• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس:

بانک های غارتگر را جمع کنید/ از حق آبه رودخانه کرج کوتاه نمی آییم

  • کد خبر : 18089
  • 10 خرداد 1402 - 11:47
بانک های غارتگر را جمع کنید/ از حق آبه رودخانه کرج کوتاه نمی آییم
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به رشد پایه پولی کشور تا اواخر پاییز 1401 گفت: آمارها نشانگر فاجعه‌ای است که توسط بانک‌های خصوصی در اقتصاد کشور رقم می‌خورد، قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه ملی، این بانک‌های غارتگر در کشور به ویژه در استان البرز را جمع کنید.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال با نام مهار تورم و رشد تولید نامکذاری شده است اما با این روندی که از دولت نسبت به بانک‌های خصوصی مشاهده می کنیم تورم، مهار نخواهد شد، زیرا نه در سیاست‌های ارزی دولت برای مهار ارز و دلارزدایی تدبیر ویژه‌ای اندیشیده شده و نه در موضوع نظارت بر عملکرد بانک‌های خصوصی.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد منفی بانک آینده توضیح داد: به عنوان نمونه، این مجموعه تنها معادل ۲٫۳ درصد از سپرده‌های مردم استان البرز را به عنوان تسهیلات به همشهریان پرداخت و حدود ۹۸ درصد را از استان خارج کرده است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به رشد پایه پولی کشور تا اواخر پاییز ۱۴۰۱ که حدود ۲۷ درصد بوده و ۶ واحد درصد آن متعلق به بانک آینده است، بیان کرد: این آمار نشانگر فاجعه‌ای است که توسط بانک‌های خصوصی در اقتصاد کشور رقم می‌خورد، یعنی بیش از ۲۲ درصد از کل رشد پایه پولی فقط توسط یک بانک رقم خورده است!

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس اذعان کرد: آیا می‌توان این حجم از اثرگزاری در رشد نقدینگی و تورم را نادیده گرفت؟ خواهش ما این است که قبل از تبدیل شدن به یک فاجعه ملی، این بانک‌های غارتگر در کشور به ویژه در استان البرز را جمع کنید.

عسگری با تاکید بر تسریع روند ارتقای سیاسی کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت خاطرنشان کرد: پس از قول رئیس‌جمهور در خصوص شهرستان شدن شهرهای مذکور در سفر به استان البرز، وزارت کشور تلاش کرد و این موضوع به دولت نیز ارسال شده، اما در نوبت رسیدگی در کمیسیون، مانده و روند پیگیری آن کند است.

باغ های پایین دست رودخانه کرج در معرض خطر نابودی

وی در بخش دیگری توضیح داد: ذخیره آب سد کرج نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر شده است اما با توجه به کمبود بارش‌ها، باغ‌های پایین دست در خطر نابودی قرار گرفته و در صورتی که حداقل دو مرتبه رهاسازی آب از سدکرج انجام نشود، این نگرانی جدی وجود دارد که این اتفاق تلخ رخ دهد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس مطرح کرد: پیگیری های لازم در این زمینه انجام شده تا حداقل ۴۰ میلیون مترمکعب از پساب تصفیه خانه تهران برای تغذیه مصنوعی و تعادل بخشی به منابع آبی استان بازگردد اما به دلیل صادر نشدن مجوز ماده ۲۳ این طرح، عملیات اجرایی آن هنوز آغاز نشده است.

عسگری تصریح کرد: به هیچ وجه از این حق آبه کوتاه نمی‌آییم و این مهم باید طبق توافق و با دقت رعایت شود تا زیست‌بوم بخش آسارا و شهرستان کرج تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرد. پس از احداث کانال انتقال آب از سد کرج به تهران، بحث مفصلی راجع ‌به حق آبه زیست‌محیطی رودخانه کرج داشتیم و در نهایت وزارت نیرو متقاعد شد اما امسال این حق آبه در برخی روزها رعایت نشده و سطح آب پایین‌تر از حداقل لازم بوده است.

سه پروژه مهم ترافیکی به جداول بودجه استان اضافه شد

وی در بخش دیگری گفت: البرز، بار ترافیکی ۱۲ استان را به دوش می‌کشد که در این خصوص نیز به تازگی وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده که سهم دولت در پروژه بزرگراه شمالی به ۵۰ درصد افزایش یابد، میزان خسارتی که روزانه از موضوعات مختلفی مانند هدررفت سوخت متحمل می‌شویم از کمکی که دولت می‌خواهد به استان البرز کند بیشتر است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی مجلس اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، پروژه‌های کنارگذر جنوبی کرج، کنارگذر شرقی فردیس و کنارگذر محمدشهر در کمیسیون تلفیق مجلس به جداول بودجه استان اضافه شد، اما برای جذب اعتبارات مربوطه نیازمند اخذ ماده ۲۳ هستیم که فعلا در سازمان محیط زیست متوقف شده است که با توجه به مشکلات سنگین ترافیکی و تأثیر جدی این پروژه‌ها در کاهش مشکلات باید این امکان هرچه سریع‌تر برای مردم البرز فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=18089

ثبت دیدگاه

  1. справки spravki-kupit.ru

  2. I enjoy what you guys are up too. This sort of clever work and exposure! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. диплом о высшем образовании

  3. What’s up to every body, it’s my first pay a visit of this weblog; this blog includes awesome and in fact good stuff for readers. гостиничные чеки купить спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.