• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

باید جامعه را به مبنای فکری و انقلاب جهانی امام زمان (عج) نزدیک تر کنیم

  • کد خبر : 9186
  • 01 شهریور 1401 - 11:57
باید جامعه را به مبنای فکری و انقلاب جهانی امام زمان (عج) نزدیک تر کنیم
معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدویت استان البرز گفت: اگر قرار بود خداوند همه چیز را با معجزه پیش ببرد که مسئله ظهور، زمان پیامبر (ص) اتفاق می افتاد، بنابراین باید خود و جامعه را به مبنای فکری امام زمان (عج) و انقلاب جهانی وی نزدیک تر کنیم تا ظهور اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام قاسم علیمحمدی معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تبیین فعالیت ها و برنامه های بنیاد مهدویت برگزار شد گفت: این مجموعه از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز و تاکنون بیش از هزار دوره مقدماتی مهدویت و ۲۳ دوره تکمیلی در البرز برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری هشت دوره تربیت مربی معارف مهدویت و پنج دوره آموزش تربیت مربیان مهد و پیش دبستانی توسط این بنیاد در البرز ادامه داد: پرورش و تربیت این مربیان، جهت راه اندازی مهدهای کودک با نام «مهد امین» یکی از اهداف این موسسه بوده زیرا با توجه به بیانیه گام دوم و فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری بر این موضوع، زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) باید در دستور کار قرار گیرد و بدان عمل شود.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان البرز اذعان کرد: تربیت فرزندان مهدوی در راستای حرکت به سوی جامعه آرمانی نیز یکی از اهداف مهم این مجموعه است که امیدواریم با ایجاد و گسترش مهدها و مراکز مهدوی به این هدف دست یابیم زیرا با توجه به بمباران اطلاعاتی در این زمان، شاکله اعتقادی کودکان می تواند در دوران کودکی شکل گیرد.

حجت الاسلام علیمحمدی با بیان اینکه در دوره های تربیت مربی موضوعاتی همچون ارتباط گیری با کودک، آموزش مفاهیم دینی ویژه کودکان و روانشناسی و تیپ شناسی آن ها به مربیان آموزش داده می شود، اظهار کرد: پیش از این، سه مهدکودک تحت عنوان مهد امین در استان البرز فعالیت می کردند که یکی از آن ها زمان شیوع کرونا فعالیت خود را لغو کرد و در حال حاضر دو مهد کودک مهدوی در البرز فعال هستند.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدویت استان البرز خاطرنشان کرد: این مجموعه همچنین دوره مجازی در مدرسه مجاری را با یک مرکزیت واحد برگزار می کند و در آن به مباحث مهدویت و فرهنگ انتظار می پردازد؛ علاقه مندان به مباحث مهدوی می توانند با ارتباط گرفتن با این مجموعه ها از زمان و نحوه برگزاری  کلاس ها مطلع شوند و پس از اتمام آن، گواهی حضور دریافت کنند.

حجت الاسلام علیمحمدی اظهار کرد: بنیاد مهدویت استان البرز در فضای مجازی (ایتا و اینستاگرام) نیز فعال است و مطالب مختلفی در قالب متن و کلیپ کوتاه با موضوعات معرفی صاحب الزمان (عج) را در این فضاها منتشر می کند تا منتظران واقعی آن حضرت بتوانند از آن مطالب مفید و ارزنده استفاده کرده و آن ها را سرلوحه امور خود در زندگی و تربیت فرزندان قرار دهند.

وی همچنین از ایجاد قرارگاه منتظر قائم در البرز خبر داد و گفت: قریب به ۷۰ نفر نیرو در این قرارگاه فعالیت می کنند و در مناسبت های مختلف به برگزاری دوره های مختلفی همچون مهدویت و رسانه، اردوهای فرهنگی و آموزشی، کلاس های تابستانی تحت عنوان «رستا»، فن بیان و سخنوری، کارگاه خلاق، فتوشاپ و … می پردازند تا جوانان و نوجوانان علاقه مند بتوانند از آن ها بهره مند شوند.

معاون آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدویت استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در منظومه فکری خود تعریف بسیار دقیق و خوبی از مهدویت و انتظار داشته و آن را به جهان اعلام کرده اند و فرموده اند «ما هم انتظار فرج داریم و باید در این انتظار خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقّق پیدا کند و مقدمات ظهور فراهم شود».

حجت الاسلام علیمحمدی تاکید کرد: شاید یکی از اسراری که امام زمان (عج) ظهور نمی کند این است که هنوز شیعیان توان یاری و حمایت از وی را ندارند، ممکن است با خود بگوییم مگر امام نیاز به حمایت ما دارد؟ اگر قرار بود خداوند همه چیز را با معجزه پیش ببرد که این موضوع زمان پیامبر (ص) انجام می شد، خیر، اما ما باید تلاش کنیم و خود و جامعه را به مبنای فکری امام زمان (عج) و انقلاب جهانی وی نزدیک تر کنیم تا ظهور اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9186

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.