• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8
یادداشت/ حجت الاسلام والمسلمین ارجمند عین الدین

با موج‌ فزاینده خودتحقیری ها چه کنیم!؟

  • کد خبر : 17234
  • 22 اردیبهشت 1402 - 20:00
با موج‌ فزاینده خودتحقیری ها چه کنیم!؟
یکی از بیماری های اجتماعی جامعه ما که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم، موج سنگین خود تحقیری و غرب پرستی است که لازم است با اقدامات رسانه ای و تولید محتوا به آن پرداخته شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند عین الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در یادداشتی آورده است: یکی از بیماری های اجتماعی جامعه ما که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی شاهد آن هستیم، موج سنگین خود تحقیری و غرب پرستی است.

این موج که عمدتا از سوی سلبریتی ها و شبکه های معاند آغاز و توسط افراد مرعوب و دنبال کنندگان آن ها دامن زده می شود، انقدر سنگین است که بسیاری از طرفداران نظام و حتی گروهی از مبلغین دینی را نیز تحت تاثیر قرار داده و حتی مرعوب کرده است.

جالب است بدانید که در قرآن مجید در مورد یکی از شیوه های حکمرانی فرعون آمده است: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ»، و (به این تبلیغات دروغ و باطل) قومش را ذلیل و زبون داشت تا همه مطیع فرمان وی شدند که آن ها مردمی فاسق و نابکار بودند!

اکنون در مقابل این موج چه باید کرد؟ اگر چه امروزه فراعنه زمان، مشخصه های جدیدی پیدا کرده اند، اما این راهبرد در میان همه آن ها مشترک است، به نظر می رسد اگر چه توانایی رسانه ای ما در مقابل نظام سرمایه داری غرب ضعیف است، ولی ما فرصت هایی داریم که آن ها از این فرصت ها برخوردار نیستند.

فطرت به عنوان یک موهبت الهی که در همه انسان ها، زمان ها و مکان ها وجود دارد و از بین نمی رود، اولین فرصت است، هر چند گاهی به دلیل فسق و فجور پرده های غفلتی روی آن کشیده می شود، اگر ما حرف زیبایی داشته باشیم و به زیبایی بیان کنیم، چون این سخن موافق فطرت انسان ها است بر عمق جان می نشیند و اثر می کند، موج فزاینده گرایش به اسلام در بین جوامع غربی و آفریقایی معلول این موهبت الهی است.

فرصت دوم، حق مداری است، خداوند وعده داده از حق حمایت می کند و باطل را در هم می کوبد، این سنت الهی است و خداوند هرگز خلاف سنت خود عمل نمی کند، بنابراین ما قبل از این که به دنبال بودجه و رسانه باشیم باید ببینیم آیا سخن ما حق هست یا خیر؟ حضرت امام خمینی (ره) رسانه نداشتند ولی سخنشان حق بود و حتی رسانه های بیگانه نیز در خدمت ایشان قرار گرفتند تا پیغام خود را به گوش مردم برساند.

فرصت سوم این است که نظام اسلامی در عین نقایص، دستاوردهای بزرگی داشته که در تبیین و ترویج آن موفق عمل نشده است. قیمت خودروی پراید چماقی برای کوبیدن بر سر کارایی نظام شده ولی دستاوردهای نظامی و امنیتی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، علمی و… به درستی تبیین نشده اند که لازم است تیم های تولید محتوا آن ها را به بهترین روش به تصویر بکشند.

انجام اقدامات فرهنگی در زمینه اقتصاد سه رکن اساسی مانند تولید، توزیع و مصرف دارد که لازم است تیم های تولید محتوا با تهیه کلیپ های روشنگرانه و متن های قانع کننده نیازهای محتوایی جامعه را تامین کنند و دیگران نیز به توزیع این محتواها بپردازند ام در این میان مراقب باشند که محتواهای تولید شده، صرفا در بین موافقین نظام گردش نکند، بلکه به دست کسانی برسد که نه تلویزیون تماشا می کنند و نه نماز جمعه می روند و نه … .

شاید در اولین گام ها آن ها از خود مقاومت نشان دهند، ولی به مرور گاردها شکسته می شود. تجربه ثابت کرده در مقابله با چنین افرادی هر چند مستدل و مستند صحبت کنیم نباید در پایان گفت و گو انتظار اعتراف داشته باشیم، ما باید محتوای صحیح را به دست آن ها برسانیم و آنان را با باورهای غلط و تحلیل های ناقصشان تنها بگذاریم، به مرور تاثیرات آن را خواهیم دید.

نقاط ضعف فراوان نظام سرمایه داری فرصت چهارم است که در سایه موج رسانه ای شبکه های غربی پنهان شده است و جا دارد که هر ایرانی با غیرتی به ویژه آن هایی که ساکن غرب هستند این واقعیات را به تصویر کشیده و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند تا وجدان مردم در قضاوت پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی خود منصفانه تر داوری کند. مشکلات فراوان خانوادگی، محرومیت اجتماعی، فقر، ساعات کاری کمر شکن و…. امثال آن هستند.

در پایان لازم است این مورد را با ذکر یک مثال بیان کنیم؛ به عنوان مثال بخش مهمی از مشکلات جامعه ما تورم، گرانی و ضعف قدرت خرید است، آیا این مشکل فقط مخصوص جامعه ماست؟ آیا قدرت خرید مردم اروپایی و آمریکایی که برای جوانان جامعه ما بهشت پوشالی جلوه داده می شود پایین نیست؟ آیا آن ها در کشور و اقتصاد خود تورم ندارند؟!

به قول مشهور؛ الْبَلَيَّةُ إذا عَمَّتْ طابَتْ؛ بلا هنگامى كه فراگير شود قابل تحمل خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=17234
  • نویسنده : حجت الاسلام والمسلمین ارجمند عین الدین
  • 6 دیدگاه

ثبت دیدگاه

  1. It’s going to be end of mine day, except before end I am reading this enormous piece of writing to increase my knowledge. Перекладные фокусы

  2. I’ve been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts in this kind of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled upon this web site. Reading this info So i’m satisfied to exhibit that I have a very just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed. I so much indisputably will make certain to don?t put out of your mind this site and give it a look on a continuing basis. vammebel.ru

  3. Wow, this post is nice, my sister is analyzing such things, thus I am going to inform her. диплом ۲۰۲۳

  4. Hey there! Do you know if they make any plugins to help with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results. If you know of any please share. Kudos! Professor Smith

  5. Thank you for the auspicious writeup. It in fact used to be a amusement account it. Glance complicated to far introduced agreeable from you! By the way, how can we keep up a correspondence? купить чеки гостиницы спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.