• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

برای مبارزه با فساد باید بستر آن را خشکاند

  • کد خبر : 9309
  • 08 شهریور 1401 - 20:40
برای مبارزه با فساد باید بستر آن را خشکاند
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: برخی تصور می کنند فقط باید با فاسد برخورد کرد در حالی که باید بستر فساد را خشکاند که این دولت تلاش کرد در این مسیر گام بردارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح های مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید استان البرز که در هفتمین روز از هفته دولت با حضور استاندار البرز و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در زیبادشت فردیس برگزار شد، شهیدان رجایی و باهنر را دو شخصیتی دانست که از مکتب زمامداری اسلامی برآمده بودند.

وی ادامه داد: آن ها در مکتب امام حسین (ع) درس عاشقی آموختند و در مکتب امام‌ خمینی (ره) به عنوان یاران و حامیان ایشان با تمام وجود در کسوت خادمی به مردم خدمت کردند اما دشمنان قسم خورده این مرز و بوم، منافقین دین به دینارفروش و عناصر وابسته به استکبار جهانی، نتوانستند وجود این شخصیت ها را که شیرین کننده کام ‌ملت بودند، تحمل کنند و آن ها را مظلومانه به شهادت رساندند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: امروز همراه جمعی از دولتمردان توفیق حضور در محضر رهبر معظم انقلاب را داشتیم که ایشان در دو سرفصل، بیاناتی را مطرح کردند. مقام معظم رهبری مردمی بودن و خادمی ملت را به عنوان بیت الغزل مطرح کردند و به اعتبار این مردمی بودن و توفیقات دولت خدمتگزار اشاره کردند که از جمله این توفیقات، دیپلماسی فعال و آبرومندانه در عرصه بین الملل بود.

مرتضوی مطرح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره کردند که این دولت، اقتصاد کشور را از شرطی بودن نجات داد، تحت هیچ شرایطی از مواجهه با مشکلات نهراسید، از عدم اختیار صحبت نکرد و در رابطه با پاسخگویی به مطالبات ‌مردم‌ نگفت که باید صبر کنیم تا فلان موضوع در مذاکرات مشخص یا حل شود؛ در واقع این دولت همواره در وسط میدان بود تا بتواند مشکلات مردم را بهتر حل کند.

وی با اشاره به گذشت حدود یک سال از عمر این دولت انقلابی که به تاسی از مکتب شهیدان رجایی، باهنر و سردار سلیمانی در زمره اصحاب «ما میتوانیم» قرار گرفته اذعان کرد: این دولت هنگام مواجهه با مشکلات هیچ گاه از حل نشدن حرفی نزد. اگر رهبر انقلاب فرمودند که در مواجهه با حوادث، دولتمردان، نزدیکترین افراد در ردیف جلویی حادثه بودند، برگرفته از فرهنگ خادم و مخدومی در این دولت است.

مرتضوی همچنین با اشاره به ۳۱ سفر استانی این دولت از زمان آغاز فعالیت تاکنون، عنوان کرد: آیت الله رئیسی در این سفرها با اراده قوی و عزم راسخ وارد میدان شد و نظام، مسائل و مشکلات را شناسایی و به عمده ترین آن ها پرداخت و در جهت رفع معضلات و مشکلات کوشید. این دولت، تنها دولتی است که در کوتاه ترین زمان برنامه تحولی را که متفاوت از سایر برنامه هاست، تدوین کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه این دولت هم برنامه و هم کارنامه دارد خاطرنشان کرد: در برنامه تحولی دولت، راهکارها و چرخش های تحول آفرین احصا شده است. اگر آیت الله رئیسی گفت که احداث یک میلیون واحد مسکونی و فراهم کردن یک ‌میلیون فرصت شغلی ظرف مدت یک سال امری شدنی و باورپذیر است شما امروز مشاهده می کنید که تامین زمین و رفع موانع و آغاز ساخت واحدهای مسکونی در برخی استان ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اقتصاد ما در گذشته رانتی و رقابتی بود، سالانه ۱۸ تا ۲۰ میلیون دلار بایستی برای تنظیم بازار هزینه می شد، به منظور تنظیم بازار ارز، ۳۱ میلیارد دلار ارز مداخله ای وارد کشور شد اما قیمت ارز همچنان افزایش یافت؛ اما این دولت همزمان با روی کار آمدن، با کمک و اراده مردم وارد کارزار شد. برکات حذف ارز ترجیحی نیز در آینده مشخص خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: این دولت دست رانت خواران را کوتاه کرد، برخی تصور می کنند فقط باید با فاسد برخورد کرد در حالی که باید بستر فساد را خشکاند که این دولت تلاش کرد در این مسیر گام بردارد. ما به ثبات رسیدیم، خروجی ثبات، رونق و خروجی رونق، مهار تورم است. از خداوند متعال می خواهیم در این مسیر به ما کمک کند تا بتوانیم در مهار تورم گام های بیشتری برداریم و شرمنده مردم نشویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=9309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.