• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

برنامه های حوزه پیشگیری از جرائم دادگستری البرز تدوین شد

  • کد خبر : 5095
  • 28 فروردین 1400 - 10:37
برنامه های حوزه پیشگیری از جرائم دادگستری البرز تدوین شد
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: برنامه های این معاونت در سال 1400 در محورهای مختلف طراحی و تدوین شده و اجرای آن با قوت و جدّیت دنبال می‌شود.    

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، جعفر داراب خانی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، در جمع خبرنگاران، بر اهمیت برنامه‌ریزی مؤثر در پیشبرد اهداف این معاونت تاکید کرد و گفت: بعد از بررسی های متعدد کارشناسی، دریافت نظرات مدیران و برگزاری سلسله جلسات تخصصی با حضور صاحبنظران در شورای برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، بیش از ۵۰ برنامه ابلاغی و ده ها اقدام فوق برنامه‌ی پیشگیرانه در سال جاری برای استان البرز طراحی و تدوین شد.

وی افزود: در این برنامه ریزی ها، توجه به اجرای سیاست های ابلاغی مندرج در اسناد بالادست مانند سیاست کلی ابلاغی بخش قضایی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند چشم انداز، برنامه چهارم توسعه قضایی، سند تحول قضایی و نیز قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در تعیین این برنامه ها مدنظر قرار گرفت. همچنین شرایط خاص و نیازمندی های استان البرز با در نظر گرفتن آمار جرائم، آسیب های اجتماعی و اختلافات مدنی در تدوین این برنامه ها به صورت ویژه دیده شده است.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز، خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه در محورهای مختلف همراه با ارزیابی، انجام و پس از اجرا، میزان اثربخشی آن ها سنجیده می‌شود. تهیه گزارشات تحلیلی و آماری، اجرای فرآیند افکارسنجی، انجام بازرسی های دوره ای، پایش و اندازه‌گيری شاخص های عملكرد و تکمیل چک لیست‌های ارزیابی، نیز بخشی از این اقدامات است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=5095

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.