• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

بسیاری از آثار فرهنگی ارزشمند در کرج مکانی برای ارائه ندارند

  • کد خبر : 6734
  • 19 مهر 1400 - 11:13
بسیاری از آثار فرهنگی ارزشمند در کرج مکانی برای ارائه ندارند
رئیس کمیسیون فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و جوانان شورای اسلامی شهر کرج گفت: کاسب کاران در حالی مشغول درآمدزایی از حوزه فرهنگ هستند که بسیاری از آثار فرهنگی و هنری اصیل و ارزشمند، مکانی برای ارائه ندارند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در جریان هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به ارائه لایحه ای از سوی شهرداری مبنی بر توسعه واحد تجاری موسوم به سینما ساویز در فلکه اول رجایی شهر، از وجود آسیب های متعدد فرهنگی در این نقطه از شهر خبر داد که بر اساس گزارش شورای فرهنگ عمومی، آن منطقه جزو نقاط قرمز فرهنگی به شمار می آید.

وی با اذعان بر اینکه طبق قانون، هر طرحی باید دارای پیوست فرهنگی باشد، از مقاومت مدیران شهرداری و تعدادی از اعضای شورا برای ورود این لایحه به کمیسیون فرهنگی گلایه و تصریح کرد: باید بدانیم در این طرح چه اتفاق فرهنگی با چه آورده ای، رخ خواهد داد؟ در پاسخ ما گفته اند قرار است سالن بولینگ احداث کنیم. اما سوال اینجاست که وجود سالن بولینگ چه مشکلی را از مشکلات فرهنگی این منطقه و شهر کم خواهد کرد؟

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: ما نمی گوییم فقط مسجد بسازید اما در کمترین حالت باید کاری انجام شود که به بالا رفتن سطح فرهنگی کمک کند. در شرایطی که آثار فاخر و ارزشمند فرهنگی و هنری ما از مکانی برای نمایش محروم هستند، ساخت سالن بولینگ چه آورده ای برای شهر کرج خواهد داشت؟

حجت الاسلام سعیدی به برخی از آسیب های دیگر توسعه شهر بدون در نظر گرفتن پیوست فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: به تکرار رخ داده که یک طبقه ویلایی تبدیل به آپارتمان شده است. این یعنی ساکنان یک خیابان را از ۱۰۰ خانواده به ۵۰۰ خانوار تبدیل کرده ایم در حالی که امکانات فرهنگی و آموزشی در این خیابان هیچ تغییری نکرده است.

وی از ورود برخی افراد که تنها به منافع مالی خود می اندیشند به عرصه های فرهنگی، به عنوان یک آسیب اساسی یاد کرد و افزود: کاسب کاران در حالی مشغول درآمدزایی از حوزه فرهنگ هستند که بسیاری از آثار فرهنگی و هنری اصیل و ارزشمند، مکانی برای ارائه ندارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: نباید از اینکه برای تصویب یک طرح تجاری، ویژگی ها و آورده های فرهنگی آن را مورد سوال یا بررسی قرار دهیم، دلخوری ایجاد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=6734

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.