• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

باید زیرساخت‌های لازم برای تامین آب در شهرک های صنعتی البرز فراهم شود

  • کد خبر : 6533
  • 30 شهریور 1400 - 20:40
باید زیرساخت‌های لازم برای تامین آب در شهرک های صنعتی البرز فراهم شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای تامین آب در شهرک های صنعتی البرز فراهم شود، گفت: مبادی ورودی‌ و خروجی‌ منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ تعیین و محصور شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جهانگیر شاهمرادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در هشتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با اشاره به پیگیری‌هایی که از سوی استان البرز در ملاقات با وزیر نیرو در بحث بکارگیری دیزل ژنراتورهای کار کرده به ویژه ظرفیت پایین برای جبران کسری برق در مواقع خاموشی ها انجام شده است، گفت: حتی برای قطعی برق در فصل زمستان هم به شدت نگران هستیم و برای این موضوع باید برنامه ریزی شود.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های تامین آب در سطح شهرک های صنعتی باید به خوبی مهیا شود تا به هنگام اعمال خاموشی‌ها قطعی آب هم برای صنعتگران مشکل ساز نشود، چون ضرر و زیان‌های وارد شده به بخش صنعت به دلیل قطعی برق دردسرهای زیادی را ایجاد می کند و تاکنون هم سبب ایجاد نگرانی برای صنعتگران شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در رابطه با آخرین اقداماتی که در خصوص منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ انجام شده است، افزود: در این مورد جلسه ای برگزار و مصوب شد که صدور مجوزهای برای فعالیت این منطقه تسریع شود.

وی بیان کرد: متولیان راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ سطح عرصه ۲۱۵ هکتاری را برای این پروژه مدنظر دارند اما در حال حاضر محیط زیست استان تنها برای کار در ۱۶۸ هکتار از این اراضی مجوز صادر کرده است، به همین دلیل مقرر شد که اقدامات ابتدایی برای شروع کار در این وسعت انجام شود.

به گفته شاهمرادی، در جلسه اخیر ویژه این منطقه اقتصادی دارویی مصوب شد فازهای مطالعاتی بعدی توسط مجموعه برکت انجام شود تا زمین‌هایی که قابلیت اضافه شدن به این منطقه را دارند را شناسایی کنند. دستگاه‌های اجرایی هم موظف شدند هیچ گونه واگذاری زمینی در نزدیکی این منطقه ویژه اقتصادی دارویی نداشته باشند تا محدوده آن به طور دقیق تعیین شود.

وی مطرح کرد: در بحث تامین زیرساخت‌ها برای منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساوجبلاغ اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی انجام شده است. در بحث گمرکی شدن این منطقه هم بر اساس نظر دستگاه‌های امنیتی و گمرک البرز مقرر شد که تمامی مبادی ورودی و خروج به آن محصور و کنترل شود.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات در مورد منطقه ویژه اقتصادی دارویی ساجبلاغ این است که بحث آمایش سرزمینی البرز هم در این مورد توجه قرار گیرد. یکی از اهداف بلند مدت در بحث تسهیل دسترسی به این منطقه ویژه اقتصادی، احداث راه ارتباطی از این منطقه تا فرودگاه بین المللی پیام است که در فازهای مطالعاتی بعدی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.