• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز:

برخی جریانات روشنفکری، درصدد به چالش کشیدن مؤلفه های اقتدار ایران هستند

  • کد خبر : 13910
  • 27 بهمن 1401 - 21:30
برخی جریانات روشنفکری، درصدد به چالش کشیدن مؤلفه های اقتدار ایران هستند
مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: برخی جریانات روشنفکری و متمایل به غرب، درصدد حرکت در مسیری هستند که با عناوین گول زننده ای مانند جامعه مدنی و امثال آن، مؤلفه های اقتدار ایران را به چالش بکشند.

سرهنگ پاسدار سید محمدرضا موسوی زاده، مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز گفت: پس از حضور مقتدرانه مردم همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، برخی جریانات روشنفکری و متمایل به غرب، قصد دارند با وارد کردن برخی اتهامات، بعضی از مفاهیم را دستخوش تغییر کنند.

وی افزود: آن ها درصدد حرکت در مسیری هستند که با عناوین گول زننده ای مانند جامعه مدنی و امثال آن، مؤلفه های اقتدار ایران را به چالش بکشند. این جریانات تحت عنوان توهم اقتدار، به دنبال موضوعاتی همچون ایجاد جامعه مدنی هستند تا به این تعریف برسند که در جامعه مدنی، دولت همیشه نقش نگهبان را دارد و شرط هر عمل و اقدامی که قصد انجام آن را دارد، منوط به رضایت مردم است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: یکی از نشانه های قدرت تفکری که پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت، جامعه دینی است؛ این افراد قصد دارند جامعه دینی را با مفهومی تحت عنوان جامعه مدنی برگرفته از تفکرات فلاسفه یونان به چالش بکشند و اقتدار ملی ما که حاصل خون شهدا و ازخودگذشتگی جانبازان و دیدگاه بلند امامین انقلاب و برگرفته از اسلام و قرآن است، را به چالش بکشند.

سرهنگ پاسدار موسوی زاده اذعان کرد: هدف این افراد این است که با مطالب تزئین شده، نوعی نزاع ایجاد و تفکر جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهند تا مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بایستند غافل از اینکه این نظام مقتدر است؛ امروز اقتدار ملی که موجب عزت ملی می شود، در استقلال سیاسی، اقتصادی، تفکر و دوری از خوراک دادن غرب، در جامعه اسلامی نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ملی، وحدت و هویت ملی را ایجاد می کند، اظهار کرد: امروز نیروهای مسلح، جریانی از مؤلفه های اقتدار ملی ما و از شاخصه های کشوری است که عزت، وحدت و هویت ملی دارد. در جهانی که دولت ها و جریاناتی تحت عنوان نظام سلطه، بر سر کار هستند، قدرت دفاع، بازدارندگی و رهبری و حضور مردم، از جمله شاخص های اقتدار ملی محسوب می شوند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز خطاب به جریان روشفنکری و متمایل به غرب بیان کرد: چطور می توانید اقتدار ملی ما را توهم بدانید؟ شما به دنبال تخریب جامعه دینی که در متن احادیث و آیات الهی آمده است، هستید. شما حضور پرشور و گسترده مردم را اقتدار معنوی می دانید و معتقدید که این امر نشانه دفاع از نظام نیست و بحث جامعه مدنی را مطرح می کنید.

سرهنگ پاسدار موسوی زاده ادامه داد: مگر جامعه مدنی نباید قانونمند باشد و همه از قانون آن تبعیت کنند؟ مردم از قانونی تبعیت می کنند که کرامت آن ها را حفظ کرده است. پس جریان مذکور به دنبال جامعه مدنی نیستند، بلکه به دنبال تکثرگرایی و آنارشیسم در جامعه هستند تا هر کس به هر گونه ای فکر کرد و تصمیم گرفت، آن را انجام دهد.

وی خطاب به جریان روشنفکر مذکور عنوان کرد: از نظر شما این جامعه مدنی که مدنظرتان است و آن را از مؤلفه های قدرت و مردم را بر سرنوشت خود مسلط می دانید، نشانه قدرت است؟ به فرض شکل گیری جامعه مدنی، اگر این جامعه اقتدار نیروهای مسلح را نداشته باشد، می تواند استقلال خود را در مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و … حفظ کند؟

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز اذعان کرد: نظام سلطه در آبراهی که تحت مالکیت او نیست و خود در آن نقش متخاصم دارد، برای دولت های مقتدری که در خلیج فارس هستند، همچون ایران تصمیم گیری و از پیشرفت تسلیحاتی آن ها جلوگیری می کند که این کشورها نتوانند مانور دهند. نظام سلطه می خواهد در مورد نفت دنیا تصمیم گیرد و دلارهای پشتوانه را ارسال می کند تا نظام یک کشور را برهم بزند.

سرهنگ پاسدار موسوی زاده خاطرنشان کرد: این نظام در هر توطئه ای در کشورهای مختلفی که درصدد استقلال هستند، مؤثر است و قصد ایجاد هرج و مرج دارد. موضوعی که می تواند یک جامعه را از هم منفصل و در آن انشقاق ایجاد کند و خاستگاه نظام سلطه باشد، جامعه مدنی است که از دیدگاه جریان روشنفکر و متمایل به غرب، چیزی جز تکثرگرایی در ابعاد و شئون مختلف جامعه نیست.

وی با بیان اینکه جامعه دینی موجب تقویت وحدت، تحکیم کشور، احترام به قانون و ایجاد احساس مسئولیت در جامعه می شود، خاطرنشان کرد: احساس مسئولیت در این جامعه دینی، موجب حضور پرشور و باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شد که دشمنان از مشاهده آن وحشت کردند و چشمان خود را به روی آن بستند. بدخواهان این نظام، به دنبال انشقاق مفاهیم در بطن اجتماع هستند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: سازمان بسیج رسانه استان البرز به این جریان روشنفکری پیشنهاد می دهد دقت بیشتری به خرج دهند، مطالعه خود را افزایش دهند و سعی کنند مرجعیت داخلی داشته باشند و آن را توسعه دهند تا به تناقضات فکری، رفتاری و گفتاری خود پی ببرند؛ ملت ایران، ملت هوشیاری بوده که به دنبال جامعه دینی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=13910

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.