در این حوزه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و پاکسازی تپه ازبکی و کاروانسرای ینگی امام به همراه دوستداران این حوزه را از دیگر اقدامات پیش بینی شده در هفته میراث‌ فرهنگی عنوان کرد.

خاکی با اشاره به اینکه در واقع تمام ایام سال، هفته میراث فرهنگی است، افزود: آثار تاریخی هویت و تاریخچه ما هستند، بنابراین همه وظیفه داریم در تمام ایام نسبت به حفظ و نگهداری این آثار کوشا باشیم. با توجه به اینکه دستگاه دولتی متولی، بدون همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها قادر به حفظ این میراث ارزشمند نیست، از علاقه مندان و افراد دارای ایده خلاقانه و خیران میراث فرهنگی برای حفظ این آثار دعوت می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17262

ثبت دیدگاه

  1. медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. I do believe all the concepts you have introduced for your post. They are very convincing and will definitely work. Still, the posts are too brief for newbies. May just you please extend them a bit from next time? Thank you for the post. диплом о высшем образовании

  3. I truly love your blog.. Pleasant colors & theme. Did you make this website yourself? Please reply back as I’m planning to create my very own website and would like to know where you got this from or exactly what the theme is called. Many thanks! bezogoroda.ru

  4. Right now it seems like Expression Engine is the best blogging platform out there right now. (from what I’ve read) Is that what you’re using on your blog? гостиничные чеки спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.