• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
7

بسیج مخاطب مشکلات است و به دنبال کسب منفعت نیست

  • کد خبر : 1530
  • 30 آبان 1399 - 17:51
بسیج مخاطب مشکلات است و به دنبال کسب منفعت نیست
معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز بسیج را مخاطب مشکلات دانست و گفت: بسیج به دنبال کسب منفعت نیست و برای رضای خالق کار می کند نه مخلوق.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رسولی، معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت و گو با پایگاه خبری دیده بان البرز ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان، ایثارگران و خانواده های شهدا گفت: تقویت بعد معنوی سپاه و بسیج توسط امام راحل (ره) پایه گذاری شد و تقویت آن توسط مقام معظم رهبری صورت گرفت.

وی معنویت نیروهای بسیجی را مولد قدرت سپاه و بسیج دانست و اذعان کرد: دشمنانی که در دستیابی به اهدافی از قبیل فتح تهران ظرف سه روز ناکام ماندند از قدرت بسیجیان وحشت دارند و آنچه تولید قدرت می کند اعتقاد و ایمان راسخ بسیجیان است نه ابزارآلات نظامی. بر اساس آنچه که آیات قرآن بیان می کند، چیزی که بر اساس تقوا و معنویت پایه گذاری شود هم دوام و ثبات دارد و هم مورد توجه قرار می گیرد.

رسولی معنویت را نخستین ویژگی ممتاز و شاخصه اصلی بسیج عنوان کرد و افزود: در این مجموعه کار برای رضای خدا انجام می شود نه برای خلق خدا و دنیا و منافع آن؛ هر قدمی که برداشته می شود در راه رضای خالق است نه مخلوق. بسیج یک مجموعه چند بعدی است و در عین حال که یک نهاد نظامی، فرهنگی و اقتصادی نیست اما در این زمینه ها اثر گذار است و به وظایف خود عمل می کند.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز تصریح کرد: بسیج مخاطب مشکلات است و در پی کسب منفعت نیست؛ بر اساس اعتقاذی که دارد خود را تکلیف مدار و تکلیف محور می داند و هر کجا کار روی زمین بماند بسیج وارد می شود.

رسولی مطرح کرد: یکی از عرصه هایی که بسیج به آن ورود کرده محرومیت زدایی و بلایای طبیعی بوده است و اخیرا نیز در زمینه بیماری کرونا میدان دار مبارزه با ریشه کنی این ویروس همه گیر بوده و در مقاطع مختلف با انجام گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر، مغازه ها و مکان های عمومی حضور مستقیم و موثری داشته است.

وی افزود: در زمینه کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و توزیع اقلام بهداشتی و تغسیل و تدفین اموات کرونایی، بسیج بیشترین حضور و همکاری را با دولت داشته و جهادگونه وارد عرصه مبارزه با بیماری کرونا شده و این اقدامات تا ریشه کنی کامل این ویروس ادامه دارد. بسیج در بحث کمک های مومنانه در روزهای همه گیری کرونا با تمام ظرفیت و توان پای کار بوده و هنوز هم این خدمت ادامه دارد.

رسولی خاطرنشان کرد: بسیج در دامنه قله ای ایستاده که در راس آن، ولایت فقیه است؛ بسیج پژواک منویات مقام معظم رهبر جامعه است و خود را مخاطب فرمایشات ایشان می داند و در میدان عمل به دنبال اجرایی کردن و تحقق آرمان های رهبری و امام راحل (ره) است.

وی با اشاره به وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله در کشور تاکید کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در چنین شرایطی خدمت رسانی به مردم بی پناه است و یکی از اقشاری که با تمام وجود به دنبال تحقق فرامین رهبری در این عرصه ها بوده بسیج است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://didebanealborz.ir/?p=1530

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.