• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

باند رفت آزاد راه تهران- شمال تا بهار ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک می رود

  • کد خبر : 13328
  • 01 بهمن 1401 - 17:21
باند رفت آزاد راه تهران- شمال تا بهار ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک می رود
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: با توجه به دستور و پیگیری های استاندار البرز، باند رفت آزاد راه تهران- شمال تا بهار 1402 به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک می رود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احمد افضلی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران- شمال گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۶ آغاز و تاکنون فاز اول و چهارم این محور آزادراهی ۳۲ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر افتتاح شده و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: از فاز دوم این آزادراه نیز تاکنون تونل البرز به‌عنوان طولانی‌ترین تونل کشور به طول بیش از ۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و پس از تکمیل فاز دو، فاز سوم آزادراه تهران-شمال باقی می‌ماند که از پل زنگوله در ابتدای استان مازندران آغاز شده ۴۷ کیلومتر ادامه پیدا کرده و در سه راهی دشت نظیر به فاز چهارم این آزادراه متصل می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان کرد: باند غربی منطقه دو آزادراه تهران-شمال اکنون در مراحل پایانی است و اعلام شده که با تامین به‌موقع منابع اعتباری تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ آماده بهره‌برداری می‌شود. عملیات اجرایی باند شرقی نیز تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می رسد.

افضلی در خصوص میزان پیشرفت آزادراه تهران-شمال بیان کرد: پیشرفت فیزیکی کل این منطقه ۶۵ درصد است و باند رفت قطعه دوم این آزاد راه به پیشرفت فیزیکی ٨٩ درصدی رسیده و پیش‌بینی می‌کنیم با تامین منابع مالی، طی سه سال آینده به اتمام برسد.

وی در خصوص زمان بهره‌برداری از باند رفت آزادراه تهران-شمال نیز خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این آزادراه تا پایان امسال تمام می‌شود اما اقدامات ایمنی از جمله تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل‌ها، جت‌فن‌هایی که باید در تونل‌ها نصب شود و سیستم‌های هوشمند، کمی زمان‌بر هستند.

افضلی در پاسخ به اینکه آیا باند رفت تا بهار ۱۴۰۲ برای مردم هم قابل استفاده خواهد شد، گفت: تا بهار ۱۴۰۲ این کار حتما انجام می‌شود در این راستا با توجه به تاکید استاندار البرز مقرر شده با اتمام عملیات عمرانی این بخش، در دهه مبارک فجر، شاهد افتتاح و بهره برداری از باند رفت آزاد راه تهران- شمال باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13328

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.