• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

برخی از مسئولین فاصله زیادی با مکتب حاج قاسم دارند

  • کد خبر : 6898
  • 19 آبان 1400 - 18:40
برخی از مسئولین فاصله زیادی با مکتب حاج قاسم دارند
یک استاد دانشگاه گفت: خلوص در عمل یعنی حاج قاسم با یک دختر کم‌حجاب نیز به گونه‌ای صحبت می‌کرد که با دختر باحجاب سخن می‌گفت زیرا نیت و هدف ایشان هدایت انسان‌ها به سمت خداوند بود نه به سمت خود؛ برخی از مسئولین فاصله زیادی با مکتب حاج قاسم دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، امین بسطامی، استاد دانشگاه و سواد رسانه ظهر امروز در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دومین سوگواره ملی «به وقت دلتنگی» که در سالن اجتماعات اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: صحبت کردن از مقام و شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی در این زمان کم از عهده حقیری چون من خارج است زیرا شناخت ظرفیت وجودی ایشان به روزها سخنرانی نیاز دارد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم، در توصیف ابراهیم پیامبر می‌فرماید: ابراهیم یک امت بود. در واقع شخصیت و شعاع وجود حضرت ابراهیم (ع) به اندازه یک امت بود. ابراهیم (ع) لشکر یک نفره بود زیرا ایشان در عمل و عقیده خالص بود و ثبات داشت و ذره‌ای نفاق و شرک در وجودش نبود. با تمرکز بر ظرف وجودی سردار دل‌ها می‌توان دریافت که خلوص در عقیده و عمل در رفتار ایشان ساری و جاری بود. در واقع شهید سلیمانی ارتش و لشکر یک نفره بود.

این استاد دانشگاه خطاب به مسئولینی که عکس پروفایل آن‌ها تصویر حاج قاسم است اما بر عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل می‌کنند، عنوان کرد: ما چقدر انسان‎‌ها را دوست داریم؟ به اندازه‌ای که به سمت آن‌ها برویم. برخی افراد مدعی می‌شوند امام حسین (ع) را دوست دارند اما حضرت سیدالشهدا (ع) ذره‌ای در رفتار، اعتقادات، عمل و باور این اشخاص وجود خارجی ندارد.

بسطامی ادامه داد: اگر امام حسین (ع) در این دنیا به کار شما نیاید، بی‌شک در آن دنیا هم به کارتان نمی‌آید زیرا این دنیا ساخته و پرداخته همان قدرتی است که آن دنیا را ساخته است. خلوص در عمل یعنی حاج قاسم با یک دختر کم‌حجاب نیز به گونه‌ای صحبت می‌کرد که با دختر باحجاب سخن می‌گفت زیرا نیت و هدف ایشان هدایت انسان‌ها به سمت خداوند بود نه به سمت خود.

وی با بیان اینکه سخنی که با آن انسان‌ها را به سمت خداوند تمایل و سوق دهیم، حرف ماندگاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: برخی گناهان با طلب بخشش از خداوند و برخی دیگر با واسطه بخشیده می‌شوند اما خداوند در مورد یک گناه به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: اگر توی پیامبر ۷۰ بار نیز برای این گناه استغفار کنی آن‌ها را نخواهم بخشید که متأسفانه این گناه در رفتار و لحن برخی مسئولین ساری و جاری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آیه ۸۰ سوره توبه بیان داشت: کسانی که طعنه و نیش و کنایه می‌زنند بخشیده نمی‌شوند؛ پس کسی را تحقیر نکنیم، به او نیش و کنایه نزنیم، با او بد برخورد نکرده و با کم‌محلی کسی را خرد نکنیم. این موضوع در هیچ جای رفتار شهید سلیمانی وجود نداشت، حتی زمانی که ایشان به سرباز خود می‌رسید دست او را می‌بوسید. ما و برخی مسئولین فاصله زیادی با مکتب حاج قاسم داریم.

بسطامی گفت: سردار سلیمانی در این سطح از معرفت در لحظات آخر به جوانان گفت: والله والله والله یکی از شئون عاقبت‌بخیری رابطه دلی، قلبی و حقیقی با حکیمی است که امروز سکان‌دار انقلاب اسلامی است. پس یکی از شروط عاقبت‌بخیری در سایه ولایت فقیه بودن است یعنی نزدیکی ما به سردار سلیمانی را میزان تبعیت ما از ولی فقیه مشخص می‌کند. عکس پروفایل حاج قاسم هیچ دلیلی بر سنخیت ما با سردار دل‌ها نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6898

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.