• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9

بخش کنترل کیفی موسسه رازی ذخیره ای بزرگ برای کشور است

  • کد خبر : 1171
  • 21 آبان 1399 - 11:28
بخش کنترل کیفی موسسه رازی ذخیره ای بزرگ برای کشور است
معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بخش کنترل کیفی این مجموعه ذخیره ای بزرگ برای کشور بوده و برخورداری از دانش روز، تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص این بخش را به قوی ترین مجموعه در نوع خود تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر غلامرضا حنیفی، معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بخشی از رسالت و وظایف این موسسه را تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک دانست و با تأکید بر کیفیت محصول تولید شده گفت: تمام فرآیندهای تولید یک محصول در این مجموعه با دقت و حساسیت طی و برنامه خاصی برای آن ها تدوین می شود.

وی از تدوین ۵۲ برنامه بزرگ در معاونت تضمین کیفیت با هدف اصلاح موارد زیرساختی و زیربنایی در موسسه رازی خبر داد و افزود: تاکنون حدود نیمی از برنامه ها انجام شده و تا پایان سال مابقی طرح ها نیز اجرا خواهد شد. استفاده بهینه از سرمایه های انسانی مهمترین رکن این برنامه ها است.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر اهمیت شایسته سالاری در دستیابی به اهداف پیش رو مطرح کرد: در موسسه رازی نیروهای بسیار خوبی حضور دارند و تلاش کردیم مبنای انتخاب افراد تخصص و تجربه آن ها باشد. تهیه و جمع آوری مستندات تولید تمام واکسن های موسسه و اخذ مجوزهای لازم از دیگر برنامه های این مجموعه است.

حنیفی با اشاره به یک قرن سابقه موسسه رازی در حوزه تولید واکسن افزود: در تمام این سال ها واکسن ها با رعایت استانداردهای موجود تولید شده اند اگرچه در سال های اخیر الزامات تولید واکسن تغییراتی داشته و برای تولید هر واکسن باید تمام دستورالعمل ها رعایت و مستندات آن جمع آوری و تهیه شود و برای کسب مجوز تولید، در اختیار سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بخش کنترل کیفی موسسه رازی مطابق با استانداردهای فارماکوپه تاکید کرد: یکی از مجهزترین بخش های موسسه، کنترل کیفی است؛ تمام محصولات در این بخش بر اساس آخرین رفرانس های فارماکوپه مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورت مشاهده کوچکترین مشکل در محصول، مجوز تولید داده نمی شود.

معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: بخش کنترل کیفی این مجموعه ذخیره ای بزرگ برای کشور است. برخورداری از دانش روز، تجهیزات پیشرفته و نیروهای متخصص این بخش را به قوی ترین مجموعه در نوع خود در کشور تبدیل کرده و اطمینان از سلامت و اثربخشی واکسن های وارداتی در این بخش مورد آزمایش قرار می گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1171

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.