• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
0
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز:

بخشودگی جرائم مودیان مالیاتی به مناسبت هفته دولت

  • کد خبر : 9268
  • 06 شهریور 1401 - 10:53
بخشودگی جرائم مودیان مالیاتی به مناسبت هفته دولت
مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی و عوارض هر ساله به مناسب هفته دولت گفت: تقاضای ما از مودیان و کسانی که بدهی مالیاتی دارند این است که از تسهیلاتی که امور مالیاتی برای آن ها در نظر گرفته استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمدرضا محمدی مدیرکل امور مالیاتی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به مناسبت هفته دولت و تکریم مودیان مالیاتی طرحی را اجرا کرده که بر اساس آن بخشودگی جرائم مالیات و عوارض هر سال یا دوره برای مودیانی که تا تاریخ دهم شهریور جاری نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی مربوطه اقدام کنند، به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌شوند.

وی با بیان اینکه این امر در خصوص اشخاص حقیقی تا سقف دو میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ریال بدون پیش شرط صورت می گیرد اذعان کرد: اگر این مهلت تمام شود ما به دستور العمل های قبلی بر می گردیم که دارای شرایطی هستند؛ بنابراین تقاضای ما از مودیان و کسانی که بدهی مالیاتی دارند این است که از این تسهیلاتی که امور مالیاتی برای آن ها در نظر گرفته استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی البرز به اجرایی شدن ابلاغ الکترونیکی از ابتدای شهریور ماه در این سازمان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس اوراقی که به صورت سیستمی صادر می شود از اول شهریور در کارتابل مودی مالیاتی قرار خواهد گرفت که در صورت رویت و یا اعتراض در مهلت قانونی می تواند انجام بدهد اما اگر آن برگه ای که در حساب کاربری مودی قرار گرفته و تا ۱۰ روز آن را رویت نکند روز یازدهم در حکم ابلاغ به شخص مودی است.

وی به میزان درآمدهای این سازمان در پنج ماهه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم؛ این در حالی است که میزان عوارضی که در چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به شهرداری و دهیاری ها پرداخت کردیم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. درآمدهای مالیاتی نسبت به سال قبل بیش از ۸۰ درصد رشد داشته و میزان عوارض پرداختی به شهرداری ها نیز به همین میزان افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با اشاره به تعریف سامانه و تلفن گویا برای جلوگیری از فرار مالیاتی در این استان گفت: در صورت ارائه گزارش هایی در این رابطه از ظرفیت های قانونی استفاده کرده و دفاتر، اسناد و مدارکی که موجود باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9268

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.