• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

باید از تخصص و اندیشه متخصصان در جهت رشد علمی کشور بهره ببریم

  • کد خبر : 6138
  • 06 مرداد 1400 - 11:59
باید از تخصص و اندیشه متخصصان در جهت رشد علمی کشور بهره ببریم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: باید بتوانیم از توان فکری و تخصص و اندیشه متخصصان در جهت رشد و اعتلای علمی کشور نهایت بهره را ببریم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، پنجمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار و تجلیل از همیاران منتخب طرح شاهد به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس در سراسر کشور و در استان البرز نیز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولین در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.

«سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این مراسم گفت: جشنواره ملی ایثار از سال ۹۵ به‌صورت سالانه برگزار می شود و دبیرخانه از بین دانشجویان فعال و پرتلاش تعدادی را به‌عنوان منتخب به استان‌ها ابلاغ می کند و در جشنواره جایزه ملی ایثار شرکت می‌دهد.

 

وی حضور نخبگان علمی شاهد و ایثارگر در عرصه‌های علمی را مایه افتخار دانست و مطرح کرد: این جشنواره یک حرکت فرهنگی برای تکریم و ارج نهادن به صاحبان دانش و علم آموزان و گامی بلند در برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در زمینه پرورش نخبگانی است که مایه مباهات کشور هستند.

رستمیان افزود: حدود ۴۰ سال است که ستاد شاهد و سازمان‌های عضو ستاد شاهد در دانشگاه‌ها، وزارت علوم، بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش و بنیاد شهید در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد بستری مناسب برای حمایت و پشتیبانی از نخبگان و استفاده از آن ها در جایگاه مناسب هستند.

وی افزود: امروز یکی از مشکلاتی که در کشور مشاهده می شود وجود متخصصینی است که در جایگاه لازم و مناسب برای ارائه تخصص و دانش خود به جامعه و صنعت قرار ندارند. باید بتوانیم از توان فکری و تخصص و اندیشه متخصصان در جهت رشد و اعتلای علمی کشور نهایت بهره را ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این مراسم بیان کرد: امید است برگزاری این جشنواره‌ها بستری اثربخش برای رشد و تعالی نخبگان علمی و همچنین حرکت و جهشی مثبت در تولید، پیشرفت و توسعه کشور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.